1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Metin2 Karakter Gelişimi Rehberi( Her Karakter İçeride )


  1. zueghurra21

    zueghurra21 Keşfediyorum rank8

    Kayıt:
    4 Ocak 2009
    Mesajlar:
    27
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    CaN_KsK den istek üzerine bütün gelişimler bi araya toplanmıştır öbür karakter gelişim konuları silinebilir veya kilitlenebilir.
    Savaşçı (Zihinsel) Klavuzu


    A)Zihinsel savaşçı


    1.Zihinsel Savaşçı Hakkında Kısa Özet

    Zihinsel savaşçı;Savunmasına dayalı ve skill gücü ile oynayan karakter sınıfıdır..

    1 adet Savunma,1 adet Sersemletme,3 adet Atak skill i mevcuttur.

    Skill gücüne dayalı kastığından dolayı atağı yüksek silahlar kullanması daha faydalıdır..Atağı yüksek olan silah sınıfıda "Çift El" olarak adlandırılan "Kırmızı demir pala vb." silahlardır..Tek el atağı düşük bir silah kullanması durumunda Atak Gücü az olup Öfkesi olmaması nedeniyle yavaş kalacaktır..


    2.Zihinsel Savaşçı "Statüler"

    Zihinsel savaşçıların oyun başındaki atağı düşüktür..Öncelik olarak "Güçlü Beden" master seçildiğinden dolayıda savunması kuvvetlenir.

    Bu durumda "STR" açığı ortaya çıkacağından dolayı 2 "STR" 1 "VIT" ile gelişim yapılabilir..

    "STR" nin artması skill ataklarınızı o derece arttıracaktır..

    Güçlü Beden masterinden sonra 3 "STR" 1 "VIT" veya 5 "STR" 2 "VIT" oranında gelişim yapılabilir..Burda kıstas itemlerinizdir..Gümüş bilezik - Abanoz Küpe - Kolye ve Ayakkabıdan gelen HP ile beraber "VIT" e verilmesi gereken statü sayısı artabilir..HP'niz yeterli ve kasarken rahat ediyorsanız 3 "STR" 1
    "VIT" veya 5 "STR" 2 "VIT" oranında devam edebilirsiniz..

    "STR" dolduktan sonra "VIT" doldurulmalıdır..

    "VIT" doğrudan "Güçlü Beden" in etkisini arttırmaktadır..

    "STR" ve "VIT" dolduğu taktirde geriye "INT" ve "DEX" kalıyor..

    INT : Büyü Savunması

    DEX : Savuşturma - Saldırı Gücü

    2 "DEX" 1 "INT" veya Tam "DEX" gidebilirsiniz..

    Azda olsa "INT" basarak "Büyü Savunmanıza" katkıda bulunmanız Suralara karşı faydanıza olacaktır..


    3.Zihinsel Savaşçı "Skiller"

    1. Güçlü Beden

    >Yüksek miktarda savunma ekler ve "VIT" bonusu ile orantılı etkisi artar..

    İlk Master yapılması en faydalı "Skill"dir..

    2.Ruh Vurusu

    >"STR" ve "DEX" ile hasarı artar..Zihinsel savaşçının olmazsa olmaz skillerinden biridir.

    İkinci sırada master yapılması faydalıdır..

    3.Güçlü Vuruş

    >"STR" ve "DEX" ile hasarı artar..Sersemletme şansı özelliği kendinden mevcuttur..Etrafındaki çember şeklinde slotlara etkisi olduğundan dolayı zihinsel savaşçıda ıskalama şansı en az olan atak skilidir..

    Üçüncü veya Dördünce sırada Master seçilmesi faydalıdır..

    4.Şiddetli Vuruş

    >"STR" ve "DEX" ile hasarı artar.Çizgisel vuruş yapar..Iskalama şansı en çok olan skilldir..Toplu slot keserken ve savaşlarda bir kaç kişi birleşmiş iken vurulduğu taktirde işe yaramaktadır..

    Üçüncü veya Dördüncü sırada master yapılması faydalıdır.

    5.Kılıç Darbesi

    >"STR" ve "DEX" ile verdiği hasar artar.Sersemletme skill idir..

    En son master açılması en uygun skildir..

    Tercihinize göre Ruh Vurusu ile Güçlü Vuruş un yerini değiştirebilirsiniz..Güçlü Vuruş un sersemletme özelliği çoklu slotlarda 2-3sn likde olsa size gelecek birkaç slotun atağını keser..

    >>1. Masterinizi 17 de açmayı deneyin..17 de Master olmaz ise Yaşlı Kadın dan sıfırlayarak 17 de açmayı deneyin..

    >>2. Masteriniz için şimdiden Gözlem Bandı aramaya başlayın..17 de açılmazsa gözlem bandı ile 16 ya düşürüp tekrar deneyin..Gözlem Bandı elinizde kalmadığı taktirde siteden Ep ile sıfırlayıp tekrar 17
    de açmayı deneyebilirsiniz..

    >>3. , 4. ve 5. Masteriniz içinde yukardakiler geçerlidir..

    NoT:Bütün masterlerinizi "17" de açarsanız "70 lvl" de 4 masteriniz olur..Buda sizin için oldukça faydalı olacaktır..Örnek olarak hepsinin 18 de açıldığını varsayarsak 74 lvl de 4 masterimiz olur..4 lvl kasmak
    en azından 1 haftalık bir kayıp..Ayrıca 4 de skill puanı kaybıdır..Ve uzun solukta oynayıp 85 levellere kadar kasmayı düşünüyorsanız 5.Masteri açmak adına bütün skilleri 17 de açmanız gereklidir..

