Lanet olası zenci, yan marşpiyelimi dağıttı, 1000 $ bayılmıştım ben ona, dur o da ne? Aha ilerde bir çukur var, dur şu zenciye kim Street King'miş gösterme zamanı; al pislik! Haha!"
NFS'nin yeni serisi Pro Street ile ilgili bilgiler günden güne açığa çıkıyor. EA Black Box, Kanada'da 2. bir komünite düzenledi ve bir kaç hafta önce Almanya'da düzenlenen Games Convention fuarı ve IGN'in yayınladığı yeni bir videoyla Pro Street hakkında yeni bilgiler öğrendik. Ve yeni bilgiler sonucunda sanırım ilk paragrafta yazdığım türevi monodialogları oyun sırasında çok yaşayacağız. Eğer ilk ön incelememizi okumadıysanız buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.
Öncelikle bu oyunla beraber hasar unsurunun geldiğini hepimiz biliyoruz. Fakat oyunun artık tamamiyle bir arcade oyunu olmadığını da biliyoruz. O yüzden arabanız hasar gördüğünde restart yapıp tekrar aynı arabayla başlamayı düşünmeyin, çünkü öyle bir seçeneğiniz olmayacak! Dolayısıyla yarışlara giderken 2 arabayla gitmekte fayda var (en fazla 5 arabayla gitme hakkınız bulunmakta). Öyle bol keseden araba oluşturmayı da düşünmeyin. Bu oyunda para altın değerinde. Ayrıca arabanızın lastik ve aerodinamiğini katılacağınız organizasyonara görede hazırlamalısınız. Unutmadan, artık oyunun başından itibaren bütün modifiye parçaları ve arabalar açık olacak. Ve yol bariyerleri (oyun içinde hangi yöne döneceğinizi gösteren neonlu oklar) bir kaç tabeladan ibaret artık.
Bir oyuncu olarak oyuna BattleMachine'den başlayacaksınız. Sonra React Team Sessions ve ardından Super Promotion.
Ardından son bir boss ile karşılaşacağız ve kariyer modunu tamamlayacağız. Sonra asıl yarışlara katılma imkanımız olacak (Rogue Speed, Noise Bomb vs..)
Oyundaki kariyerde her yarışı bitirmeniz şart değil fakat kazanabildiğiniz kadar kazanın =)
Oyunun kariyer modu 25 saat sürecek. Oyunu yani tüm yarışları bitirmeniz ise size bağlı olarak 50 saat civarında olacak.EA, NFS Carbon'dan sonra iyi bir ders almış gibi gözüküyor =)
Üzücü bir haber ise PC'ye olan online modunun direk oyunla beraber gelmeyecek olması (ya da düşündümde şimdi daha mı iyi oldu, oyunu bitirdikten sonra online yarışlara katılmak daha akıl kari olur galiba :) ) Sonradan gelecek bir patchle bu mümkün olabilecek.
Tuning
Bildiğiniz gibi Pro Street'te dış görünüm olduğu kadar performansta çok önemli bir unsur olacak. Dış görünümde yapacağınız değişiklikler performansı olumlu/olumsuz etkileyecek. Bunu da Underground 2'deki gibi bir hava tünelindeki analizlere göre öğrenebileceğiz. Aman diyorum bu tüneli atlamayın!
Bunun yanında arabaya 25-35 farklı katman (layer)dan oluşmak üzere vinly'ler ekleyebileceğiz. Üstlerine yazı yazamayacak olsakta yaratıcı çalışmaların ortaya çıkacağı kesin.
NFS Pro Street'te performansta çok detaylı olacak. Eğer tuning konusunda fazla bir bilginiz yoksa hazır paketlerle arabanızı modifiye edebileceksiniz. Fakat bu konuda bilgiliyseniz doğru tuning'i yaptığınız taktirde daha hızlı olma olanağınız var. Bunuda dyno ile ya da yolda test ederek öğrenebilirsiniz. Oyunda 400 farklı performans parçası olacak.
NFS Carbon ile tanıştığımız autosculpt sistemi bu oyunda çok daha gelişmiş olacak. Öyle ki arabanın her parçasını autosculpt'a sokabileceğiz.
Blueprintler ile yaptığınız tuning listesini de arkadaşlarınızla paylaşabileceksiniz.
