1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Star Wars: The Old Republic!


  1. aPolyannA

    aPolyannA Tanınıyorum rank8

    Kayıt:
    12 Kasım 2007
    Mesajlar:
    310
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Pro Gamer
    Şehir:
    Güneşin battığı yerde
    Yıllardır beklenen an geldi ve yeni Star Wars DVO'su duyuruldu!

    Aylardır tartışılan, BioWare ve LucasArts'ın ortak projesi ne olacak konusu bugün, sadece dakikalar önce(21-10-2008 23:29) açığa kavuştu! KotOR 3 mü yoksa yeni bir Star Wars devasa online oyunu mu olacak derken, bugün San Fransisco'dan gelen haberler oyun dünyasına ve Star Wars evrenine bir bomba gibi düştü. İşte o sorunun cevabı: STAR WARS: THE OLD REPUBLIC.

    Oyun beklenildiği üzere KotOR'un devamında geçen olayları konu alan bir devasa online. İlk KotOR'un ardından 300 yıl geçmiştir ve Sith - Jedi savaşı iyice kızışmıştır. Bu durumda evren yeni kahramanlara gebe durumdadır ve işte konuya girdiğimiz yer de tam burası.

    Oyun hakkında tüm bilgileri birazdan diğer mesajda.
     
  2. aPolyannA

    aPolyannA Tanınıyorum rank8

    Kayıt:
    12 Kasım 2007
    Mesajlar:
    310
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Pro Gamer
    Şehir:
    Güneşin battığı yerde
    Star Wars The Old Republic'in çok özel ilk bakışı ve detayları!

    BioWare'in kurucuları Ray Muzyka ve Grez Zechuck hedeflerine ulaşmış gibi duruyor. "On yılın DVO'sunu yapmak istiyorduk, ancak bunun için doğru geliştirici, doğru ortak ve doğru fikr-i mülkü bekliyorduk" demişler bir röportajda. Geçtiğimiz Ekim ayından geliştirilen The Old Republic, bugün duyuruldu.

    Oyunun zaman dilimi, ilk Knights of the Old Republic oyunundan yaklaşık 300 yıl sonra. Hikayede de iki taraf var: Republic (Cumhuriyet) ve Empire (İmparatorluk). Oyuncu karakter yaratırken istediği tarafı seçebilecek. Muzyka "Bu Star Wars evreninde geçen herhangi bir olay değil" diyor ve ekliyor: "Bu bir kahraman olmakla ilgili". Oyun tipik BioWare yapısına sahip olacak gibi gözüküyor, çünkü her seçiminiz sonucu etkilecek diyor yapımcı BioWare. Zechuck'e göre de bu oyun BioWare deneyimini yaşatan saf bir RYO gibi.

    BioWare'in oyunu yaparken hedeflediği şey, The Old Republic'i diğer DVO'ların önüne çıkarmak ve bunu da hikaye etmeniyle yapmak, tıpkı ilk KotOR'un epik hikâyesi gibi akılda kalıcı bir hikaye üzerine kurmak tüm oyunu. Ayrıca hikâye anlatımını da DVO'ların temel taşı olan sosyal yönle halletmek istiyorlar. Bu yönden hikaye anlatımının tek kişilik oyunlarından daha güçlü olacağını söylüyor Ray.

    Bu arada oyunun DVO olmasından korkanların ve KotOR 3'ü isteyenlerin yüreğine su serpiyor BioWare: Oyunu yapanlar direk olarak KotOR'un ve diğer bir çok başarılı BioWare oyununun arkasındaki çekirdek kadro. Bu yüzden oyunun tipik bir BioWare RYO'su gibi olacağını çok rahatlıkla söyleyebiliyoruz.

    Tabi akıllarından geçmemiş değil, DVO'yu iptal edip KotOR3 mü yapsak diye. Ancak The Old Republic'in KotOR 3, 4, 5, 6, 7, 8 ve 9 olduğunu dile getiriyor BioWare ekibi ve ekliyor: "bu şimdiye kadar yaptığımız en büyük ve en çılgınca oyun".
    Oyunun yapımında toplam on iki kadrolu senarist çalışmış. Hepsi de farklı hikayeler üzerinde kafa yorup, ana hikayeye katkıda bulunmuşlar. Bu yüzden ki oyunda tek bir ana hikaye olmayacak. Her gezegenin, evrenin her parçasının ayrı bir hikayesi olacak. Bu sistemle Genişletilmiş Evren'deki bir çok açığı kapatmayı ve yeni eklemeler yapmayı hedefliyor BioWare.

    Önceki KotOR oyunlarının hikayesinin başarısının önceden hazırlanan olaylar ve oyuncunun dünyayı etkilediği hissine dayandığını göz önünde bulundurursak, BioWare'in hikayeyi ne kadar etkileyici yapabileceği hakkında şüpheler doğuyor ister istemez. Bir DVO'da ise bu gibi bir hissiyat olamayağından dolayı, BioWare problemi şu şekilde çözüyor: Her sınıfın kendine ait hikayesi olacak. Tabi Faruk yanımda dürtüyor, o zaman tüm hikayeleri yaşamak için ayrı ayrı karakter yaratmak gerekecek diye. Doğru bir tespit bu, ancak bir de olaya şu yandan bakmak lazım. Sınıf hikayeleri direk oyuncunun nasıl bir karaktere sahip olmasını istediğini hedefliyor. Yani herkes Luke olmak istemeyebilir. Oyuncu nasıl bir karakter istiyorsa, o sınıfı seçecek ve evrenin her yerindeki hikayelere dahil olabilecek, kendi sınıf hikayesinin yanında. Henüz oyunun sınıflarının ne olacağı netlik kazanmadı ama Smuggler, Bounty Hunter, Politican ve Jedi oyunda yer alması muhtemel bir kaç sınıf.