    4.Zihinsel Savaşçı "Kasma Yerleri"

    1-5 LeveL Arası Köpek Slotları - Kurt Slotları

    5-10 LeveL Arası Domuz Slotları - Ayı Slotları

    10-15 LeveL Arası Kaplan Slotları - Ayı Slotları

    15-20 LeveL Arası Beyaz Yemenli Slotları

    20-27 LeveL Arası Yabani Slotları

    27-38 LeveL Arası Ork Slotları(Dev ve Siyah olmayan) - Örümcek Slotları

    38-50 LeveL Arası Siyah Ork Slotları veya Kırmızı Örümcek Slotları

    50-54 LeveL Arası Siyah Ork Slotları - Örümcek Zindanı 1. Kat Girişteki Slotlar

    54-60 LeveL Arası Şeytan Kulesi - Örümcek Zindanı 1. Kat Slotları

    60-65 LeveL Arası 2. Kat Örümcek Zindanı Giriş slotları ( Küçük ve Orta boy örümcekler) -- Ep yok ise 1. Kat Örümcek Zindanında 68 lvl lere
    kadar kasılabilir..

    65-79 LeveL Arası 2. Kat Örümcek Zindanı --
    NoT: EP'si olmayanlar Buz Golemleri veya Kurbağalarda 75 Levele kadar kasabilir..

    79 LeveL ve Üstü Kızıl Orman slotlarında

    >İtem ve Skill durumuna bağlı olarak kasmanıza en uygun yerlerdir..

    Skilleri kullanma beceriniz - İtemleriniz - Statü dağılımına bağlı olarak daha öncede bu yerlerde kasabilirsiniz..

    5.Zihinsel Savaşçı "Yang Kazanma"

    1-25 LeveL Arası: Düşürdüğünüz itemler ve görevlerden gelen paralardan finansınızı kontrol edebilirsiniz..Ayrıca Metin taşlarından çıkaracağınız B.K ve Taşlar ile bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

    25-40 LeveL Arası:At Madalyonu ve Dolunay / Kırmızı Demir Pala / Geyik Boynuzu Yay / Sonbahar Yelpazesi / Antik Çan / Siyah Yaprak Hançeri düşürerek..Bununla beraber çıkabilecek bonuslu itemlerden de para kazanabilirsiniz..Ayrıca Metin taşlarından çıkaracağınız B.K ve Taşlar ile de bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

    40-48 Level Arası:Ork Reisi / Dolunay(Vahşi Okçudan şansa bağlı olarak düşebiliyor..Gördüğünüz zaman kesmeden geçmeyin) / Kasarken çıkan itemler ile para kazanabilirsiniz..Ayrıca Metin taşlarından çıkaracağınız B.K ve Taşlar ile de bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

    NoT: Ork Reisi keserken yanınızda 1 kişi daha olmalı..Kendi atağınız Ork Reisine karşı yeterli olmadığından 1 Savaşçı veya Ninja ile çok rahat kesebilirsiniz..

    48-65 LeveL Arası: Şeytan Kulesine çıkabilirsiniz.."Hırsızın Eldiveni" ve "Altın Şans Parası" ile oldukça iyi paralar kazanabilirsiniz..Çıkabilecek bonuslu itemlerde oldukça işinize yarar..50-55-60-65 LeveL metinlerini
    keserek de bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

    61 Levelden Sonra:2. katta iseniz çıkan itemleri satarak / Yüksek lvl metinler(65-70-75 LeveL) / Kraliçe Örümcek / Alev Kral (Alev Kral : Yanınızda zehirlemesi yüksek biri olması kaydı ile 2-3 de Savaşçı olmalı)

    70 Level ve Sonra: 80 - 85 - 90 lvl Metinleri - Alev Kral - Dokuz Kuyruk - Sarı Kaplan Hayaleti / 2. katta düşen itemler..(Boss ları ve taşları keserken yanınızda 1-2 kişi daha olmalı-Sizle aynı lvl 1 ninja 1
    savaşçı idealdir)

    6.Zihinsel Savaşçı "İtemler"

    1. Silah

    Çift El silahlar kullanmalısınız..

    Çift El Silahlar Listesi : Mızrak - Geniş Mızrak - Giyotin Pala - Örümcek Mızrağı - Kargı - Savaş Tırpanı - Kırmızı Demir Pala - Buzlu Uç - Oniki Ruh Kılıcı - Kurtuluş Palası - Aslan Katleden - Elektromanyetik Pala - Partizan -
    Yarı İnsan Kılıcı - Kin Kılıcı...

    Kırmızı Demir Pala +9 ve taşları bonusları güzel ise 55 - 60 lvl lere kadar idare edebilir..

    Ne zaman yetersiz olursa o zaman lvl inize en yakın çift el silahı +6 , +7 , +8 , +9 yapıp kullanmaya başlıyabilirsiniz..

    65 lvl de Partizan veya Elektromanyetik Pala +6 basıp uzun bir süre ( 70lvl silahının zor çıktığını hesaba katarsak belkide oyun boyunca ) kullanacaksınız..Partizan daha iyidir ama bulmak ve basmak açısından Elektromanyetil Paladan daha zordur..

    Taç Seçimi olarak ,

    2 Haneli Silahlar(PVP) : Savaşçıdan Koruyan Taş / Öldürücü Darbe Taşı

    2 Haneli Silahlar(KASMAK) : Soğutma Taşı / Öldürücü Darbe Taşı

    3 Haneli Silahlar(PVP): Savaşçıdan Koruyan Taş / Suradan Koruyan Taş / Soğutma Taşı

    3 Haneli Silahlar(KASMAK): Soğutma Taşı / Öldürücü Darbe Taşı / Kavrama Taşı

    2.Zırh

    Zırh konusu kendi seçiminize kalmış ama en yüksek defans vereni kullanmanız faydanıza olacaktır.

