1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Silkroad Online Bilgilendirme[2]


  1. NiGHTMaRe

    NiGHTMaRe Aileden rank8

    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    7.592
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Silkroad Online bir devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur. Yakın geçmişte beta testleri aşamasını bitirmiş, Şubat 21'de altın seviyeye geçmiş(tam sürüm) ve tamamen bedava olarak sunulmuştur. Güney Koreli firma JOYMAX Co. tarafından sunulmaktadır. Oyunda ana tema olarak alınan konu ise İpekyoludur.

    İpekyolu'nun temel olarak odaklandığı tema kervancılıktır. Oyun 20. seviyeden sonra oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine olanak tanır, bunlar ise tüccarlık(trader), ödül avcılığı(hunter)ve hırsızlıktır(thief). Tüccarın işi mallarını bir şehirden diğerine olası düşman saldırılarından da koruyarak taşımaktır. Mallar ticaretinin yapıldığı bir şehirden alınıp bir diğerinde satılır ve, satılan şehirde bu malların ticareti yapılmadığı için, asıl değerinden kat kat yüksek fiyata satılır. Bu ise tüccarın zorlu yolculuğuna verilmiş cömert bir ödül gibidir, fakat tüccarın taşıdığı malların değeri ne kadar yükselirse yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir. Bazı oyuncularsa tüccarları soymak için hırsız rolüne bürünürler. Hırsızın amacı ise tüccarları öldürmek, malları yağmalamak ve kendi karları için satmaktır. Hırsızlar genellikle takım oyunu oynarlar, hedeflerini özenle seçip parti veya guild şeklinde saldırırlar. Avcılar ise bu iki meslek arasında biryerdedir. Onların hedefi ise hırsızları öldürmektir ve genellikle tüccarlar tarafından kiralanırlar ve kervan boyunca koruyucu görev üstlenirler. Herhangi bir işi başarı ile bitirmek karakterimize deneyim puanı kazandırır(experince points). Bu puanlar mesleğinizin seviyesini yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile alakalı ekstra getiriler sağlamasına yararlar. Meslekler sabittir ve meslek değişikliği yapmak için bulunduğunuz meslekten istifa etmeniz gerekir, istifa ettikten 7 gün sonraya kadar başka mesleğe geçemezsiniz ve istifa ettiğiniz meslekteki tüm puanlar sıfırlanır.Oyuna Legen 2 güncellemesi ile birlikte Avrupa karakterler, Semerkant ve Constantinapoli (İstanbul) gibi şehirler yeni ticaret yolları yeni yaratıklar (mob) eklenmiştir.Avrupalı karakterlerin Çin karakterlerine göre daha atak (offansive) olduğu bilinmektedir ama hp ve mp potları 15 sn. de kullanması dezavantaj oluşturmaktadır.Bunun yanı sıra Avrupa karakterlerin meslek giyisileri ve itemleri Çin karakterlerine göre farklıdır
    Amaç
    İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda birçok karakterin farklı amaçları vardır,macera dolu bu yolda,canavarları öldürerek lvl atlamak,şanını ve ününü yaymak genel amaçtır.Bununla birlikte aslında bu konu karakterinizi yaratırken kullandığınız model için çok da önemli değildir. İpek yolu Çin'den başlayarak Anadoluya kadar sürmüştür.


    Topluluk
    Oyunun oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet görmektedir.İpek yolu bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server ve aynı çevre içerisinde oynadığı bir oyundur.Oyuncular tek başına veya partilere katılarak oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience share-diğeri içinse 4 kişi olarak),nesnelerini tüccar olarak satabilir,ya da direk takas edebilirler.Şimdiye kadar oyundaki son durum şöyledir,harita ana şehirlere bağlı olmak üzere 3 ana bölgeden oluşur bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis Krallığıdır,bunlar ise yolculuk edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz canavarların bulunduğu bölgelerden oluşur.İpek yolu büyük bir dernek(guild)sistemine sahiptir ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında biraraya gelmesini sağlar.Bir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye atlamasına yardımcı olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile dernek daha çok oyuncu alabilir ve başka yararları da olur.Bunların yanı sıra dernekçe ticaret yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de kabul edilinebilir.Normalde sadece üst seviye oyuncular dernek kurarlar,fakat öte yanda yine de düşük seviyeli oyuncuların yeteri kadar para sağlaması durumunda konu ile ilgili NPC(non player charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı ile dernek kurması mümkündür.Son zamanlarda parti eşleştirme sistemi de oyuna dahil edilmiştir.Oyuncular parti listelerine partilerini ekleyip oyuncu arayabilirler ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündür.Parti oluştururken istediğiniz level sınırını ve partinin asıl amacını belirleyebilirsiniz.Otomatik pot sistemi de son zamanlarda eklenmiştir.Bu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya kısaca "T" tuşuna basarak erişebilirsiniz.Hatta aynı pencereden yine son zamanlarda eklenen "etkileyici hareket(charming action)"olarak adlandırılan tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz.