Grafikler
Oyunda 15 farklı gün şekli olacak fakat gün içinde yarışacağız. Yani gece modu olmayacak. Oyunun grafikleri ise özellikle geliştirilen HDR (High-Dynamic Range) yansımalar ile fotogerçekçi yansımalara sahip olacak. En azından Xbox360 ve PlayStation 3 konsollarında böyle olacak. Fakat PlayStation 3'te HD (High-Definition=Şu an ki izlediğimiz tv yayınlarında 100 pixel varsa HD ile her pixele 100 pixel daha eklenecek) teknolojisi olduğu için daha gerçekçi olacak. Fakat ne yazık ki PC'ler için bu geçerli olacak mı olmayacak mı bilemiyoruz.
Oyunda daha önce ki yazımda da dediğim gibi duman önemli bir yer tutuyor. Duman çıkacağı zaman önce lastiğin etrafında dönüyor ve fren halinde gaza çok basılı tutmanız dahilinde ekran bulanıklaşıyor. Dumanın fazlalığıda lastiğin kalınlık ve inceliğine göre değişiklik göstermekte.
Ve oyundaki bazı özellikler size gerçekçiliği hissettiriyor: örneğin çöldeki kaktüslere cümbür cemaat daldığınızda arabanız ufak-tefek hasarlar görüyor.
Hasar
Daha önceki haber ve yazılarda da hep yer verdiğim gibi bu oyunda artık hasar var. Ve bu hasarlar bazenleri çok basit olsada (örneğin kaktüslere daldığınızda) bazenleri ciddi darbeler alabiliyor ve arabanızı istemesenizde hurdaya çevirebiliyorsunuz. Bu hasarlar çarpmanızın şiddetine göre farklılık gösterebilecek. Oyunda egsozunuz yola çarparak devam edebilecek, kanatınız uçabilecek, ön tampon çıkabilecek ve kaputtan dumanlar çıkabilecek.
Hasarlar performansı ve aerodinamiği etkileyecek fakat gerçek hayattaki gibi değil. Örneğin motor kaputunuz ve ön tamponunuz çıktığında maksimum hızınız 300 değilde 270 olacak. Ya da kanatınız çıktığında yavaşlamakta zorlanacaksınız ama arabayı kontrol etmekte değil. Her yarıştan sonra arabanızı para karşılığında tamir edebileceksiniz ya da hurdaya çıkarma uğruna yarışlara devam edebileceksiniz. Fakat oyundaki bazı bonuslar sayesinde para vermeden "beleşe" arabanızı tamir ettirebileceksiniz. Fakat işin bir kötü yanı ise arabanızda sadece kaput hasar görürse yalnızca kaputu tamir ettiremiyorsunuz, baştan aşağa tüm arabanın tamir olması gerek. Bu da bizim gibi tuvalete girince parayla çıkmayan insanlar için zor olacak bir durum. İçimden bir ses bu tür durumlarda bir çok oyuncunun içinden EA'ya çok güzel övgüler yağdıracağını söylüyor =) Buna ben de dahil.
Oyundaki hasar ise ne yazık ki çok abartılı olmayacak. Yani Burnout'taki gibi lastiğiniz çıkmayacak ya da bütün kaporta zarar görmeyecek.
Fizikler
Oyundaki fiziklerde bu oyunda önemli bir yer tutmakta. Fizik motoru zaten bu oyun için baştan programlanmış (evet, si pılas pılas ile [bir akıllı kesin soracak]) Ve Pro Street'te her araba için 400 farklı parametre olacak. Carbon'da bu sayı 40 idi. Eğer ön motorlu bir araba kullanırken bir dağa çıkıpta takla atarsanız motorun ağırlığı sayesinde çabuk durabilecek ve belkide yarışa devam edebileceksiniz.
Oyundaki NOS'ta önceki oyunlara göre daha gerçekçi. NOS, bu sefer limitli olacak ve önceki oyunlardaki gibi basıldıkça gitmeyecek, limitli olacak ve bir kaç kullanımlık olacak.