    Taş Seçimi;

    2 Haneli Zırhlar : Hız Taşı - Savunma Taşı

    3 Haneli Zırhlar : Hız Taşı - Savunma Taşı - Korunma Taşı

    3.Kask

    Demir kask kullanın..

    Lvl siz kask + basılsa dahi defansı yetersizdir..41 lvl kaskıda +7 ye basarken inci istediğinden dolayı en iyisi 21 lvl Demir Kaskıdır..

    Aynı zamanda 9 a basması da çok zor değildir..

    4.Ayakkabı

    "Kritik Vuruş" veya "Max. Hp" bonuslu ayakkabı kullanın..

    Anka veya Mest Eden Ayakkabı önerebileceğim en iyi 2 ayakkabıdır..Anka Ayakkabı kendinden bloklama şansı verir..Mest Eden Ayakkabı ise büyü hızı..

    5.Kalkan

    Kalkan olarak 41 lvl e kadar +9 Savaş Kalkanı - 61 lvl e kadar +6,+7 Siyah Yuvarlak kullanın..

    61 Lvl de ise +7,+8,+9 61 Lvl Kalkanı bulursanız çok faydanıza olacaktır..

    6.Bilezik

    Beyaz Altın Bilezik veya Gümüş Bilezik öneririm..

    Öncelik olarak +7,+8,+9 Gümüş Bilezik kullanabilirsiniz..İlerleyen zamanlarda +8,+9 Beyaz Altın Bilezik bulmanız "HP"niz açısından çok faydalı olur..

    7.Küpe

    Str size lazım olduğu için Abanoz Küpe kullanmalısınız..Ayrıca vereceği "HP" de hesaba katılırsa en iyi seçim Abanoz Küpedir.

    NoT:33 Levele kadar "Bakır Küpe" kullanabilirsiniz..

    8.Kolye

    Hp li veya Kritikli Kullanabilirsiniz..

    Mümkünse Cennetin Gözü Kolye(Delici Vuruş) veya Beyaz Altın Kolye(STR) olsun..

    Kendi özellikleride size katkıda bulunacaktır..


    7.Zihinsel Savaşçı "İtem Bonusları Seçimi"

    1.Silah

    Seçimi En Faydalı Bonuslar;


    Kritik Vuruş
    Zehirleme Değişimi
    Sersemletme Şansı
    Delici Vuruş
    + Güç
    + Çeviklik
    Büyü Hızı
    2. Silah

    Seçimi En Faydalı Bonuslar;


    Max. HP
    Kılıç / Çift El Savunması
    Büyü Hızı
    Hasarın Hp Tarafından Emilmesi
    Hasarın Sp tarafından Emilmesi
    Büyüye Karşı Dayanıklılık

    3. Kask

    Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


    Büyüye Karşı Dayanıklılık
    Hasarın SP Emilmesi
    Zehirleme Şansı
    Ölümsüzlere Karşı Güç
    Hp Yükleme
    Sp Yükleme

    4.Ayakkabı

    Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


    Max. Hp
    Kritik Vuruş
    Kılıç Savunması
    Çift El Savunması
    Sersemletme Şansı

    5.Kalkan

    Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


    Sersemletmeye Karşı Bağışıklık
    Yavaşlamaya Karşı Bağışıklık
    + Güç
    + Çeviklik
    Beden Karşısında Atakların Bloklanması
    Yansıtma Şansı

    6.Bilezik

    Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


    Max. Hp
    Delici Vuruş
    Hasarın HP tarafından Emilmesi
    Düşmanın Sp sini Çalma
    7.Küpe

    Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


    Hareket Hızı
    Kılıç Savunması
    Çift El Savunması
    Zehire Karşı Koyma
    Düşmanın Sp sini Çalma
    8.Kolye

    Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


    Max. Hp
    Kritik Vuruş
    Delici Vuruş
    Kılıç Savunması
    Çift El Savunması
    Sersemletme Şansı

    8.PVP'de Zihinsel Savaşçı

    Öncelikle Bedensel Savaşçılara karşı oldukça güçlüdür..

    Kılıç Darbesi ile başlayıp , sırasıyla Masterden , Master olmayan Skill e doğru skilleri vurun..

    NoT:Güçlü Vuruşunda sersemletme şansı vardır..Bu nedenle 2. vuruşuzdan sonra kullanmanızda fayda vardır..Ayrıca karşı tarafın skilinin size gelmesinide engelliyebilir..

    Kara Büyü Suralara karşı güçsüzdür..

    Büyü Savunması takımı yapmadığınız durumda suralar sizi çok rahat keser(Sizden 7-8 Level Düşük Kara Büyü Sura)

    Ninjalar ile birbirine yakın güçtedir..Bir bıçakçının suikast - bıçak çevirme özellikleri engellendiği taktirde kesilebilir..

    Okçular zihinsel savaşçıyı yüksek ihtimalde keser.Skill atağı en yüksek sınıf olduğundan dolayı..

    Genel olarak sadece atağa dayalı bir ortamda ( Suraların büyüleri hariç ) ayakta uzun süre kalabilir..Ayakta kaldığı sürece skillerinize kritik gelirse karşı oyuncuları kesebilirsiniz..
    ##Bedensel Savaşçı##
    Savasci (Bedensel) Klavuzu
    Öncelikle selamlar herkese. Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci hakkinda sizlere bilgi vermeye calisacam. Avantajlarini ve dezavantajlarini siralayacam.

    Kisa bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü normal kilic vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic vuruslarimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu yüzden hava kilicini ilk sirada master yapiyoruz. Skiller sadece zamanlari geldiginde kullanmaya ve rakibi yere düsürmeye yarayan alternatiflerdir. Bedensel savasciyi kendine has yapan iki skill vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master olmadan tam anlamiyla bir bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3 skillimiz (kilic cevirme, üc yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda anlik hasar veren skiller oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger karakterlerin hasar veren skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol bol.

