Xplosive

Bilgiliyim
Kayıt
30 Temmuz 2009
Mesajlar
2.521
Beğeniler
0
Avrupa'nın en hızlı büyüyen GPS markası olan ve ürünleri 20 ülkede tüketiciyle buluşan Navigon AG, oyun pazarının lider markası Nintendo'yu Türkiye'ye kazandıran Nortec Eurasia güvencesiyle Türk pazarına giriyor.

Navigon AG CEO'su Egon Minar, küresel ekonomik kriz ortamında bile, navigasyon pazarının büyümesini sürdüren tek tüketici elektroniği segmenti olduğunu vurgulayarak, "Türkiye genç ve dinamik nüfusunun yanında 12 milyona yakın binek aracıyla mobil navigasyon için çok ciddi bir pazar... Nortec Eurasia ile bu büyük potansiyele sahip ülkede, Türk tüketicisine kaliteli mobil navigasyon ürünleri sunacağımız için çok heyecanlıyız" diye konuştu.

Nintendo'yu Türkiye pazarına kazandıran ve hızlı bir yükselişle oyun pazarında lider konuma gelen Nortec Eurasia'nın Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu ise "Gelişmiş ülkelerde navigasyon cihazına sahip olan araç oranı %50. Önümüzdeki on yıllık dönemde Türkiye'de bu trende paralel yaklaşık 5 milyon adet GPS sistemi satılması bekleniyor. Bu da ortalama cihaz fiyatını 200 Euro olarak kabul edersek yaklaşık Bir Milyar Euro'luk bir satış hacmine denk geliyor. Türkiye'de bu hacmin en azından dörtte birini alarak pazar lideri olmak için iddialıyız" dedi.

Dünyanın navigasyon çözümleri lideri Navigon'un Türk pazarına girişi nedeniyle Çırağan Palace Kempinski Hotel'de düzenlenen basın toplantısında konuşan Navigon AG CEO'su Egon Minar, "Günümüzde lider otomotiv ve yan sanayi üreticilerine sunduğumuz çözümlerle dünya lideri konumundayız. Bunun temel nedeni, tüketici merkezli yaklaşımımız ve perakendeciye yakın duruşumuzdur. Teknolojideki sürekli gelişim ve kalite artışı her zaman en önde yer almamızı sağlıyor" dedi.

Navigon AG'nin dinamik GPS navigasyon teknolojisinin yaratıcısı, cep PC navigasyon sistemlerinin önde gelen üreticisi, ilk kez trafik analiz ve yeniden yönlendirme yazılımını TMC) geliştiren yenilikçi bir firma olduğunu vurgulayan Minar, sözlerine şöyle devam etti:

"Bu yenilikçiliğin kanıtı, uluslararası medya kuruluşları ve saygın kurumlarca Navigon'a verilen sayısız ödüldür. Avrupa'da kurumlar ve test edenler, defalarca Navigon'un kalitesini ve yaratıcı özelliklerini takdir ve tasdik etmişlerdir. Navigon, yeni ufuklar açan ürünlere ciddi yatırımlar yapmaktadır. Bu yatırım, sonuçta mağaza teşhirinde tüketicinin hemen dikkatini çeken, tasarımıyla göz alıcı ürünlerin adil ve istikrarlı fiyatlarla satılmasını sağlamaktadır. Bu da mağaza sahibi için kar istikrarı demektir."

Ekonomik kriz, navigasyon pazarını yoldan çıkaramadı!

Küresel ekonomik kriz ortamında bile, navigasyon pazarının hala büyümesini sürdüren tek tüketici elektroniği segmenti olduğunu vurgulayan Minar, "Avrupa'da navigasyon pazarında çok sayıda üretici olmasına rağmen %10'luk bir pazar payına ulaşmış bulunuyoruz. Bu da bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Türkiye genç ve dinamik nüfusunun yanında, 12 milyona yakın binek aracıyla mobil navigasyon için çok ciddi bir pazar oluşturuyor. Avrupa'da faaliyet gösterdiğimiz diğer ülkelerde, yakın işbirliği içinde olduğumuz tüm zincir mağazaların da Türkiye'ye verdiği önemi ve yaşadıkları büyümeyi biliyoruz. Nortec Eurasia ile bu büyük potansiyele sahip ülkede, Türk tüketicisine, kaliteli mobil navigasyon ürünleri sunacağımız için çok heyecanlıyız" şeklinde konuştu.

Türkiye pazarının önü açık...

Nortec Eurasia Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu ise GfK verileri uyarınca Türkiye'de 2008 yılında 15.000 cihaz satıldığına dikkat çekerek, Türkiye pazarına ilişkin şu bilgileri verdi:

"Bu satış rakamının 2009'da 25 bin olması, ancak 2010'da büyük bir sıçrayışla 50 bin barajına ulaşması bekleniyor. Navigon taşınabilir cihaz pazarına gireli 2 yıl olmasına rağmen şu anda Avrupa'da üçüncü marka konumunda. Türkiye'de şu anda yaklaşık 12 milyon adet motorlu taşıt bulunuyor. Gelişmiş ülkelerde navigasyon cihazına sahip olan araç oranı %50 civarındadır. Buradan yola çıkarak önümüzdeki on yıllık dönemde Türkiye'de bu trende paralel yaklaşık 5 milyon adet GPS sistemi satılması bekleniyor. Bu da ortalama cihaz satış fiyatını 200 Euro olarak kabul edersek yaklaşık bir Milyar Euro'luk bir satış hacmine denk geliyor."

Navigon'un, satışların 20 bin civarında olduğu bir dönemde pazar lideri olmak adına Türkiye'ye geldiğini vurgulayan Çolakoğlu, ilk yıl 10 bin adet cihaz satmayı hedeflediklerini açıkladı.

Farklı platformlar için yüksek kaliteli GPS navigasyon yazılımlarında uzman olan Navigon AG, Orta ve Batı Avrupa'daki ofislerin yanı sıra Asya ve ABD ve Kanada ofisleriyle toplam 400 kişilik bir ekibe sahip bulunuyor. Yunanistan'dan sonra Türkiye'de de Nortec grubu ile çalışmayı seçen Navigon, ilk yılında Yunanistan'da ki satışlarıyla ilk üç marka arasına girmeyi başardı.​
 
Yukarı Alt