Drag modu
Drag modu underground serisinden beri en sevdiğim yarış modu olmuştur ve bu modda üstüme kimseyi tanımam =) (Most Wanted Online Drag kategorisinde 5.'liğim vardır Wink Nitekim Carbon'da drag moduna yer vermeyerek benden büyük bir sövgü yemiştir. Fakat öyle görülüyor ki Pro Street drag'dan hiç mi hiç ödün vermeyecek. Daha önceden de dediğim gibi drag modunda trafik arabaları yok ve yol üstünde de istediğimiz gibi gezinebileceğiz.
Yarışa başlamadan önce mini bir oyun yer alıyor. Yarıştan önce arabanın lastiklerinizi ısıtmanız gerekiyor.
Kızlar bayrakları indirdikten hemen sonra birinci vitese takmanız gerekmekte (Drag'a başlangıç sahnesi harika, arabanız şaha kalkıyor ; ). Eğer erken kalkış yaparsanız yanlış bir başlangıç yapmış olacak ve lastiklerinizin sıcaklığıda gitmiş olacaktır
Drag yarışlarıda kısa olduğu için ve nitronun da tekrardan dolması zaman aldığı için nitronuzu akıllıca kullanmanız gerekmekte.
Grip
Grip modu ise circuit'in yeni adı. Amaci ise arabanızı yolda tutup bitiş çizgisini ilk geçmek.
Bu moda özel olarak yapılmış bir özellik var: ABS. Bu özelliği açtığınızda arabanız virajlarda otomatik fren yapıyor fakat bu özellikle oynanış, eski oyunlardaki gibi olmakta.
Speed Challange
Bu modda tıpkı önce ki oyunlardaki speed trap'e benziyor. Amaç checkpointlerden olabildiğince hızlı geçmek. Trafik olmadan kapalı alanda aracınızla hız yapma fikri ne kadar zor olabilir ki diye gelebilir fakat yolda sizi bekleyen bazı süprizler var: çukurlar. Bu çukurlar, kontrolünüzü kaybetmenize yol açabilir ve kumlara dalarak kaktüslerle bir ilişki içine girmenize ya da bir tepeden uçarak diğer arkadaşlarınıza yeni redbull reklamınızı göstererek "Red Bull, kanatlandırır" demeniz olası.
Oyunun demosu Ekim ayında bizlere sunulacak.
Diğer
Diğer NFS oyunlarından çok daha farklı bir NFS ile karşılaşacağımız kesin ama daha önceden dediğim gibi illegal underground street racing'in olmaması, gece modunun olmaması (bir gece/gündüz modu yapmıyorlar, alerji mi yapıyor ikisi beraber olunca ekipte diye paranoyaklık yapmaya başladım. "Bu oyunda gece/gündüz modu beraber olacak." Cevap: "Aman yapma abi gözünü seveyim, NFS 3'te yaptık 1 ay kaşıntıdan banyodan çıkamadım") tuning'in u2'deki gibi detaylı olmaması, polislerin olmaması, şehirde serbestçe dolaşmanın olmaması, CG sahnelerin olmaması (Krystall Forscutt'ı oyuniçinde gördüm, tiksindim), bir senaryonun olmaması ve NFS 3'teki gibi yarışları baştan sona izlemenin olmaması (sadece kazaları izleyebileceğiz), iç mekandan kullanmanın olmaması, ve hala 2 kişilik modun olmaması da cabası....
İYİ FORUMLAR
Süper Bir Oyun Diyorum...Paylaşımlarıma Devam...Ediyorum
NFS'nin yeni serisi Pro Street ile ilgili bilgiler günden güne açığa çıkıyor. EA Black Box, Kanada'da 2. bir komünite düzenledi ve bir kaç hafta önce Almanya'da düzenlenen Games Convention fuarı ve IGN'in yayınladığı yeni bir videoyla Pro Street hakkında yeni bilgiler öğrendik. Ve yeni bilgiler sonucunda sanırım ilk paragrafta yazdığım türevi monodialogları oyun sırasında çok yaşayacağız. Eğer ilk ön incelememizi okumadıysanız buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.