    Statlardan bahsedelim:

    Savascinin en önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak üzerine dayali bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye vermelisiniz. Zira hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz tamamen kilicla verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem tasir. Bu yüzden önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal vurus gücümüz hem de skillerimizin vurus gücü artsin.

    Tavsiye ettigim stat gelisimi söyle:

    Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda full STR. STR full oldugunda full VIT. Daha sonra da full DEX.

    Bunu kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde. 2 STR 1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde de gelistirebilirsiniz statlarinizi.

    Skillerden bahsedelim:

    Oncelikle her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:

    Hava kilici: Yari pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar kilic darbelerimizin ve skillerimizin verdigi hasari arttirir. Bedensel'i bedensel yapan en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada master yapilmasi gerekmektedir.

    Öfke: Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel yapan iki skillden digeri de öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel savascinin gücü kilic darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün oldugu kadar hizli kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca öfke'yi master yaparak olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri hizi verir ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok yerden kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri hizini gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da cabasi. 2. sirada master yapilmalidir.

    Kilic cevirme: Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir özelligi olmayan, sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma ihtimali azdir fakat dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik verenlerin 3. sirada kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.

    Üc yönlü kesme: Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli yüksek olsa da pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir. Toplam verdigi hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum süresi de 15 saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz oldugu icin kolay gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek isteyenlere tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master yapmalaridir. Yok ben suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü 4. siraya birakabilirsiniz.

    Hamle: Rakibi sersemletmesinden baska hic bir özelligi olmayan, hasari düsük bir skilldir. Dolum süresi de bir hayli fazladir. Yüksek lvl'larda neredeyse herkeste sersemlige karsi bagisiklik bulunan bir kalkan olacagi icin bu skill'i master yapmaniz size hic bir sey kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya birakilmasi gereken bir skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile zaten islevini yerine getirmektedir.

    Pvp icin tavsiye edilen skill siralamasi:

    Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle

    Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:

    Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle

    Gördügünüz gibi bedensel savasci oynamasi ve ögrenmesi en kolay karakter. Elinizde pek fazla bir secenek yok. Fakat kolay oldugu kadar da eglenceli bir karakter. Özellikle bedensel savasciyla kasarken aldiginiz keyfi diger hic bir karakterden alacaginizi sanmiyorum. (Büyülü silah suralar hakkinda biraz soru isareti var kafamda sadece, lvl 80'lere gelince onlar kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil malesef)

    Simdi gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.

    Öncelikle kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz gerektigini söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz varsa)

    Kasarken mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda kasiyorsaniz ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un üzerinde simsek dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz örümceklerden. %15 yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin üzerinde kritiginiz varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari yaparken hp'nizi de makul bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs bileziginiz +9 degilse +6 cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu kullanin. Savasci icin abanoz kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o yüzden abanozdan vazgecmeyin asla. Kalkanda da str bonusu varsa tadindan yenmez. Tabi bir de bloklama var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi %7 (yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15 bloklama, kalkanda %15 bloklama ve zirhta +4 korunma tasi basili birisinde toplamda %45 blok sansi oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin size her vurusunun %45 oranda etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin cok para ve cok sansa ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki önerilerimi dikkate alin bence.

    Düelloda ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz olmasi gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el savunmasi veya kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes kilic savunmasina yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar (sayilari daha fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar cekiyor. Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic savunmasini asmanin tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda savunmayi da saldiriyi da elden birakmamaniz gerektigi icin makul derecede bir savunma (kalanini 61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde ettikten sonra saldiriniza önem vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da dedigim gibi bedensel savasci atak üzerine kurulmustur. Delici ve kritik bonuslarini birbirine yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de %30 civarinda olursa iste o zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun ecel terleri dökmeye baslayacaktir. (tabi aranizda onlarca lvl farki yoksa)

    Bir de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu bonus. (kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi kadar diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin savasci, sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki oyuncu olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.

    65 lvl'a kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay kullanmaniz sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük kilic, +6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük ihtimalle cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic biri ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta +9 olsalar bile veremezler

    Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve öldürücü darbe taslari basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var ise yanina canavardan koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini basmayin) veya kavrama taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim size kalmis.

    Pvp'ye agirlik verecem derseniz istediginiz karaktere karsi güclü olan taslardan birini veya ikisini hatta ücünü ekleyebilirsiniz.

    Ikisi de orta seker olsun diyenler icin savasci ve öldürücü darbe taslarini öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan fazlasi savasci.

    Simdilik paylasacaklarim bu kadar. Aklima yeni seyler geldikce buraya eklerim..
    Ninja Gelişimi Okçu.
    Gerçek Uzak Dövüş Olmak isteyenler Ninjalar Beni Dinlesin (Tam Ve Tecrübe Edilmiş Rehber)
    Çok yazıldı çizildi ama hep yanlıştı..

    Ben de sonunda Okçu ninja geliştirme kılavuzunu yazmaya karar verdim.
    (Konu Sabitlenirse Sevinirim)

    Okçu ninjalar Pvp ve Savaşlar için yaratılmış usta silahçılardır.Bedenlerindeki dayanıklılık özellikleri ile çok fazla rahip arasında başlarının çaresine bakarlar ve bi çok tehlikeden kurtulmayı başarabilirler.
    Bu dayanıklılıklarının temeli iste Dex ile aldıkları savuşturmadan ileri gelir.

    Söylenen bilgilerin aksine hiçbir okçu ninja dex puanı vermeden bu oyunda kendini kanıtlayamaz.


    Statlardan Başlayalım.

