• Konuyu başlatan Anonymous
  • Başlangıç Tarihi
A

Anonymous

Guest
Terimler Sözlüğü

Str (Strenght):Fiziksel gücü belirtir. Str değeri yükseldikçe karakterinizin

Fiziksel vuruş gücü, Fiziksel defansı, Fiziksel balans değeri ve HP'si yükselecektir.

Int (Intelligence):Magic gücü belirtir. Int değeri yükseldikçe karakterinizin Magic vuruş gücü, Magic defansı, Magic balans değeri ve MP'si yükselecektir.

HP (Heal Point):Karakterinizin canını gösterir.

MP (Mana Point):Karakterinizin Magic vuruşlar için kullanılabilecek Mana sayısını gösterir.

Attack Rating:Vuruşunuzun ne kadar geçerli ve güçlü olacağını belirler. Genel olarak statlarınızda belirtilmiş olan Minimum ve Maximum damage değerlerinden Maximum değere yakın olan vuruşu ağırlıkta kullanmanıza olanak tanır. Kısacası Attack Rating değeriniz ne kadar yüksekse o kadar Maximum vuruş değerinize yakın saldırılar gerçekleştirirsiniz.

Dodging (Parry) Ratio:Karakterinizin size yapılan attacklardan ne kadar kaçabileceğini belirleyen değerdir. Dodge (Parry) değeriniz ne kadar yüksekse, karşı tarafın vuruşlarından Minimum olan değere yakın olan hasarı alırsınız.

Magic Reinforcement:Magic gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.

Physical Reinforcement:Fiziksel gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.

Physical Absorb:Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen fiziksel damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.

Magical Absorb:Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen magical damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.

Lucky:Upgrade edilebilen itemler üzerinde bulunur ve upgrade etme esnasında silahın başarılı Upgrade olabilme olasılığını arttırır.

Immortal:Herhangi bir item upgrade edilirken, kaç başarısız Upgrade sonucunda iteminizin kurtulacağını belirtir. Örnek verecek olursak 3
Immortal değerine sahip bir item Upgrade edilirken 3 kere yansa bile yok olmaz.

Steady:Upgrade işleminin fail vermesi durumunda itemin durability'sinin azalmasını engeller.

Penetration Attack:Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak başlangıç noktası ile varış noktası arasındaki hedefleri de etkileyebilir. Örneğin

Flying Dragon Spear Series saldırılar Penetrate atış kullanır ve mızrağı fırlattığınızda yok üzerinde başka düşmanlara da vurabilir.

Simultaneous Attack:Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak aynı anda hedef etrafında belirtilen sayıda düşmana aynı anda etki eder. Örneğin

Ghost Spear Attack Series saldırılar Simultane saldırı kullanır ve vuruş gerçekleştiği zaman belirtilen mesafe içindeki düşmanların hepsi aynı anda damage alırlar.

Transfer Range Attack:Lightning türü skillerde bulunur ve vuruşun etraftaki yaratıkları da etkilemesi manasına gelmektedir. Fakat diğer çoklu vuruşlar gibi bütün düşmanlara güçlü etki yapmaz. Ana hedefe güçlü vurur, yan hedeflere çok düşük güçte vurabilir.

Degree:Item'inizin upgrade ederken kullanılması gereken Lucky Powder değerini belirtir.

Block:Kalkanlarda bulunan bir özelliktir ve gelen vuruşu bloke etme değerinizi belirtir. Ne kadar yüksekse o kadar çok vuruştan sıyrılabilirsiniz.

Durability:Item'lerinizin dayanıklığını belirtir. Durability 6 değerinin altına düştüğü zaman ekranın sağ tarafında kırmızı olarak belirtilir ve eğer 0 a düşerse onarılana kadar kullanım dışı kalır.

PVP (Player vs Player): Cape takarak birebir kapışma yapmak manasına gelmektedir. Cape takılarak yapıldığı sürece kaybedenin bir kaybı olmaz.