Öncelikle bu oyunla beraber hasar unsurunun geldiğini hepimiz biliyoruz. Fakat oyunun artık tamamiyle bir arcade oyunu olmadığını da biliyoruz. O yüzden arabanız hasar gördüğünde restart yapıp tekrar aynı arabayla başlamayı düşünmeyin, çünkü öyle bir seçeneğiniz olmayacak! Dolayısıyla yarışlara giderken 2 arabayla gitmekte fayda var (en fazla 5 arabayla gitme hakkınız bulunmakta). Öyle bol keseden araba oluşturmayı da düşünmeyin. Bu oyunda para altın değerinde. Ayrıca arabanızın lastik ve aerodinamiğini katılacağınız organizasyonara görede hazırlamalısınız. Unutmadan, artık oyunun başından itibaren bütün modifiye parçaları ve arabalar açık olacak. Ve yol bariyerleri (oyun içinde hangi yöne döneceğinizi gösteren neonlu oklar) bir kaç tabeladan ibaret artık.
Bir oyuncu olarak oyuna BattleMachine'den başlayacaksınız. Sonra React Team Sessions ve ardından Super Promotion.
Kod:
Etkinlikler
BattleMachine
Arabalarınızın hünerlerini ortaya sergilemek amaçlı düzenlenen bir organizasyon. Etkinlikle punk müzik yer alacak. Amerika'nın Kuzey'inde düzenlenecek.
React Team Sessions
Japonların Avrupa'da düzenledikleri organizasyon. Elektronik müzik ve DJ tarzında görseller yer alacak. Bu etkinlikler Asya ve Avrupa kıtalarında yer alacak.
Super Promotion
Dünya çapında düzenlenen bir etkinlik. Dünya'nın dört bir yanından yarışçılar bu organizasyona katılmak için gelecek ve herkes tüm yeteneklerini ortaya sergileyecek. Kızlar bu organizasyonda göze çarpacak.
Yarışlar
Rogue Speed
Drag organizasyonu. Amerikan kasları ön planda olacak. Hard-rock müzik ağırlıklı olacak ve gothik bir havası olacak. (Yani beni tarif ediyor =)
Noise Bomb
Drift organizasyonu. Japon arabaları yer alacak ve elektronik müzik ağırlıklı bir organizasyon olacak (Bkz. Tokyo Drift)
Nitrocide
Bu organizasyondaki amacınız en yüksek hıza ulaşmak olacak.
G-Effect
Avrupa'da gerçekleşecek bir organizasyon. Eski adıyla circuit yeni adıyla grip olan etkinliklere katılacağız. Toplamda 14 farklı şehirde yarışacağız.
Tüm organizasyonların kendilerine ait bir kültürü ve disiplinleri var. Arabalarda bunlara göre olacak.
Şu an ki araba listesi
ACURA
Integra
Integra Type R
NSX
RSX
AUDI
RS4
BMW
M3 E92 (2008)
M3 E46 (2001)
Chevrolet
Camaro SS (1967)
Chevelle SS 454 (1970)
Corvette C6
FORD
Mustang GT (2005)
LEXUS
IS350
LOTUS
ELISE (2006)
MAZDA
RX-7
RX-8
Mazdaspeed3
MITSUBISHI
Eclipse GSX (1999)
Lancer EVOLUTION IX MR-édition (2006)
Lancer EVOLUTION X
NISSAN
240 SX (S13)
350Z
GT-R PROTO
Skyline R-34
PLYMOUTH
Cuda HEMI (1970)
PONTIAC
GTO (1965)
PORSCHE
911 Turbo (997)
Carrera
TOYOTA
Corolla GT-S AE86
Supra
VOLKSWAGEN
Golf GTI
Oyundaki kariyerde her yarışı bitirmeniz şart değil fakat kazanabildiğiniz kadar kazanın =)
Oyunun kariyer modu 25 saat sürecek. Oyunu yani tüm yarışları bitirmeniz ise size bağlı olarak 50 saat civarında olacak.EA, NFS Carbon'dan sonra iyi bir ders almış gibi gözüküyor =)
Üzücü bir haber ise PC'ye olan online modunun direk oyunla beraber gelmeyecek olması (ya da düşündümde şimdi daha mı iyi oldu, oyunu bitirdikten sonra online yarışlara katılmak daha akıl kari olur galiba :) ) Sonradan gelecek bir patchle bu mümkün olabilecek.
Tuning
Bildiğiniz gibi Pro Street'te dış görünüm olduğu kadar performansta çok önemli bir unsur olacak. Dış görünümde yapacağınız değişiklikler performansı olumlu/olumsuz etkileyecek. Bunu da Underground 2'deki gibi bir hava tünelindeki analizlere göre öğrenebileceğiz. Aman diyorum bu tüneli atlamayın!