    3dex-2 vit şeklinde ya da 1 dex 1 vit şeklinde gidebilirsiniz.Eğer ben 57 lvlden önce fazla ws yapmam partylerde takılır slot çekerim diyorsanız 1 dex 1 vit gidin.
    57 lvl sonunda her iki stat da 90 olacak ve str vermeye başlayacaksınız.Sakın int vermeyin.

    Bir diğer geliştirme modeli de 1 vit 1 str modelidir.Ki bu benim savunduğum bir model değil.1str ile düz ok atışlarınıza 1 saldırı değeri gelirken her Dex puanı vuruş gücünüzü 2-4 puan arası arttırır.Eğer str-vit dengesi ile gelişim yapar iseniz savaşlarda yerlerde sürünmeyi göze almanız gerek.Ayrıca pvplerde bir savaşçı size hamle attığında yerlerde zıp zıp zıplamaya başlarsınız.Kendinizi topladığınızda zaten yavaş olan skillerinizi atmak için yeterli süre kalmayacaktır.



    Bi okçu herşeyden önce 2 ayağının üstünde kalmaya çalışmalıdır.
    Bunu da sadece ve sadece savuşturma ile edinebilirsiniz.

    Gelelim itemlerinize.
    Dex ve Vit'i fulledik....O zaman ne eksiğimiz kaldı ???

    Tabiki str.Demekki bir abanoz küpe +9 a ihtiyacınız var..Bunu edinmelisiniz.
    Bi diğer item stratejisi de 800 hp bonusu yakalanmış kristal küpe +7 ve daha üstü olabilir.+7 kristal küpe 12 çeviklik(Dex ) verir..Abanoz küpe de 12 Güç (str) verir.İkisini takıp farka bakarsanız kristal küpede 15-20 daha fazla saldırı değerinizin skillerinizde de 100 e yakına damage farkının olduğunu görürsünüz.
    Demekki bu da şu anlama geliyor ki dex; str ye göre çok daha fazla saldırı veriyor.Ancak abanoz küpeden alacağınız 1650 hp yi anca kristal küpeye ve en az bir iteminize daha yakalayacağınız 800 hp bonusları ile yakalayabilirsiniz.Böylece hem hp kaybetmez hem de daha güçlü vurursunuz.
    Eğer bonus basmayan biri iseniz direk abanoza yönelin.....

    Bileziğe gelince önümüzde 4 alternatif var.
    Gümüş Bilezik +9 (Alt lvllerde ayakta kalmanız için kafidir.)
    Beyaz altın bilezik +9 (Zor basılır ama başarıp bi de 10 critick ve delici bonus bulursanız cinayet olur)
    Kristal Bilezik +7 veya üstü (Hem saldırı hızı hem de hp üretimi verir 3 slot kristal basarsanız tadından yenmez)
    Cennetin Gözü Bilezik +7 veya üstü (Üstünde 800 hp ve üstü bonus ve slot açarsanız tek favorim bu olur)


    Kolyeye gelince.Burada hayal gücünüz önemli.Kendinize farklı alternatifler yaratmalısınız.Pvp,boss kesme,kasarken kullanma, gibi durumlarda değişik alternatiflere açık olun.

    Yeşim Taşı kolye +9 olmak kaydı ile (Delici vuruş bonusu yakalanırsa çok hoş bi item olur)
    Mor Yakut Kolye +7 ve üstü (Max Hp ve Delici vuruş Bonusları yakalanırsa hem kasarken hem pvp de iyi iş çıkartır.Hp üretimi ninjalar için önemlidir
    Cennetin Gözü Kolye +7 ve üstü (Mor yakuttaki gibi %20 Büyü hızı verir.10 delici vuruşla çok iş yapar.Slot açıp Yaşam enerjisi bonusu yakalanırsa oyunun en iyi itemi olabilir.)


    Kasklarda Zincir Kapşon +7 veya Çelik Kapşon +6 nın altına düşmeyin.(Tercihen Hp üretimi ya da zehirleme değişimi bonuslu)

    Ayakkabıya gelince Bir ninjanın Rakiplerinden sıyrılmasına yardımcı olacak en güzel bonus beden karşısındaki atakların bloklanması olacaktır.Bu partylerde peşinizde 8 slot yaratık varken kendini acaip şekilde belli eder.
    Anka Ayakkabı +6 ve üstü (Tercihen Mx Hp ya Da Critik bonuslu )Bunun yanıda zırhınızda Korunma Taşı +3 ve üstü mutlaka olmalıdır.
    Diğer Seçenek de Ateş Kuşu Çizme +6 ve üstü olabilir.Ama 2. planda.

    Fakat siz kendinize Deri Çizme +7 ve üstü Mest Eden ayakkabı +6 ve üstü de basmayı deneyin.Ok savunması ve büyü hızı yeri geldiğinde çok işinize yarayacak.(Başka bir okçu karşınıza çıktığında veya Mesela Þuralarla ws yaparken )


    Gelelim Yaylara.....

    30 lvle dek ne taktığınızın pek önemi yok.
    30 da Geyik Boynuzu +9 bulmalısınız fakat kesinlikle Beceri Hasarı ( - ) olmamalı.Unutmayın siz skillerinizle varsınız.Ortalama zarar düz ok atışlarınıza etki ederken beceri hasarı skillerinizi destekler.

    Eğer Beceri hasarı ( - ) bi yayınız var ise ve siz daha iyisini bulamıyor iseniz.45 lvlde bir dikenli yaprak yayı +6 bile elinize alsanız geyik boynuzundan fazla hasar verirsiniz.

    Eğer Geyik boynuzu yayınız iyi ise 55 lvle kadar bunu takın.55 te Tek boynuzlu yay +6 ve üstü
    60 da Dev kanatlı Yay +6 ve üstü sizi güçlü kılacaktır.
    65 te Sarı Ejderha yayı +6 ve üstü olmalıdır.
    Sarı ejderha bulamıyorsanız +6 Kutsal Sert yay makbuldür.Vuruşu 10 puan kadar düşüktür ama +6 da 24 hız verir.İş görecektir.