    Hikaye konusuna ayrı bir özen göstermiş BioWare. Aynı sınıfı oynayan oyuncular birebir aynı senaryoya sahip olmayacak, oyundaki her karakterin seçimleri, oyuncunun karakterini kendine özel hissetmesini sağlayacak. Zira seçimlerinize göre hikayedeki yeriniz de değişebiliyor. Bu mevzunun da atmosfere yapacağı müthiş katkıdan herhalde söz etmeme gerek yok.

    Elbette ortada süregelen bir Cumhuriyet - İmparatorluk savaşı var, ve biz de direk bunun içindeyiz. Tüm yan hikayeler bir yandan bu ana hikayeye bağlanıyor. Ama her karakterin hikayedeki özellikleri değişik oluyor, tıpkı Han Solo ve Luke Skywalker'ın çok farklı karakterde olup, işleri çok farklı yollardan çözmesi ancak ikisinin de amacının aynı olduğu gibi. Bu yüzden ana hikaye oldukça zenginleşebilir.
    BioWare'in The Old Republic'teki ana noktalarından biri de sosyal etkenler. Hikâyede bir çok şey olacak tek başınıza gerçekleştiremeyeceğiniz (bildiğiniz grup görevleri bu). Ayrıca bazı görevlerde aldığımız tat, grupta olup olmadığımıza göre de gelişecek. BioWare'in istediği oyuncu profili, tüm oyunu "sololayan" tipler değil. Tam tersine insanlara yalnız olmadıklarını hissettirmeye çalışıyor BioWare. Bunun içinse oyuna geniş bir partner / pet sistemi geliştiriyor BioWare. Gerçek insanlarla takılmak istemeseniz bile yanınızdaki hayvan/droid/partner ile bağlarınız kuvvetli olacak. Ve hepsinden önemlisi tüm partnerlerin kendine has hikayesi ve yetenekleri olacak (bkz. KotOR serisi gibi). Bu yandaş konusunda da BioWare'in yelpazesi oldukça geniş. Her yandaşın kendine ait bir kimliği olacak oyunda. Tabi onlarla olan ilişkilerimiz de çok önemli yer tutacak BioWare'in dediğine göre.

    Önceki paragraflarda yazdıklarımı tekrar gözden geçirdim de, sanırım BioWare gerçekten bir Rol Yapma Devasa Online oyunu yapmak istiyor. Bu kadar çok hikaye, bu kadar çok seçim, her bireyin yerini oyunda özel tutacak. İnsanlar ve NPC'lerle olan ilişkimizin de çok önemli olduğunu göz önünde bulundurursak kulağa hoş geliyor bu. Uzun bir aradan sonra ilk defa bir DVO'da gerçekten rol yaptığımızı hissedeceğiz.

    Dönelim oyunun DVO dinamiklerine. Şu an BioWare bu konuda pek bilgi vermiyor, ancak yandaş kontrol sistemi hakkında bir kaç ipucu veriyor. Dilersek onlara tek tek taktik verebileceğiz, dilersek de kontrolü yapay zekaya bırakacağız. Gerçek zamanlı bir KotOR kokusu alıyorum sanki. Aslında BioWare'in DVO dinamikleri konusunda çok fazla iddialı olmasını da beklemiyoruz. Karakterler ve hikaye anlatımına bu kadar önem veren BioWare, oynanıştan çok DVO ruhunun standartını değiştirmek istiyor gibi gözüküyor. Oynanışın WOW, WO ve LotRO'daki sistemlere benzeyeceğini tahmin edebiliyoruz bu yüzden. Elbette önceki KotOR'lara benzeyen bir oynanışın da oyuna katkı sağlayacağı alenen ortada. The Old Republic direk olarak bu çok oynanan DVO'ların en büyük açığını hedef alıyor aslında, hikaye anlatımı.

    BioWare henüz pek fazla yanaşmıyor oyunun dövüş, keşif ve karakter geliştirme kısmını açıklamaya. The Old Republic'in bu yanları hala merak konusu ama BioWare "endişelenmeyin" diyor. Star Wars standartlarına yaraşan, destansı bir sistem kullanacaklarını söylüyorlar. Bu havayı ise sadece animasyonlarla yaratmayacaklarını ve bu yüzden dövüş sistemi üzerinde deli gibi çalıştıklarını da dile getiriyorlar. Oyunun keşif mevzusu hakkında henüz hiç bir bilgi yok elimizde: Uzayda serbestçe gezebilecek miyiz, vasıtalar ve binekler nasıl olacak gibi sorulara cevap vermek için henüz erken.

    Toparlayacak olursak, oyunun hikaye anlatımı en büyük yanı olacak. Oyunun bir MMO değil de Persistent Online RPG (Bitmek Bilmeyen Online Rol Yapma Oyunu) olarak tanımlanmasının sebebi de bu herhalde. Oyunun grafiklerine bakarak da hemen yargılama yapmayın, henüz bitmiş hali değil bu oyunun. Kolum kadar ışın kılıcı kabzası mı olur?

    Şimdilik oyun hakkında elimizdeki tüm bilgiler bunlar. SWG'nin ne olacağı, oyunun ne zaman çıkacağı, sınıfların ve ırkların ne olacağı gibi şeyler önümüzdeki günlerde netlik kazanacaktır.


    Heyecanlandım!