Bunun yanında arabaya 25-35 farklı katman (layer)dan oluşmak üzere vinly'ler ekleyebileceğiz. Üstlerine yazı yazamayacak olsakta yaratıcı çalışmaların ortaya çıkacağı kesin.
NFS Pro Street'te performansta çok detaylı olacak. Eğer tuning konusunda fazla bir bilginiz yoksa hazır paketlerle arabanızı modifiye edebileceksiniz. Fakat bu konuda bilgiliyseniz doğru tuning'i yaptığınız taktirde daha hızlı olma olanağınız var. Bunuda dyno ile ya da yolda test ederek öğrenebilirsiniz. Oyunda 400 farklı performans parçası olacak.
NFS Carbon ile tanıştığımız autosculpt sistemi bu oyunda çok daha gelişmiş olacak. Öyle ki arabanın her parçasını autosculpt'a sokabileceğiz.
Blueprintler ile yaptığınız tuning listesini de arkadaşlarınızla paylaşabileceksiniz.
Grafikler
Oyunda 15 farklı gün şekli olacak fakat gün içinde yarışacağız. Yani gece modu olmayacak. Oyunun grafikleri ise özellikle geliştirilen HDR (High-Dynamic Range) yansımalar ile fotogerçekçi yansımalara sahip olacak. En azından Xbox360 ve PlayStation 3 konsollarında böyle olacak. Fakat PlayStation 3'te HD (High-Definition=Şu an ki izlediğimiz tv yayınlarında 100 pixel varsa HD ile her pixele 100 pixel daha eklenecek) teknolojisi olduğu için daha gerçekçi olacak. Fakat ne yazık ki PC'ler için bu geçerli olacak mı olmayacak mı bilemiyoruz.
Oyunda daha önce ki yazımda da dediğim gibi duman önemli bir yer tutuyor. Duman çıkacağı zaman önce lastiğin etrafında dönüyor ve fren halinde gaza çok basılı tutmanız dahilinde ekran bulanıklaşıyor. Dumanın fazlalığıda lastiğin kalınlık ve inceliğine göre değişiklik göstermekte.
Ve oyundaki bazı özellikler size gerçekçiliği hissettiriyor: örneğin çöldeki kaktüslere cümbür cemaat daldığınızda arabanız ufak-tefek hasarlar görüyor.
Hasar
Daha önceki haber ve yazılarda da hep yer verdiğim gibi bu oyunda artık hasar var. Ve bu hasarlar bazenleri çok basit olsada (örneğin kaktüslere daldığınızda) bazenleri ciddi darbeler alabiliyor ve arabanızı istemesenizde hurdaya çevirebiliyorsunuz. Bu hasarlar çarpmanızın şiddetine göre farklılık gösterebilecek. Oyunda egsozunuz yola çarparak devam edebilecek, kanatınız uçabilecek, ön tampon çıkabilecek ve kaputtan dumanlar çıkabilecek.
Hasarlar performansı ve aerodinamiği etkileyecek fakat gerçek hayattaki gibi değil. Örneğin motor kaputunuz ve ön tamponunuz çıktığında maksimum hızınız 300 değilde 270 olacak. Ya da kanatınız çıktığında yavaşlamakta zorlanacaksınız ama arabayı kontrol etmekte değil. Her yarıştan sonra arabanızı para karşılığında tamir edebileceksiniz ya da hurdaya çıkarma uğruna yarışlara devam edebileceksiniz. Fakat oyundaki bazı bonuslar sayesinde para vermeden "beleşe" arabanızı tamir ettirebileceksiniz. Fakat işin bir kötü yanı ise arabanızda sadece kaput hasar görürse yalnızca kaputu tamir ettiremiyorsunuz, baştan aşağa tüm arabanın tamir olması gerek. Bu da bizim gibi tuvalete girince parayla çıkmayan insanlar için zor olacak bir durum. İçimden bir ses bu tür durumlarda bir çok oyuncunun içinden EA'ya çok güzel övgüler yağdıracağını söylüyor =) Buna ben de dahil.
Oyundaki hasar ise ne yazık ki çok abartılı olmayacak. Yani Burnout'taki gibi lastiğiniz çıkmayacak ya da bütün kaporta zarar görmeyecek.
