1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Oyunlarda Reklam!!


  1. MaPaP4

    MaPaP4 Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    828
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    62/2= :D
    18-35 yaş arası erkekler, bir haftada ortalama 12,5 saat oyun oynuyorlar. Reklamcıların bu ağız sulandırıcı demografik pastadan bir dilim kapmakta gecikmeyeceğini tahmin etmemiz gerekirdi.

    [​IMG]

    Oyunlarda reklam, çok yeni bir konu değil. "Kingpin: Life of Crime"da kahramanlar Diesel'den, Tony Hawk Nike'den giyiniyordu. "The Sims"te McDonalds hamburgerleri, "The Movies"te Chrysler cipler vardı. Peki oyunlarda reklamın geleceği nedir? Sadece reklam geliri ile kendini besleyen ilk bedava oyun yayımlandı, gelecekte oyunlar bedava olabilir mi?

    Şimdilik hayır. "Oyun içi reklam" ajansı IGA "oyun içi reklam" pazarının 2010'a kadar 970 milyon dolarlık bir pazar haline gelmesini bekliyor ancak şimdilik oyunların bedava olması öngörülmüyor. Pazarın milyar dolar sınırını aşmasından sonra oyunlarda bir ucuzlama olabilirmiş. IGA dışında sadece oyun içi reklamlarla ilgilenen başka ajanslar da var.

    Sony, PS3 için "dinamik" reklam anlayışını benimsediğini açıkladı, yani bundan sonra PS3 oyunlarında sıklıkla reklamlar göreceğiz. Bir uzaylının kafasını uçurmak üzereyken "Mike'in Silah Pazarı; tüm plazma topu ihtiyaçlarınız için" gibi bir ilan görmemiz yakındır. Yapılan anketlerde, gamer'ların %80'inin oyun içi reklamlardan şikayetçi olmadığı belirlenmiş. Eğer konunun içine yedirilen türden, rahatsız etmeyen reklamlar olacaksa neden şikayet edelim? Hele oyunları ucuzlatacaksa?

    [​IMG]

    Bu arada Google, "AdSense for Games" adlı prototipi sessizce denemeye başladı. Küçük balıkları piyasa üzeri fiyatlarla löbürdetmeye bayılan Google, oyunların içine reklam yerleştiren Adscape adlı firmayı, 2007'de 23 milyon dolara satın almış. Google, arıza çıkarabilecek türden, oyunla alakasız videoları oyuna yerleştirmenin peşinde.

    Microsoft, bu pazara geçen sene girdi. Oyun içi reklam ajanslarının en büyüğü olan Massive'i 2006'da, açıklanmayan ancak Wall Street Journal'ın 200 ile 400 milyon dolar arası tahmin ettiği bir miktara satın alan Microsoft, Eidos, Konami, Coemasters, Ubisoft gibi dev stüdyolara reklam satıyor


    Alıntı!