1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Reinforcement, balance vb. değerler ne işe yarar?


  1. drotalion

    drotalion Aileden rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5.053
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaşlar çoğu yerde physical ve magical reinforcement lafının fiziksel ve büyüsel güce destek verdiğini yazar. bense size şimdi burada neyin ne olduğunu açıklayacam.

    physical / magical reinforcement: silah üzerinde verildiği zaman min/max damage'ınızı etkiler. reinforcement damage hesaplamasını şu şekilde yapabilirsiniz: str * physical reinforcement yüzdesi / 100, sizin base damage'nize eklenecek olan damage olur. magical reinforcement için de str yerine int koyun. ayrıca charınızın physical damage yazan kısmında base damage * (100 + silah mastery level) + physical reinforcement damage yazarken, magical damage kısmında sadece base damage + magical reinforce damage yazar. çünkü physical damage hesaplanırken silahı giydiğinizde hesaplar ama magical damage, açılan imbue ile alakalıdır ve de imbue'yu doğal olarak üzerinize giyemiyorsunuz :lol: giysilerde ise yine str/int ile çarpılıp physical ve magical defense'inize ekleniyor.

    physical / magical balance: bunun formülünü tam olarak hatırlamıyorum, ama sahip olduğunuz str, int ve level ile alakalı. Öyle ki, size str veya int veren eşyalar giydiğiniz zaman balance değerlerinizin düşmeyeceği anlamına geliyor. Ne işe yaradıklarına gelince: skill'ler ile beraber hesaplanan damage en sonunda balance yüzdesi ile çarpılıp 100'e bölünüyor. Yani mesela her şey ile 1200 physical damage vuruyorsanız ve de %60 physical balance varsa 720 damage vururusunuz (yaratığın dayanıklılığı henüz çıkarılmadan). Bu açıdan bakarsanız, pure str bir charın elindeki tüm itemler int'i coşturuyorsa (hepsi +5 olsa en az +30 int alır), bir sürü kendi levelinde pure int i rahatça yatırabilir, öyle ki Aege'deki full SOSUN olan VietNuker'i öyle yatırdılar.

    skill yüzdeleri: skill kullanıldığı zaman o ana kadar hesaplanmış damage'ın katsayısını hesaplar sonra da onu balance hesaplamasına sokar. Örneğin skill'de %200 varsa hesaplanan damage iki ile çarpılıp vurulur.

    damage hesaplaması:

    physical damage: (base damage * (100 + weapon mastery) / 100 + str * phy. reinforcement / 100 + kullanılan skill damage i) * (kullanılan skill yüzdesi / 100) * (physical balance yüzdesi / 100).

    magical damage: weapon mastery yerine ne kullanıyorsanız ona göre cold/lightning/fire. phy. reinforcement yerine magical reinforcement. skill damage ve skill yüzdesi yine aynı. Fakat damage vuran magical skill'lerinde geçerli. bir de physical yerine magical balance.

    En sonunda bunlardan yaratığın defansı çıkarılıyor elbette ve size ne kadar vurduğunu yazıyor ekrana.

    NOT: Bu formüller bufflar açık olmadan hesaplanmıştır. Buff'lar ile hesaplayacaksanız üstteki damage'lara bir de buff damage ekleyin (onlar yine yüzdeden hesaplanıyor).

    Eğer konu sabit yapılırsa sevinirim.
     
  2. drotalion

    drotalion Aileden rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5.053
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
  3. drotalion

    drotalion Aileden rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5.053
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
  4. drotalion

    drotalion Aileden rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5.053
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ya bir teşekkür eder insan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
     
  5. HastaInsan

    HastaInsan Aileden rank8

    Kayıt:
    19 Haziran 2007
    Mesajlar:
    7.766
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    teşekkürler güzel bilr çalışma olmuş extrabeer
     
  6. drotalion

    drotalion Aileden rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5.053
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    sağolasın
     
  7. mavialize

    mavialize Öğreniyorum rank8

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    206
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Yazılım
    Şehir:
    StrongKey
    Güzel bilgiler için sağol. Reinforcement değerlerinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamış olduk.
     
  8. drotalion

    drotalion Aileden rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5.053
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    reinforcement ve balance değerlerinin doğru kullanımı sayesinde yatıramayacağınız char yoktur extraokk