Fizikler
Oyundaki fiziklerde bu oyunda önemli bir yer tutmakta. Fizik motoru zaten bu oyun için baştan programlanmış (evet, si pılas pılas ile [bir akıllı kesin soracak]) Ve Pro Street'te her araba için 400 farklı parametre olacak. Carbon'da bu sayı 40 idi. Eğer ön motorlu bir araba kullanırken bir dağa çıkıpta takla atarsanız motorun ağırlığı sayesinde çabuk durabilecek ve belkide yarışa devam edebileceksiniz.
Oyundaki NOS'ta önceki oyunlara göre daha gerçekçi. NOS, bu sefer limitli olacak ve önceki oyunlardaki gibi basıldıkça gitmeyecek, limitli olacak ve bir kaç kullanımlık olacak.
Drag modu
Drag modu underground serisinden beri en sevdiğim yarış modu olmuştur ve bu modda üstüme kimseyi tanımam =) (Most Wanted Online Drag kategorisinde 5.'liğim vardır Wink Nitekim Carbon'da drag moduna yer vermeyerek benden büyük bir sövgü yemiştir. Fakat öyle görülüyor ki Pro Street drag'dan hiç mi hiç ödün vermeyecek. Daha önceden de dediğim gibi drag modunda trafik arabaları yok ve yol üstünde de istediğimiz gibi gezinebileceğiz.
Yarışa başlamadan önce mini bir oyun yer alıyor. Yarıştan önce arabanın lastiklerinizi ısıtmanız gerekiyor.
Kızlar bayrakları indirdikten hemen sonra birinci vitese takmanız gerekmekte (Drag'a başlangıç sahnesi harika, arabanız şaha kalkıyor ; ). Eğer erken kalkış yaparsanız yanlış bir başlangıç yapmış olacak ve lastiklerinizin sıcaklığıda gitmiş olacaktır
Drag yarışlarıda kısa olduğu için ve nitronun da tekrardan dolması zaman aldığı için nitronuzu akıllıca kullanmanız gerekmekte.
Grip
Grip modu ise circuit'in yeni adı. Amaci ise arabanızı yolda tutup bitiş çizgisini ilk geçmek.
Bu moda özel olarak yapılmış bir özellik var: ABS. Bu özelliği açtığınızda arabanız virajlarda otomatik fren yapıyor fakat bu özellikle oynanış, eski oyunlardaki gibi olmakta.
Speed Challange
Bu modda tıpkı önce ki oyunlardaki speed trap'e benziyor. Amaç checkpointlerden olabildiğince hızlı geçmek. Trafik olmadan kapalı alanda aracınızla hız yapma fikri ne kadar zor olabilir ki diye gelebilir fakat yolda sizi bekleyen bazı süprizler var: çukurlar. Bu çukurlar, kontrolünüzü kaybetmenize yol açabilir ve kumlara dalarak kaktüslerle bir ilişki içine girmenize ya da bir tepeden uçarak diğer arkadaşlarınıza yeni redbull reklamınızı göstererek "Red Bull, kanatlandırır" demeniz olası.
Oyunun demosu Ekim ayında bizlere sunulacak.
Diğer
Diğer NFS oyunlarından çok daha farklı bir NFS ile karşılaşacağımız kesin ama daha önceden dediğim gibi illegal underground street racing'in olmaması, gece modunun olmaması (bir gece/gündüz modu yapmıyorlar, alerji mi yapıyor ikisi beraber olunca ekipte diye paranoyaklık yapmaya başladım. "Bu oyunda gece/gündüz modu beraber olacak." Cevap: "Aman yapma abi gözünü seveyim, NFS 3'te yaptık 1 ay kaşıntıdan banyodan çıkamadım") tuning'in u2'deki gibi detaylı olmaması, polislerin olmaması, şehirde serbestçe dolaşmanın olmaması, CG sahnelerin olmaması (Krystall Forscutt'ı oyuniçinde gördüm, tiksindim), bir senaryonun olmaması ve NFS 3'teki gibi yarışları baştan sona izlemenin olmaması (sadece kazaları izleyebileceğiz), iç mekandan kullanmanın olmaması, ve hala 2 kişilik modun olmaması da cabası....
İYİ FORUMLAR
Süper Bir Oyun Diyorum...Paylaşımlarıma Devam...Ediyorum