    Grafikler/Ses
    Oyun grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları yakalayıp oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyor.Neredeyse bütün meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü özel animasyonlar ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter modellemelerine de özenilmiş.


    Karakter Geliştirme
    Oyunda karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan unsurlar vardır.Bu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force Masteries-tecniques)direk ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldırım(lightning) ve Güç(force),silah ustalıkları ise:Mızrak/Büyük Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet Kılıç(Sword/Blade),ve Ok(Bow)dur.Sabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu tamamen sizin seçiminize bağlıdır.Meziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de alınabilir.Meziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı olarak yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz şekilde geliştirebilirsiniz.Bu arada karakter yaratma size birçok size ayrı ayrı seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve karakteristik özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi yapmanıza izin verir. Yeni gelen european karakterler ise two handed sword(2 elle kaldırılan ağır kılıç),one handed sword(tek elle kaldırılan hafif kılıç),dual axe(çift balta),dagger(bıçak),crossbow(ok)staff(asa),walock rod(savaş büyücüsü asası,savaş zehirleyicisi olan warlock değneği),harp(buff için bir alet)cleric rod(clericlerin kullandığı ufak değnek) ve shield(kalkan)dır.Bunlardan warlock rod,cleric rod,one handed sword shieldi kullanabilir.


    Deneyim Kazanmaİpekyolunda karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir kabiliyet üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle arasındaki puan farkıyla ilişkilidir.Bir canavarı öldürdüğünüzde oyun sizin en yüksek kabiliyet seviyenizi karakter seviyenizle karşılaştırır.Aradaki fark ne kadar büyük olursa kazanacağınız kabiliyet puanınız artacaktır(böylece kabiliyet puanı biriktirme denilen şey gerçekleştirmiş olacaksınız--sp farming--ki 1 ve 20 leveller arasında yapılması önerilir).Eğer aradaki fark az ise karakter seviyeniz için daha çok deneyim puanı elde edeceksiniz.

    Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık seviyenizi mümkün olduğunca yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın ki ileri seviyelerde kabiliyet puanı biriktirmek çok bezdirici bir uğraştır.


    Silahlar
    3 kategori içerisinden seçebileceğiniz 5 ayrı silah türü vardır,ana kategoriler ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok(bow)'dur.Ok dışında her kategori kendi içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye ayrılır.Kılıç grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne sahipken daha az fiziksel hasar gücü vardır.Fakat kılıcın alternatifi olan Jilet Kılıç ise daha az büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar gücüne sahiptir.Aynı şekilde mızraklarda Büyük Kılıç(glaive)daha çok fiziksel daha az büyüsel hasar gücüne sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok büyüsel ve daha az fiziksel hasar gücüne sahiptir.Kılıçlara ve Mızraklara nazaran Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar güçleri daha az olmasına rağmen okun menzilli saldırı avantajı vardır.Kılıçların hepsi tek elle kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının kalkan taşıma seçenekleri vardır. ve nukerler her zaman iyidir.

    Giysiler/ZırhlarSavunma teçhizatı 6 vücut bölgesine ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve kafa'dır.Oyuncular bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir çift büyülü küpe takabilirler.(bunla beraber takılar oyuncunun görünümünde bir değişiklik yaratmazlar).Savunma teçhizatı ise 3 ana bölüme ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)ve Düz Giysi(garment)dir.Zırhlar en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en düşük büyüsel savunmayı sağlarlar ve koruyucular ile karışık giyinilebilirler,Koruyucular ise dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte giyilebilirler.Komple olarak giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10 yürüme hızı ve mana kullanımda %10 azalma sağlar.Giysiler ise koruyucu veya zırhlarla beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en yüksek büyüsel defans sağlarlar.Takım olarak giyinilen giysiler kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma sağlarlar.Bu üç tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi dengelenmiştir ve yapacağınız tercihler ve farklı kullanım şekillerine, karakterinizin yapısına ve ortama göre de uyumludur.Teçhizatlar 8 farklı seviyededir ve yedinci seviyeye kadar NPC'lerden temin edilebilir.Yedinci seviyeden sonra kullanacağınız teçhizatlar sadece canavarlardan düşürülebilir veya diğer oyunculardan sağlanabilir.Ama canavarlar Armora daha az vurur pretector e orta vururlar garment e ise en çok vurur lar