Pasif : Siz saldırmayana kadar saldırmaz
Agresif : Siz saldırmasanızda saldırır
Poison : Zehir. Zehirlendiğiniz zaman belli bir süre için yaratık Lv i kadar canınız gider. Zehirlenme süresi yaratıktan yaratığa değişir. Atlatmak için bitmesini beklemeniz ya da Pill kullanmanız gerekir.
Burn : Ateş yanığı. Bu yanığı aldığınız zaman belli bir süre için yaratık Lv i kadar canınız gider. Yanık süresi yaratıktan yaratığa değişir. Atlatmak için bitmesini beklemeniz ya da Pill kullanmanız gerekir.
Zombie : Zombi modu. Full int charlar için oldukça tehlikelidir. Bu şekilde bir etki aldığınıza charınız mor olur. Otomatik can basma durur çünki kullandığınız HP potu kadar canınız kendiliğinden gider. Atlatmak için bitmesini beklemeniz ya da Pill kullanmanız gerekir.
Stun : Sersemleşme. Stun yediğiniz zaman bitene kadar hareket edemez, can basamaz ve saldırı yapamazsınız.
Darkness : Attack rate oranını düşürür. Atlatmak için bitmesini beklemeniz ya da Pill kullanmanız gerekir.
Electro Shock : Parry ratio oranınızı düşürür.Atlatmak için bitmesini beklemeniz ya da Pill kullanmanız gerekir.
Minion : 20 den fazla normal aktif yaratığın bir anda yaratılması.
Multi-Minion : 40 tan fazla normal aktif yaratığın bir anda yaratılması.
 
A

Anonymous

Guest
bunlar da var
SilkRoad Terimler Sözlüğü




SilkRoad Online Oyununda kullanılan çeşitli terimlerin karşılıklarını bu bölümde bulabilirsiniz.

Str (Strenght)
Fiziksel gücü belirtir. Str değeri yükseldikçe karakterinizin Fiziksel vuruş gücü, Fiziksel defansı, Fiziksel balans değeri ve HP'si yükselecektir.


Int (Intelligence)

Magic gücü belirtir. Int değeri yükseldikçe karakterinizin Magic vuruş gücü, Magic defansı, Magic balans değeri ve MP'si yükselecektir.


HP (Heal Point)

Karakterinizin canını gösterir.


MP (Mana Point)

Karakterinizin Magic vuruşlar için kullanılabilecek Mana sayısını gösterir.


Attack Rating

Vuruşunuzun ne kadar geçerli ve güçlü olacağını belirler. Genel olarak statlarınızda belirtilmiş olan Minimum ve Maximum damage değerlerinden Maximum değere yakın olan vuruşu ağırlıkta kullanmanıza olanak tanır. Kısacası Attack Rating değeriniz ne kadar yük:-):-):-):-)e o kadar Maximum vuruş değerinize yakın saldırılar gerçekleştirirsiniz.


Dodging (Parry) Ratio

Karakterinizin size yapılan attacklardan ne kadar kaçabileceğini belirleyen değerdir. Dodge (Parry) değeriniz ne kadar yük:-):-):-):-)e, karşı tarafın vuruşlarından Minimum olan değere yakın olan hasarı alırsınız.


Magic Reinforcement

Magic gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.


Physical Reinforcement

Fiziksel gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.


Physical Absorb

Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen fiziksel damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.


Magical Absorb

Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen magical damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.


Lucky

Upgrade edilebilen itemler üzerinde bulunur ve upgrade etme esnasında silahın başarılı Upgrade olabilme olasılığını arttırır.


Immortal

Herhangi bir item upgrade edilirken, kaç başarısız Upgrade sonucunda iteminizin kurtulacağını belirtir. Örnek verecek olursak 3 Immortal değerine sahip bir item Upgrade edilirken 3 kere yansa bile yok olmaz.


Steady

Upgrade işleminin fail vermesi durumunda itemin durability'sinin azalmasını engeller.
Astral

pgrade esnasında +4 ve üzeri itemlerin, upgrade işleminin başarısız olması durumunda +4 te kalmasını sağlar. +4'ten düşük itemlerde bir etkisi yoktur ve örneğin +5 olan bir itemi +6 yaparken başarısız olursanız item yine +4 e düşer. +5 te kalmaz.

Penetration Attack

Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak başlangıç noktası ile varış noktası arasındaki hedefleri de etkileyebilir. Örneğin Flying Dragon Spear Series saldırılar Penetrate atış kullanır ve mızrağı fırlattığınızda yok üzerinde başka düşmanlara da vurabilir.


Simultaneous Attack

Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak aynı anda hedef etrafında belirtilen sayıda düşmana aynı anda etki eder. Örneğin Ghost Spear Attack Series saldırılar Simultane saldırı kullanır ve vuruş gerçekleştiği zaman belirtilen mesafe içindeki düşmanların hepsi aynı anda damage alırlar.


Transfer Range Attack

Lightning türü skillerde bulunur ve vuruşun etraftaki yaratıkları da etkilemesi manasına gelmektedir. Fakat diğer çoklu vuruşlar gibi bütün düşmanlara güçlü etki yapmaz. Ana hedefe güçlü vurur, yan hedeflere çok düşük güçte vurabilir.