    Her ne yay takıyorsanız takın en önemli nokta Soğutma taşı +3 ve üstünü basmak zorunda olduğunuz.
    Eğer 18-20 büyü hızı veren bi kolyeniz varsa ki cennetin gözü önermiştim bunu yanında +3 soğutma taşından 17 hız daha alırsınınız ki bu enm az % 35 büyü hızı demektir.Bu da 2 tene en güçlü skillinizin süresi olan 25 saniyeyi 16 saniyeye indirmeniz anlamına gelir.Bu çok kritik bi farktır.

    Heleki mest eden ayakkabı +6 20 hızlı kolye +4 soğutmanız var ise %50 hız elde edersiniz.Bir Kara büyü şuraya 12.5 saniyede Zehirli ok ve ateşli ok atmak demek Karabüyünün acı sonu demektir....

    2. olarak savunduğum taşlar öldürücü darbe ve kavrama taşıdır.Ninjalar ok attıkları için sayıca çok darbe vururlar ve critick delici isabet şansları artar.

    Benim fikrim diğer taşlarınızı bu iki taşla seçin.Savaşçıdan ve şuradan koruyanlar yenine +8 +9 Aslan Ağzı ve Þahin kalkanları edinirseniz zaten delici ve critick vuruşlarınızla kendinizi o chara karşı daha fazla korumak zorunda hissetmezsiniz.

    Unutmayınki delici vuruş rakibinizin defansını yok sayar.70 lvlde bi ninja grand master olmuş bir ateşli ok skillinde critick ile 6800-7000 civarı vuruşlar yapar.Her delici isabet eden düz ok atışları (Gümüş ok Takmak şartı ile) 700 damagelere çıkar.3 tane denk getirseniz bi skill daha vurmuş gibi darbe verirsiniz...Bunlar ufak görürnen ama önemli detaylardır.

    Zırh konusunda Erkek Ninjalar için yorum yapamayacam.Çünkü 42 ve 66 dışında hepsi iğrenç duruyo.
    Bi tane ninja takımı +9 edinin muhakkak....
    Kızlarda en az Küpe çiçeği +6 yı bulsunlar.
    (Korunma ve Savunma Taşı muhakkak olsun)

    Kalkan için denecek bişey yok.61 kalkanı +7 ve üstü (tabi yakalayabilyorsanız sersemlik bağışıklığı hepimizin bildiği şeyler )

    Gelelim Skillere...

    Önce Zehirli Ok u direk Grand mastera oynayın...Bu oyunda kimsenin zehirleyemediği yaratıklar siz zehirler ve öldürmesini sağlarsınız.Zehirli okun damagesi düşüktür.Ama hem sersemletir hem zehirler.G1 olduğunda bu değer %65 e çıkar.Bir pvp de zehirlediğiniz rakibinize başka hiçbişey vurmasaniz bile onun 5500 e yakın Hp sini alırsınız ve rakibin hp yüklemesini durdurursunuz.


    2. Skill Ateşli oktur.Yakın mesafede karanlık küre kadar iyi damage verir.Zehirlenen ve sersemlenen rakipe patlattığınızda onun için cenaze hazırlıkları başlamış demektir.Kesinlikle Granda oynayın.

    3. Skill Tekrarlanan atıştır.Yakın mesafede Kılıç çevirme kadar darbe verir.M8 e kadar arka arkaya 5 ok atar m9-m10 da 6 ok.G1 de de8 ok atar.Bu süre içinde rakip taramalı tüfekle vurulur gibi delik deşik edilir ve o esnada rakibiniz 3 saniye kadar pek hareket edemez...

    4.skill Ok yağmuru Damage'si düşüktür.Esasında çevreleyen tüm düşmanlara ve slotlara ok atması gerekir.Ancak skill bug altındadır.Sadece tek rakibe içiçe geçmiş ok atar.Master olmadan yararsızdır.ama genede 1200-1400 vurur.Açmamanız için bi neden yok.

    5. Skill Hafif adımdır.Bedeninizi hafifletir.Hareket hızı kazandırır.Master olduğunda kuş gibi uçarsınız.Ws lerde rakipten kaçar onu kendi üstünüze geri çekene dek en az 3-4 ok daha atarsınız.

    Tercihen ok yağmuru yerine master gidilebilir.ancak elinizin hızlı olması otomatik saldırıda değil de rakibe sağ tıklayarak space ile ok atmanız sureti ile işe yarar.Elinizi space den çekip 5 adım geri kaçarsanız.Rakibi çok sıkıntıya sokarsınz.Bu strateji ile oynamanız için ilk 3 skillin en az 2 sini Grand mastera ulaştırmış olmalısınız ki kaçmak için kayybettiğiniz bi saldırı skill gücünü diğerlerinin üstün güçleri ile kapatabilesiniz...


    Ben de 3. skillim olan tekrarlanan atış Grand olduğunda Ok yağmurunu bozup Hafif adım denemeyi düşünebilirim.Üzerinde çalışıyorum şu anda.Yakında bilgi veririm bu konuda da......

    Atınızı ilk önce 11 ve vakit kaybetmeden 21 ulaştırın.Slotları at üstünde çekme avantajdır.Sıkışınca attan inip kaçmak için slotları şaşırtabilirsiniz.

    At skilli olarakda kesinlikle Ok fırtınasını muhakkak açınız.Peşinizden gelen 3 slot örümceğin 9 unuda sersemletebilen oyundaki en nadide skilldir.Savaşlarda yanyana duran 5 düşmanıda sersemletir.