    Nesne Pazarı
    Oyun ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna eklenmiştir.Oyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli ücretleri ödeyerek oyundaki hesabına oyunda "ipek" olarak geçen değeri aktarır.Belirlenen "ipek" değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim çoğaltıcı belge(exp enhancin scroll)veya nesne satmak için açacağı dükkanını


    Simya(alchemy)
    Simya sistemi oyuncuların nesnelerini kolaylıkla geliştirmelerine olanak tanır.+1,+2 ve daha üzeri nesneleri de hazır bir biçimde canavarlardan düşürmeniz de mümkündür.Bu artılar gösterildiği değerlerde o nesnenin kaç level yukarıda özelliklere sahip olduğunu gösterir.Örnek olarak 32 seviye bir kılıcın +3 modifiyelenmiş hali onu 35.seviyenin özelliklerine sahip olmasına olanak tanır.Silahlar ve kalkanlar +3'den itibaren beyaz titrek bir ışığa sahip olurken,+5 nesneler ise mor bir parıldama yayarlar.+7'de altın bir parıldama,en yüksek artı seviyesinde yani +9'da ise mavi parıldama yayarlar.Herkesin en fazla +'lı silahın +11 olarak bilmesi de bir garip doğrusu


    Yöntem
    Simya yöntemi seçeneği karakterin hareketler(character actions) bölümünde yer alır.Bir nesneyi yükseltmek için oyuncu nesnesini uygun bölüme yerleştirmesi,ve yükseltmek istediğini nesnenin türündeki elixir'ini de yanına yerleştirmelidir.Oyunda 3 tür elixir bulunmaktadır,hepsi de canavarlardan düşerler ve sırayla protector elixirler her tür zırha,aksesuar elixirleri ise mücevherlere,ve silah elixileri ise sadece silahlara uygulanabilmektedir.Kendi başlarına her nasılsa başarı oranı nispeten düşüktür.Şans tozları(lucky powder)her şehirde bakkal npc'lerinden(grocery npc)alınabilir.Fakat burada dikkat edilmesi gereken şans tozunun derecesidir(grade)nesnenizin derecesine göre şans tozu kullanmanız gereklidir.

    Simyada başarı durumunda nesne bir seviye yükselir.Başarısızlık durumunda ise nesnenin dayanıklılığını kaybetme,bir o kadar kırılma yani komple kayıp mümkündür.Başarısızlık yüzdesi ise her başarılı yükseltmeden sonra otomatikman yükselir.


    Nesne Değişiklikleri
    Hali hazırda simya ile direk alakalı üç değişik modifiyeli nesne durumu mevcuttur,bunlar:ölümsüzlük(immortal)dayanıklılık(steady),ve şans(lucky)olarak ayrılır ve kullanım sayıları önceden üzerlerinde yazılı olduğu gibi belirtilmiştir.Ölümsüzlük nesneyi başarısız simya durumunda kırılmaktan kurtarır,dayanıklılık ise başarısız simyada nesnenizin dayanıklılık oranının düşmesini engeller(durabilty).Şans ise başarılı simya oranını arttırır.Ben Ali dağcı ve 22 levellik adamım var burdaki bilgileri kullandım ama hiç birşey olmuyor bakın benim 2 k 'ğım var hepsi burdakileri uyguladığım için ve şuanda kan kalmadı parti kesemiyom.


