Kayıt
20 Ağustos 2009
Mesajlar
2.458
Beğeniler
0


Dünyanın dev Otomobil üreticileri Daimler, GM/Opel, Honda, Hyundai/Kia, Renault ve Toyota elektrikle çalışan araçları destekleme kararı aldılar.

Daimler AG, yakıt hücresi teknolojisinde önde gelen araç üreticileri (Daimler AG, Ford Motor Company, General Motors Corporation/Opel, Honda Motor Co., Ltd., Hyundai Motor Company, Kia Motors Corporation, Renault SA ve Nissan Motor Corporation ortaklığı ve Toyota Motor Corporation ) bir Mutabakat Yazısı ile yakıt hücreli elektrikli araçların geliştirilmesi ve piyasaya sürülmesine ilişkin ortak bir açıklama yaptılar.

Açıklamada, bu şirketlerin yakıt hücresi teknolojisinde hatırı sayılır bir teknik bilgi tabanı oluşturduklarıve dolayısıyla bu imzalarıyla bu tür emisyonsuz araçların seri üretimine doğru önemli bir adım için attıkları bildirild

Anlaşmaya imza atan otomobil üreticileri,2015’ten itibaren çok büyük sayıda yakıt hücreli elektrikli aracın satışa sunulabileceklerini ve bu sayının dünya çapında, kullanım ömrü boyunca, birkaç yüz bin adet olmasını amaçlıyorlar. Her otomobil üreticisi kendi özel üretim ve ticari stratejilerini ve zaman çizelgesini uygulayacağı için, yakıt hücreli elektrikli araçların satışa sunulmasının daha önceki bir tarihe de çekilebileceği belirtiliyor.

Yapılan açıklamada, son yıllarda araç sahipliğinin artmasına paralel olarak trafik yoğunluğu da sürekli arttığı vurgulanmakta ve düşük ve sıfır emisyonlu araçlara verilen öncelik ve toplam CO2’nin azaltılması yönündeki hedeflerin artacağı öngörülmektedir.

Son yıllarda hükümetlerin, otomobil üreticileri ve enerji sektörü, emisyon yönetimi ve CO2’nin azaltılmasıyla ilişkili birçok hedefin gerçekleştirilmesi amacıyla hidrojenin karayolu taşımacılığında öncelikli yakıt seçeneği olarak seçilmesine özel bir önem gösterdiklerine dikkat çeken yazılı açıklamada. "Perakende yakıt şirketlerinin, kamu hizmeti tedarikçileri ve mühendislik şirketlerinin mevcut tanıtım projeleri, hidrojenin yakıt olarak üretilmesinin, depolanmasının, taşınmasının ve konuşlandırılmasının teknik olarak uygun olduğunu göstermektedir" denilmektedir.

Yakıt hücreli elektrikli araçların piyasaya başarılı bir şekilde sunulabilmesi için, yeterli yoğunlukta bir hidrojen altyapısı inşa edilmesi fikrinde birleşen şirketler, bu ağın 2015 yılına kadar ve metropolitan bölgelerde bölgenin tamamını kapsayan koridorlar üzerinde inşa edilmesi planlanıyor. Anlaşmaya imza atan üreticiler, Avrupa’da Almanya başlangıç noktası olmak üzere bir hidrojen altyapısı oluşturma ve aynı zamanda da ABD, Japonya ve Kore başlangıç noktası olmak üzere dünyanın diğer bölgelerinde de pazara nüfuz etmesi için benzer kavramlar geliştirme fikrini de şiddetle desteklediklerini bildiriyorlar.
 
Yukarı Alt