1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Su Kullanımı Ve Suyun Faydaları


  1. Black Rain

    Black Rain Aileden rank8

    Kayıt:
    17 Kasım 2007
    Mesajlar:
    10.698
    Beğenilen Mesajlar:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Kamyon Şöförü
    Şehir:
    Bursa / Gemlik

    SU KULLANIMI VE SUYUN FAYDALARI



    İNSANIN GÜNLÜK SU İHTİYACI NE KADAR ?

    Su ihtiyacınızı belirleyen pek çok şey var. Bunlardan bir bölümü
    sizinle, bir bölümü de çevresel faktörlerle ilintilidir. Yetişkin bir
    insan günde ortalama olarak 2-2,5 litre kadar su kaybeder.
    Böbrekleriniz, sindirim sisteminiz, terlemeniz ve solunumsal
    faaliyetleriniz su kaybınızın doğal yerleridir. Bedeninizin sıvı
    dengesini korumak, hücrelerinizi susuz bırakmamak için kaybettiğiniz kadar suyu gün boyunca, düzenli olarak yerine koymalısınız.

    NASIL SU KAYBEDERİZ

    Sindirim sistemi (ishaller), böbrekler (aşırı miktarda ve sık sık
    idrara çıkma halleri), terleme (aşırı sıcakla, egzersizle) veya
    solunum sistemi (yoğun fiziksel aktiviteler) yoluyla fazla miktarlarda su kaybı söz konusu olduğunda, bu kaybı telafi etmek için içtiğiniz su miktarını arttırmalısınız. Özellikle terlemenizin arttığı, bağırsaklar yoluyla sıvı kaybının çoğaldığı durumlarda su kaybınızın ciddi düzeylere ulaşabileceği unutulmamalı, hücre ve dokularınızı susuz bırakmamalısınız.

    SORUN NASIL ÇIKAR

    Sağlığınız için su alımınızı su kaybınıza göre belirlemeli, aldığınız
    ve kaybettiğinizi su miktarlarını dengelemelisiniz. Sorun genellikle ihtiyaçtan fazlasını değil, daha azını aldığınızda ortaya çıkar.Fazladan aldığınız bir miktar suyu böbrekleriniz (eğer sağlıklı iseniz) sizi üzmeden atar. Siz sadece daha sık tuvalete gitme ihtiyacı duyarsınız. Ama yeteri kadar sıvı tüketmez, ihtiyacınız olan temiz ve sağlıklı suyu vücudunuza vermezseniz önemli sorunlarla karşılaşmayı beklemelisiniz.

    YAŞLI VE ÇOCUKLAR

    Özellikle yaşlıların ve çocukların sıvı eksikliğine, yetersiz su
    tüketimine çok hassas olduklarını bilmelisiniz. Su içmek için susama duygunuzun sizi uyarmasını beklememelisiniz. Susama su ihtiyacınızın belirtisidir, ama bu duygu güvenilir bir işaret olma özelliğini yitirebilir. Özellikle ateşli hastalıklarda, yaşlılar ve çocuklarda bu uyarıyı beklememek, ona çok güvenmemek gerekir.

    İÇME İSTEĞİ ZAYIFLAR

    Daha çok su içmek için vücudunuzun size bir uyarısı olan 'susama duygusunun' gücü siz yaşlandıkça azalır. Yaşlı insanların su içmeyi hatırlamayacak kadar susamayabilmekte, su içmeyi unutup su ihtiyaçlarının farkına varmakta geç kalabilmektedir. Susama hissinin ortaya çıkabilmesi için 0.5-1 kilograma kadar su kaybı gerekiyor.

    SU AZLIĞI NE YAPAR

    Su kaybı yerine konulmadığı veya arttığında güçsüzlük, halsizlik ve bitkinlik hissi oluşuyor. Bedensel performans hızla azalıyor. Sıvı kaybının daha da artması halinde kan basıncında düşme, bellekte bozulma, hareket etmede gecikme ve güçleşme başlıyor. Eğer su kaybı sıcak bir ortamda oluşmuşsa sıcak çarpması veya sıcaklık şoku gibi ciddi sorunlar başlıyor. Eğer kayıp toplam su miktarının yüzde 20'sine ulaşmışsa yaşamsal riskler ortaya çıkıyor.

    SAĞLIKLI SU İÇİN

    Hangi yaşta olursanız olun sağlığınız için yeteri kadar kaliteli su
    tüketmelisiniz. Tükettiğiniz suyun sadece miktarlarına değil,
    temizliğine ve içeriğine de dikkat etmelisiniz. Sağlıklı suyun
    sağlıklı insan anl***** geldiğini bilmeli hücrelerinizin sadece
    susuzluğunu gidermekle yetinmemeli, onu sağlıklı bir su ile
    beslemelisiniz.

    SU İHTİYACI HANGİ DURUMLARDA ARTAR

    Sıcak ve nemli havalarda su kaybınız artmaktadır.

    Hamilelerin ve süt veren annelerin su ihtiyaçları daha fazladır.

    Çok sıcak veya soğuk ısılara maruz kaldığınızda, böyle bir ortamda çalıştığınızda, su ihtiyacınız artacaktır.

    Yüksek posalı bir beslenme planı uygularken yeteri kadar su
    tüketmezseniz kabızlık sorunu ile karşılaşırsınız.

    Uzun süreli havayolu seyahatlerinizde kabin ısısının yüksek olması halinde su kaybınız artar, su ihtiyacınız çoğalır.

    Ağır bedensel faaliyet gerektiren bir iş yapıyorsanız, yoğun ve uzun süreli bir fiziksel aktivitede bulunuyorsanız terleme yolu ile su kaybınız artacaktır. Fiziksel çabanızın yoğun ve uzun süreli olması solunum yolu ile de su kaybı artışına yol açabilir.

    Ateşli hastalıklarda, ishal ve kusma gibi sorunlarınızda su kaybınız ciddi düzeylere ulaşabilir. Susuzluk hastalığınızın seyrini ağırlaştırabilir. Bağışıklık cevabında yetersizliğine yol açarak iyileşme sürecinizi zora sokabilir...