Kayıt
11 Temmuz 2007
Mesajlar
2.169
Beğeniler
0
NOS (Nitrous Oxide System)

Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi cok basit olan NOS, otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple kontrol ediliyor. Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu etkisi, genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina normalin cok ustunde miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha iyi yaniyor, patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor. Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor. Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz. Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız, NOS'dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır. Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız. Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde EtmeliBir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter. Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok kolay gibi geliyor. Fakat, bu o kadar da kolay değil. Gücü arttırmayı bir kompleks mühendislik problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz burada sadece üç ana esası ele alacağız.
Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar. Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız, daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir. Hemen hemen bütün motor performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü yükseltirler.


- Resim Silinmiş.

Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur. Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzinin yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM'de çiğ benzinin buhara dönüştürülmesi, yeterince buharlaştırma işleminin harekete geçirilmesinde anahtar; motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur. Atomizasyon işlemi çiğ yakıt akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür ve böylece buharlaşma yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma hızlanır. Yakıt damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla benzin alın ve onu on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç, yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur.

- Resim Silinmiş.

Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının yoğunluğudur. Toros'larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı denediniz mi? Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde, deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı, deniz seviyesinde olan İstanbula'da yolda giden bir kamyona göre, Toroslardaki bir yolda giden kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk, atmosfer basıncı (üzerinizde olan atmosferin ağırlığı), sıcaklık, ve nem tarafından etkinleşir. Atmosferin basıncını değiştiremeyiz, ancak bir dereceye kadar emme odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool can'ler ve intercooler'lar yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak daha yoğunlaştırırlar ve böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu karışım ne denli daha yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla daha fazla sıkışır ve daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte edildiğinde derhal likit halinden gaz haline dönüşür ve çok soğuk olur. Bu soğuk nitro buharı manifolddaki tüm emme odasının ısısını 65 o Fahrenhayt'a kadar düşürür. Daha yoğun karışım bir nitro sistemiyle motor'a çok daha fazla güç üretmesine yardımcı olur.


Nitrous Oxide System Hakkında Bilinmesi Gereken & Merak Edilen Sorular

Nitro Oksit, Motorun Sağlamlığını Etkiler Mi?
Bu işin sırrı, uygulama için doğru gücü seçmektir. Doğru seçilen bir kit, normalde aracınızın motoruna zarar vermeyecektir. Silindir içindeki enerji çoğaldıkça, ilgili parçaların taşıması gereken yük te orantılı olarak artmaktadır, dolayısı ile aşınma da çoğalmaktadır. Nitro Oksit kitleri, istek üzerine ve sadece tam gazda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bunun dışındaki uygulamalar aracınıza zarar verebilmektedir. Nitro Oksit kitleri istenildiği zaman kullanıldığı için oldukça avantajlıdırlar.

- Resim Silinmiş.

Nitro Ürünleri Hakkında Ne Tür Araştırma & Testler Yapılmakta?

Nitro geliştiren firmalar, fabrikalarında içinde bilgisayarlı dinamometrelerin de bulunduğu araştırma ve geliştirme merkezleri barındırmaktalar. Buna ek olarak, Nitro üreticileri tanınmış yarışçılarla çalışarak ürünlerinin performansını gerçek hayatta da test etmekteler.

Nitro Sisteminden Ne Kadar Performans Beklenir?

Çoğu zaman, 0-400m'de 1-3 saniye arası, 25-30 km/h bir iyileşme söz konusu olabiliyor. Motor hacmi, lastikler, jet boyutları, şanzıman bu performans artışını etkileyen etkenler arasında.

Nitro Tüpünü Dondurarak Extra Performans Sağlayabilir Miyim?

Hayır. Nitro tüpünün ısısını düşürmeniz, basıncı ve akış debisini düşürecektir. Karışım zengine dönecek ve performansınız düşecektir. Optimum verim için, tüpün basıncı 60-65 bar arasında tutulmalıdır. Eğer soğuk bir bölgede yaşıyorsanız, nitro tüpünüzü ısıtmanız için bir sistem yaptırmanız tavsiye edilir.

Nitro Kitinin Yaşlı Motorlar Üzerinde Olumsuz Etkisi Olur Mu?

Bu aslında motor komponentlerinin durumuna bağlı. Eskimiş veya ayarsız bir motora modifikasyon yapılması motora zarar verebilir. Ancak iyi durumdaki bir motora Nitro sistemi uygulaması sakınca doğurmayacaktır.

Nitro Kitini Monte Ettirdikten Sonra, Bildiğimiz Benzini Kullanmaya Devam Edebilir Miyiz?

Evet. Oktanı ne kadar yüksek tutarsanız, performans ve motor ömrü o kadar uzun olacaktır. Yüksek kompresyonlu uygulamalarda, yüksek oktanlı benzin kullanılması tavsiye edilir.


Nitro Kitini Nasıl Seçmeliyim: Plaka Enjeksiyon Sistemi mi Yoksa Direct Port Sistemi Mi?

Plaka sisteminin avantajı kolay takılıp kolay sökülmesi, jetlerin kolayca değiştirilmesi ve başka bir araca aktarılmasıdır. Bu sistemle 75 - 350 hp arasında extra güç elde etmeniz mümkün.
Bazı durumlarda (mesela uzun tek sıra motorlarda) , dağıtımı maximize etmek için direct port sistemini öneriyoruz. 350 hp'den daha fazla gerektiği durumlarda ise, Fogger sistemimiz 500 hp'ye kadar extra güç sağlayabilmektedir. Manifold altına gizlenecekse, fogger sistemi tavsiye edilir.