    Görevlerİpek yolunda birbirinden farklı birçok görev vardır,hemen hemen hepsi de görev NPC'sinin sizden istediği şeyler doğrultusunda belirli sayıdaki canavarı öldürüp istenilen nesneleri NPC'ye götürmektir.Bu görevlerin ödülleri çoğunlukla para,deneyim puanları,kabiliyet puanları,bazı görevlerde ise belirli nesneler(bunlar sağlık/mana potları gibi veya silah olabilir)ödül olarak alınabilir.Görevler sizin canavar daha fazla canavar öldürerek questi bitirme yolunda daha fazla deneyim puanı kazanmanıza vesile olurlar.Bu görevler sizin karakter seviyenize göre ayarlanmış olup,hangi bölgelerin sizin seviyeniz için güvenli olduğunu öğrenmenizi sağlarlar.


    Çarpışma
    Oyundaki çarpışmalar türünün diğer oyunlarına nazaran daha kullanıcı dostu ve daha görseller.Karakterin aldığı hasar,saldırı hızı ve menzili karakterin kullandığı silaha ve karakterin özelliklerine bağlıdır.Bir canavar öldürüldüğünde oyuncu için para ve nesneler bırakıyor.Bir dakika içerisinde bu nesneler alınmadığı takdirde diğer bir oyuncu bu nesneleri alabiliyor.Bu özellik oyuncuların birbirlerinin düşürdüğü nesneleri çalmaktan alıkoymaktadır.Karakter seviyesi beşi geçtikten sonra karakter öldüğünde bir miktar deneyim puanı kaybederler ve çoğunlukla doğmak için seçtikleri şehre yeniden dönerler,alternatif olarak başka bir oyuncu eğer canlandırma yeteneği varsa ölmüş karakteri canlandırabilir.Eğer bir oyuncu birden fazla kez ölürse üzerinden nesne düşebiliyor.Karakterler sağlık ve mana kazandıran nesnelere çok ihtiyaç duyuyorlar.Çıldırma durumu da oyunda mevcuttur(berserker mod),bu durum eğer oyuncu yeteri kadar canavar öldürmüşse çıldırma bölümü dolar,ve kullanıldığında karakter parlayan, şeytansı bir canlıya dönüşür,bu karakterin saldırı,savunma ve hız özelliklerini bir süreliğine yükseltir.Bu nedenle de ya acil durumlarda,ya da güçlü canavarları öldürmek için kullanılır.Süre dolduğunda karakter normale döner ve çıldırma bölümü yeniden dolmaya başlar.Karakterlerin silahlarını güçlendirmek için kullandığı birçok büyü vardır.Böylece silahlar buz,ateş veya yıldırım ile güçlendirilebilir.Bunlar genellikle karakterin gücünü yükseltir ve her elementin her canavarda yaptığı etki farklıdır.Bu büyüler mana puanları kullanır ve kısa sürede biterler.


    Önerilen karakter yapılarıa)Güç(STR)Yapıları

    "Str/Fire ya da Ice/Glavie": Bu yapı fazlasıyla sağlık puanı ve fiziksel defansa sahiptir.Güçlü fiziksel hasar verme avantajları ile grup saldırılarında büyük canavarlara karşı koruyucu lider pozisyonundadır.
    "Str/Fire ya da Ice/Blade": Glavie kullanan yapıya nazaran daha düşük hasar verme kabiliyeti olmasına rağmen aynı özellikleri taşır.Kalkan taşıması ise saldırıları önlemek adına bu yapıya avantaj sağlar.
    "Str/Fire ya da Ice/Bow": Grup saldırılarında büyük canavarları öldürmek için daha iyi bir yardımcı bulamazsınız.Uzaktan yaptıkları güçlü fakat öteki yapılara göre biraz ağır kalan fiziksel saldırıları ile olay mahallinden en az hasar ile sıyrılanlar bu yapıda olanlardır.

    b)Büyü(INT)Yapıları

    "Int/Fire ya da Light/Spear": Bu yapı tahminen oyun içerisindeki en yüksek hasar gücüne sahip yapıdır.Bu güç 30.seviyede açılan ateş veya yıldırım saldırıları ile(fire and ligthning nuke) inanılmaz düzeylere ulaşır.
    "Int/Fire ya da Light/Sword": Mızrak kullanan versiyonuna nazaran biraz daha düşük hasar verse de bu yapı da çok yüksek hasar gücüne sahiptir.Yine belirteceğimiz üzere kalkan kullanımı avantajları vardır.

    c)Melez Yapıları
    "2 Int/1 Str": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini int özelliğine, 1 tanesini str özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç (Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha zayıftır. Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı giysi, takı ve silahlarının artı puanlarından yararlanarak Büyü dengesini %100'e çekmek ve olabilecek en yüksek güç dengesine sahip olabilmektir.