    ##Ninja Nasıl Geliştirilir Bıçakçı##
    İlk önce statü puanlarına geçelim…
    2 dex – 1 vit şenlinde gidin diyor herkes. Fakat ben bu taktiği yanlış buluyorum. Aslında stillini doğru fakat ezbere yönelişini yanlış buluyorum. Benim önerdiğim taktik şöyle: ilk önce 2 dex – 1 vit deneyin. Ve kendi seviyenizdeki canavarların yanına gidin. Kesmeye başlayın. Eyer hissedilebilecek bir şekilde can alıyorsa ve çok kırmızı iksir harcıyorsak vit eksik demektir. Biraz daha fazla vit basmanız gerekir. Fakat atak yapamıyorsanız hemen dex puanlarınızı biraz daha yükseltin derim. Bunu böyle sürdürün. Bir zaman sonra dex full olacaktır. O zaman ise str puanlarımıza ufaktan başlamamız gerekir. 2 vit – 1 str gidin. Ezbere gitmek burada da hata yaratır. Fakat vit fazla beklemeye gelmez full olmak ister biran önce. Sizde öyle yapın. Zaten dex ile vit full derecesine gelince işiniz daha da kolaylaşıyor. Karakteriniz yenilmez bir ninjaya dönüşüyor. Tabi itemleriniz de burada çok önemli. İki önemli şeyi yani dex ve vit puanlarınızı full yapınca sadece str verin. Sonrasını zaten getirirsiniz.

    Skill durumuna geçmeden önce, skill master zamanından biraz bahsetmeliyim.
    Herkesin master zamanını, hangi levelde olacağını bilmesi gerek.
    Hesaplaması aslında kolay. Aralarındaki örüntüyü bulmamız gerek.
    Master yapacağımız skille yoğunlaşarak diğerlerine sadece 1’er puan verdiğimiz zaman master zamanları şöyle olur:

    1. Master: Max. 25, min. 22 levelleri arasında gerçekleşir.

    2. Master: Max. 44, min. 38 levelleri arasında gerçekleşir.

    3. Master: Max. 63, min. 54 levelleri arasında gerçekleşir.

    4. Master: Max. 82, min. 70 levelleri arasında gerçekleşir.

    5. Master: Max. 101, min. 86 levelleri arasında gerçekleşir.

    Master zamanını öğrendiğimize göre şimdi skill master sırasına geçelim…
    İlk önce hepsine 1’er puan verin.
    En iyi atak yapabileceğiniz skill 3 tane vardır. Bunlar; Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırıdır. Aslında ilk 2 master sırası önemli değildir çünkü 2 masterı kolayca açabiliriz. Tabi herkesin bir görüşü vardır. Bence ilk önce “Bıçak Çevirme” skilline yönelmemiz gerekir. Çünkü atak derecesi gerçekten çok büyüktür. Bazıları suikastı 1. master yapıyorlar çabuk doluyor diye. Şöyle düşünün hızlı ama küçük mü vurmak iyidir yoksa vurduğu yeri göçerten tipte atak yapmak mı iyidir? Bence ikincisi. Bunun için ilk önce Bıçak Çevirme master yapılmalıdır. 2. olarak suikastı master haline getirebilirsiniz. İlk başta da söylediğim gibi Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırı ilk önce master haline getirilecek 3 skilldir. Geriye sadece Hızlı saldırı kalıyor. Ve sizde onu master yapın. Sonra da sırasıyla zehirli bulut ve kamuflaja yönelebilirsiniz.

    Çoğu istatistikleri öğrendiğimize göre şimdide silah ve item seçimlerine geçelim. Herkesin dilinde şu soru var; “Bıçak mı? Kılıç mı? “
    Ve herkes fark etmez diyor. Ben size şöyle açıklamak isterim: bıçaklar, kılıçlara göre 2-3 kat daha hızlıdır. Bunun için ninjalar bıçak kullanırsa daha karlı olurlar. İlk 30 levele kadar kılıç kullana bilirler. Çünkü 30 levele kadar fazla etkileri yoktur ninjaların. Fakat 30 levelden sonra kesinlikle bir siyah yaprak hançer almalıdırlar. Birde içinde savaşçıdan koruyan taş ve ölümcül darbe taşı varsa yüksek levellere kadar bu silahı kullanabilir. Peki ne zaman bu silahı bırakacağız? Diye soranlar için hemen cevap vereyim. Bakın iki silahı yan yana getirin. Bir siyah yaprak hançer ve birde ondan yüksek level olan silah. Bir ona bakı bir de ona. Diğer silah siyah yaprak hançerin atağını, özelliklerini vs. vs. 2-3 kat geçiyorsa demek ki siyah yaprak hançerin ömrü bitmiştir. Hemen diğer silaha yönelin. Fakat benim tavsiyem siyah yaprak hançeri kolay kolay bırakmayın. Diğer itemlere gelecek olursak biliyorsunuz ki ninja için dex çok önemli dex demek el becerisi, çeviklik demektir. Sizce bulabildiğiniz kadar çeviklik veren itemler ve eşyalar giymeye çalışın.
    ##Sura Nasıl Geliştirilir Kara Büyü ##
    Tekrar selamlar arkadaslar. Asil uzmanlik alanim olan kara büyü sura hakkinda da bir klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin vakit yoklugundan dolayi simdi firsat bulabildim.

    Kara Büyü suraya giris yapalim simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz. Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde statlari inceleyelim:

    Statlar:

    Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden mümkün oldugu kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun icin bence en dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak arkadaslariniz veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki size kaliyor burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.

    Int 90 olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90 olduktan sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir. Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol alttaki sari bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str kadar olmasa da saldiriyi arttirir.

    Tavsiye edilen stat dizilimi:

    3 int, 1 vit,
    Int 90 olduktan sonra; full vit,
    Vit 90 olduktan sonra; full dex.