Degree

Item'inizin upgrade ederken kullanılması gereken Lucky Powder değerini belirtir.


Block

Kalkanlarda bulunan bir özelliktir ve gelen vuruşu bloke etme değerinizi belirtir. Ne kadar yük:-):-):-):-)e o kadar çok vuruştan sıyrılabilirsiniz.


Durability

Item'lerinizin dayanıklığını belirtir. Durability 6 değerinin altına düştüğü zaman ekranın sağ tarafında kırmızı olarak belirtilir ve eğer 0 a düşerse onarılana kadar kullanım dışı kalır.


PVP (Player vs Player) Cape takarak birebir kapışma yapmak manasına gelmektedir. Cape takılarak yapıldığı sürece kaybedenin bir kaybı olmaz.

NPCOyunda bilgisayar tarafından yönetilen karakterlere verilen genel isimdir. Örneğin: Şehirlerdeki Takı, Yüzük, Pot vs. satanlar.

DC (Disconnect)Oyundan kopmamıza verilen isimdir.

GP (Guild Point) Eğer bir guilldeysek guild içindeki puanımızdır. Bu sayıyı yükseltmek için özel bir işlem yapmamıza gerek yoktur, biz oyun oynadıkça oynama seviyemize göre otomatik olarak yükselir. Ãlerde bu puanlar çeşitli amaçlarla kullanılabilecek.

TP (Teleport) Scroll veya Işınlanma Kapıları kullanılarak karakterinizin başka bir alana ışınlanmasıdır.

Berserker Mode Karakterinizin oyunda sol üst köşede resminizin etrafındaki halkaların tamamlanmasıyla birlikte TAB tuşuna basılarak aktif edilebilen moddur. Karakteriniz mevcut gücünün ve hızının iki katına çıkar ve süresi bittikten sonra dolması için tekrar bir süre geçmesi gerekir.

Elixir

Oyundaki itemlere + kazandırmak için kullanılan iksirlerdir. Weapon, Accessory, Shield, Protector olmak üzere 4 çeşidi mevcuttur.

AccessoryOyundaki, Küpe, yüzük ve kolyelerin genel adıdır.

Lucky Powder Itemlere + basmak için elixirlerle birlikte kullanılan şans arttırıcı tozdur. Takıcılarda satılır.

PK (Player Kill) Alt tuşuna basarak normal bir oyuncuyu öldürmek suretiyle Katil statüsüne geçilmesidir.

WantedThief'lerin 3000 Arrange Pointi aşacak şekilde Traderleri soymaları sonucu düştükleri durum. Thief'ler için bu durum oldukça kötü bir durumdur çünkü elbiselerini çıkarsaler bile Hunter'ler tarafından öldürülmeye devam edilirler.

Arrange Point Karakter Stat penceresinin sol alt köşesinde yazan sayıdır. Thief olup kervan soydukça yükselir. 3000 puanının üstünde Wanted pozisyonuna düşersiniz.

GuildBirlik manasına gelmektedir. Diğer oyunlarda Clan olarak da geçer. Oyuncuların bir çatı altında toplanarak bir bütün oluşturmasıdır. Guild Kurucularına Guild Master adı verilir.

UnionMaximum 8 Guildin birleşerek oluşturdukları topluluğa verilen isimdir.

Stall Kurmak Oyuncuların aaagah açarak elindeki malzemeleri satmalarıdır.

ExchangeOyuncuların aaagah açmadan elindeki item ve paraları birbirleri ile takas etmelerini sağlayan sistemdir.

Np (No Problem)Konuşma terimidir. Önemli değil manasına gelmektedir.

KSKonuşma terimdir. Özellikle birisinin kestiği monstere salça olursanız. "KS yapma" veya "No KS" gibi şekillerde kullanılır. Kısacası benim kestiğim yaratıklara vurma manasına gelir. KS ciler oyuncular arasında sevilmeyen tiplerdir.

CyaKonuşma terimidir. Özellikle yabancı oyuncular "Görüşürüz" demek maksadıyla kullanırlar.

Res (Resurrect) Konuşma terimidir. Genellikle "Res var mı?" gibi soru cümlelerinde kullanılır Resurrect skili vasıtasıyla ölen kişileri olduğu yerde kaldırmak için kullanılan özelliğin olup olmadığını öğrenmek için ölmüş kişiler tarafından kullanılır
 
Yukarı Alt