    "2 Str/1 Int": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini str özelliğine, 1 tanesini int özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç (Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha zayıftır. Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı giysi, takı ve silahlarının artı puanlarından yararlanarak güç dengesini %100'e çekmek ve olabilecek en yüksek büyü dengesine sahip olabilmektir.

    Melez karakterler oyunun başlangıcında yeni başlayanlara önerilmeyen karakterlerdi. Fakat, oyun sistematiğinin daha iyi öğrenilmesi ile iyi geliştirilmiş bir melez karakterin de gayet güçlü olacağının farkına varılmıştır.


    Elementler
    Elementler 4'e ayrılırlar bunlar; Ateş, Su, Toprak ve Hava'dır. Güç sınıfı size kendinizi iyileştirme ve edilgen(passive) özellikleri vardır. Ateş sınıfının sağlam bir hasar gücü vardır ve hedefleri ayrıca yakarlar(belli bir zaman dilimi içerisinde belli derecede kademeli olarak). Buz nispeten az hasar gücü verir fakat hedefleri dondurma özellikleri vardır(hedefin saldırı hızını ve fiziksel hızını düşürür)ve hatta onları tamamen buz kütlesine çevirerek sabitleyebilirler. Yıldırım elementi ise yüksek bir hasar gücü vardır ve bunun yanında hedefin savunma yüzdesini düşürürler ki bu da hedefin daha fazla hasar almasına neden olur. Sürekli saldırı amacı gütmeyen öğretiler saldırı amacı güden öğretilere benzer özelliklere sahiptirler. Buz öğretileri düşmanı yavaşlatırken ateş öğretileri hasarı çoğaltır ve düşmanı yakar, yıldırım öğretisi ise hareket hızını çoğaltır ve hasımın savunma yüzdesini düşürür. Meziyetler nispeten birebir karşılaşma için dengelenmiştir, fakat belirli meziyetler belirli silahlarla daha iyi sonuçlar verir ve bu seçimler tamamen kullanıcıya kalmıştır. Elementlerin her türlü birleşimi ve karışık kullanımı mümkündür ve bu konuda herhangi bir kısıtlama yoktur.


    Birebir Karşılaşma
    İpekyolunda birebir karşılaşmalar mümkündür(pvp).Karakter seviyeniz 10 olduktan itibaren NPC'lerden alacağınız farklı tür pelerinlerle şehrin dışında farklı renkten pelerin giyen biriyle karşılaşabilirsiniz.Pelerin karşılaşmalarında oyuncu deneyim puanı kazanmaz veya kaybetmez.Seviye 20'den sonra(ki karşıdaki oyuncunun da 20'den yüksek olması koşulu ile)hiçbir iş üstlenmeyen veya pelerin giymemiş bir oyuncuyu öldürmek sizi katil yapar.Katil olduğunuzda isminiz kırmızı yazar,bu sizin öteki oyuncular tarafından öldürülebilmenize olanak tanır.Eğer bir oyuncu katil durumundayken ölürse deneyim puanı,para veya nesne kaybedebilir.Farklı işlerdeki karakterler(ticaretci,avcı,hırsız) birbirlerine saldırabilir ve bu sayede iş deneyimi,nesne veya para kazanmayı amaçlarlar.


    Mağaralar
    Downhang Taş Mağarası(downhang stone cave) 4 kata sahiptir,her katta farklı seviyelerde canavarlar bulunur ve seviye katlar aşağıya indikçe yükselir.Buradaki canavarlar 61-70 seviyelerindedir.50.seviyeye gelmeden mağaralara girmek mümkün değildir ve önerilen ise 60. levelden itibaren burada deneyim kazanmanızdır.Bir öteki mağara daha yüksek seviyeli oyuncular içindir ve Ch'in Mezarlığındadır(Ch'in Tomb) fakat henüz açılmamıştır.Bu mağaraya ise 70. seviyenin altındakiler giremeyecek ve bu mağarada unique canavarlar(süper güçlü,özel)danda bulunur.

    By nisarime [ben]
     
  2. aboc

    aboc Öğreniyorum rank8

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    122
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Şehir:
    Snn Bilmediqin;Bizi bilenin bildiği Yerdeyiz.....
    emeğine sağlık güzel çalışma olmuş