Nitro Tüpü Nasıl Monte Edilmelidir?

Nitro gazının verimli şekilde motora iletilmesi için, tüpün doğru monte edilmesi gerekmektedir. Bizim tavsiyemiz, tüpü 15 derecelik bir açıyla, vana kısmı yukarıda kalacak ve aracın ön kısmına bakacak şekilde monte etmektir.

- Resim Silinmiş. - Resim Silinmiş.

Nitro Sisteminde Söz Konusu Basınçlar Hangi Mertebelerde?

Bir nitro sisteminde basınç genelde 1000 psi'yı (70 bar) aşmaktadır. Bu nedenle kullanılan komponentler dayanıklı olmalıdır.

Nitro Tüpünün Bitip Bitmediği Nasıl Anlaşılır?

En iyi yöntem tüpü tartmaktır. Yinede, tüp %20'ye yaklaşırken, performansta bir düşüş hissedilecektir.


Tüp Üzerindeki Güvenlik Valfi Ne İşe Yarar?

Tüpü kapasitesinden fazla doldurmamak gereklidir. Aksi takdirde, tüpün üzerindeki güvenlik vanası açılacak ve tüpün tüm içeriği boşalacaktır.

NOS SİSTEMİ NELERDEN OLUŞUR?

1.NOS TÜPÜ (DOLU)
2.NOS BORUSU & BENZİN BORUSU
3.NOS & BENZİN SOLENOID' İ (VANASI)
4.MONTAJ KABLOLARI VE APARATLARI
5.ATIŞ VE HAZIRLAMA BUTONLARI
6.NOS ETİKETLERİ
7.KULLANIM KLAVUZU
8.NOS VE BENZİN MEMELERİ
9.BENZİN & EMNİYET MÜŞÜRÜ


- Resim Silinmiş. - Resim Silinmiş.

TÜP NEKADAR DAYANIR?

Tüp 15-20 Saniyelik Atışlarla,
* 10 OZ' LUK MİNİK TÜP İLE 4-5 ATIŞ
* 2 LBS' LİK TÜP İLE 10-15 ATIŞ
* 10 LBS' LİK TÜP İLE 20-30 ATIŞ
Tabi Bu Kullanılan Kite & Motorun Hacmine Göredir.
* 10 OZ' LUK TÜP 50 HP.
* 2 LBS' LİK TÜP 60-75 HP.
* 10 LBS' LİK TÜP 100-150 HP.
ARTI GÜÇ ARTIŞI VERECEK ŞEKİLDE ÖRNEK GÖSTERİLMİŞTİR. TÜP BİTTİĞİNDE TÜRKİYE' DEKİ TEK REFİLL (DOLUM) İSTASYONU RPM' DE VEYA SANAYİ GAZI DOLUM TESİSLERİNDE KOLAYCA DOLDURULABİLİR.


HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR?

1. TÜM BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA
2. 4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA, ARACIN GÜCÜNE VE MOTOR HACMİNE GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER UYGULANABİLİR. ANA PRENSİP OLARAK STANDART MOTORLAR
3. 4 Silindirli motorlar 60-100 Hp.
4. 6 Silindirli Motorlar 75-125 Hp.
5. 8 Silindirli (Small Block) Motorlar 125-150 Hp.
6. 8 Silindirli (Big Block) motorlar 150-250 Hp.


EKSTRA GÜÇ ARTIŞINI RAHATLIKLA TOLERE EDERLER. BU DEĞERLERİN ÜSTÜNE ÇIKILDIĞINDA, İSTENEN GÜCE GÖRE DEĞİŞEN FORGED PİSTON, ÇELİK FORGED PİSTON KOLU VE DAHA İLERİ SAFHALARINDA ÇELİK FORGED KRANK GEREKSİNİMİ VARDIR. APLİKASYONUN GENELDE SAĞLIKLI ÇALIŞAN BİR MOTORA YAPILMASI UYGUNDUR YANİ YAĞ YAKAN VEYA ÇOK FAZLA REKTEFİYE EDİLMİŞ MOTORA UYGULANMASI TAVSİYE EDİLMEMEKTEDİR. BİR ÖRNEK VERİRSEK SU'YUN İNSANA BİR ZARARI YOKTUR. FAKAT 5 DAMACANA SU İÇİLİRSE ZARARI KAÇINILMAZDIR. NOS SİSTEMİ DE AYNEN BU ÖRNEKDEKİ GİBİ UZMAN KİŞİLER TARAFINDAN MONTE EDİLİRSE VE MOTORUN KAPASİTESİNE GÖRE SEÇİLİRSE HİÇ BİR ZARARI YOKTUR.

NİTRO KİMYASAL OLARAK NEDİR?

NITROUS OXIDE 2 BİRİM NİTROJEN (AZOT) VE 1 BİRİM OKSİJEN' DEN İBARETTİR. (AĞIRLIK OLARAK %36' SI OKSİJENDİR.) MOTOR ÇALIŞMA ISISINDA NİTRO PARÇALANARAK OKSİJENİ SERBEST BIRAKIR. BU EKSTRA OKSİJEN DAHA FAZLA YAKITIN YANMASINI TEMİN EDEREK İLAVE GÜÇ YARATIR. PARÇALANAN NİTRO YANMA İŞLEMİNİN KONTROLÜNE YARDIMCI OLARAK ARTAN SİLİNDİR BASINCINA KORUYUCU KALKAN VE NEMLENDİRİCİ ETKİ YAPARAK OLUŞAN ISIYI DÜŞÜREREK HAREKETİ' DE ETKİLER.

- Resim Silinmiş.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Yukarı Alt