Pit stopzede Ferrari eski sisteme dönüyor
Avrupa ve Singapur Grand Prix'sinde pit stoplarda sorun yaşayan Ferrari, 2008 sezonun bitimine üç yarış kala eski sisteme döneceğini açıkladı.
Takım şefi Stefano Domenicali, son dört yarışta iki kez pit stop problemine neden olan trafik ışıklarını, 2008 sezonu sonuna kadar kullanmayacaklarını söyledi.
La Gazzetta Dello Sport'a konuşan Domenicali, bunun yerine geleneksel sistem olan 'lolipop adam'a döneceklerini belirtti.
Takımın kullandığı elektronik sistemin, pit-stop sırasında kaybedilen zamanı en aza indirdiğini söyleyen Domenicali, "trafik ışıklarıyla ilgili sorunu çözene kadar eski yönteme döneceğiz. Takımın biraz sakinleşmeye ihtiyacı var" dedi.
Valencia'daki Avrupa Grand Prix'sinde Kimi Raikkonen'in ikinci pit stopunda, yerinden çıkmayan benzin pompası, bir mekanikerin, Ferrari aracının arkasında sürüklenmesine neden olmuştu.
Singapur Grand Prix'sinde ise ilk pit stopuna lider giren Felipe Massa, mekanikerin yeşil ışığa erken basması nedeniyle, pitten araca takılı kalan benzin hortumuyla çıkmış, büyük zaman kaybı yaşayarak yarıştan puansız ayrılmıştı.
Ferrari'nin başkanı Luca Di Montezemolo, gece koşulan Singapur yarışını eleştirerek, sirke benzettiği Singapur pistinin Formula 1'i küçük düşürdüğünü iddia etmişti.
Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone ise Montezemolo'ya yanıt vermekte gecikmedi.
Ecclestone, takımın yaşadığı sorunları kendi içinde çözmesi gerektiğini söyledi ve "Ferrari'nin susup, başını öne eğmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.
Avrupa ve Singapur Grand Prix'sinde pit stoplarda sorun yaşayan Ferrari, 2008 sezonun bitimine üç yarış kala eski sisteme döneceğini açıkladı.
La Gazzetta Dello Sport'a konuşan Domenicali, bunun yerine geleneksel sistem olan 'lolipop adam'a döneceklerini belirtti.
Takımın kullandığı elektronik sistemin, pit-stop sırasında kaybedilen zamanı en aza indirdiğini söyleyen Domenicali, "trafik ışıklarıyla ilgili sorunu çözene kadar eski yönteme döneceğiz. Takımın biraz sakinleşmeye ihtiyacı var" dedi.
Valencia'daki Avrupa Grand Prix'sinde Kimi Raikkonen'in ikinci pit stopunda, yerinden çıkmayan benzin pompası, bir mekanikerin, Ferrari aracının arkasında sürüklenmesine neden olmuştu.
Singapur Grand Prix'sinde ise ilk pit stopuna lider giren Felipe Massa, mekanikerin yeşil ışığa erken basması nedeniyle, pitten araca takılı kalan benzin hortumuyla çıkmış, büyük zaman kaybı yaşayarak yarıştan puansız ayrılmıştı.
Ferrari'nin başkanı Luca Di Montezemolo, gece koşulan Singapur yarışını eleştirerek, sirke benzettiği Singapur pistinin Formula 1'i küçük düşürdüğünü iddia etmişti.
Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone ise Montezemolo'ya yanıt vermekte gecikmedi.
Ecclestone, takımın yaşadığı sorunları kendi içinde çözmesi gerektiğini söyledi ve "Ferrari'nin susup, başını öne eğmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.