    Skiller


    Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.

    Skiller hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki, hangi skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor. Size sunu sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.

    Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:

    1. Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda bile kullanabilirsiniz.

    2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve savaslarda cok ise yarayan bir skilldir. Alan skilli olmasi ve etrafindaki herkese esit vurmasi nedeniyle lonca savaslarinda cok etkili olabiliyor. Özellikle de Kara Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir skilli varken lonca savaslarinda veya imparatorluk savaslarinda arbedenin arasina daldiginizda birden fazla düsmana büyük hasarlar verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin rakibin yanina gitmeniz gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile kiyaslanir lakin dolum sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den daha fazla hasar veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla atana kadar hamle yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan skilli. Bütün bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim önde görünüyor fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri mevcut. Özellikle ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun skil Ates Vurus'dur.

    3. Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri) yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence. Sirf o yüzden master yapilabilir.)

    4. Karanlik Küre: Kara Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden birisidir. Acik ara en yüksek hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun en yüksek hasarli skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok uzundur. Aksi gibi vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak) skillin kacmasina olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre kullanana kadar iki adet Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor fakat Karanlik Küre'nin en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana kadar arada icilen pota müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür, tabiri caizse rakibi neye ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir. Ayrica yüksek hasarlardan hoslanan arkadaslar icin birebirdir.

    5. Ates Hayaleti: Kara Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates Hayaleti'dir. Özellikle düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek hasar vermese de 2 saniye gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize sans tanimaz. Herkesin mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir. (ilk 3 sira icerisinde master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime vurmasi gerektigini biz belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor. Hatta kasarken basimiza diger slotlari da cekebildigi icin bela bile olabiliyor. Yine de vurus süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve onsuz bir Kara Büyü düsünülemez.

    6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir. 1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir hasar azalmasi meydana geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir bu skill. Master yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük dezavantaji bu. Lakin 1 puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca yetebilecek kadar koruma sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin kolaylikla grand master yapilabilir. Bir skilli savunma yönünde gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler Karanlik Koruma'ya 1 puan verip diger skiller üzerinde yogunlasabilirler.

    Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master yapmaniz hayati önem tasir. Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri sifirlayarak 17 de master yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de acilmazsa o skillin gözlem bandini bularak 16 puana düsürüp elimizde kalan 1 puani tekrar o skille vererek master yapmaya calismalisiniz. Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz paraniza kiyip siteden skill sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim. Ileride pisman olabilirsiniz 19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.
    Simdi de gelelim oyunun en can alici noktasina:


    Itemlar


    Oyundaki her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlaridir. Siz de dogasi geregi oyunun en güclü karakteri oldugunuzdan dolayi itemlariniza dikkat etmeli, dogustan gelen bu gücünüzü bos yere harcamamalisiniz. Öncelikle bonuslardan cok nasil bol +'li item bulabileceginizi aciklamak istiyorum.

    Malum Kara Büyü'sünüz ve tek basiniza cok zor kasiyorsunuz, metin kesemiyorsunuz. Para kazanmaniz zor gibi görünüyor... Lakin en az savascilar kadar para kazanabileceginiz yollar mevcut. En basit yöntem kendinize bir madalyon chari acip 19, 20, 21 lvl civarinda üstüne basina güzel itemlar bulup zindana dalmanizdir. Madalyon chari icin zihinsel savasci öneririm zira o lvl'lardayken cogu karakterin defansi 3-4 slot cekmeye pek uygun olmuyor. Güclü beden'i master yapin, elinize (bulabilirseniz) +7 veya üzeri bir genis kilic (olmadi kargi) alin ve girin zindana. Eger hirsizin eldiveni varsa (iki kat esya düsürmenize yarayan, item-shop'tan alinan özellik) 2 saat icerisinde 11 ila 15 arasi madalyon düsürebiliyorsunuz.

    Bunun disinda balik tutup istiridye, beyaz inci vs. satabilirsiniz. Hic tavsiye etmesem de paraniza kiyip itemlara bonus cikarip satabilirsiniz. Sansiniz varsa + basip satabilirsiniz vs. En kolay ve garanti yöntem bence madalyondur lakin tabi ki secim size kalmis. (Bir de seytan kulesi var lakin orayi pek tavsiye etmiyorum)

    Simdi az cok paramiz olduguna göre öncelikle kendimize güzel itemlar bulmaliyiz. Küpe olarak 42 lvl'a kadar altin küpe, 42 lvl'dan sonra ise beyaz altin küpe'yi öneriyorum. Abanoz küpeniz +9 olmadikca kullanmaniz size pek bir fayda saglamayacaktir. Kaskimiz +'si bol bir alayci kask olabilir. +6 kale kask da is görür olmazsa. Sura zirhlari pek pahali olmadigi icin kolaylikla güzel bir zirh bulabilirsiniz. Kolye olarak inci kolyeyi öneriyorum, kendiliginden zeka veriyor. Küpeden hp gelmedigi icin bilezigimiz mutlaka gümüs veya beyaz altin bilezik olmalidir. 61 lvl'a kadar +9 savas kalkani bizi cok rahat idare eder, 61 lvl'dan sonra biraz para biriktirip güzel bir 61 lvl kalkani almaniz (basabiliyorsaniz tabi kendiniz basmaniz) önerilir. Ayakkabi olarak ne kullandiginiz 50 küsür lvl'a kadar pek önemli degil. Güzel bonuslu bir ayakkabi bulursaniz ne olduguna bakmadan kullanabilirsiniz. Lakin 55 lvl oldugunuz vakit Anka Ayakkabi kullanmanizi siddetle tavsiye ederim. +6 bulursaniz (bir de efsunlarsaniz) degmeyin keyfinize. (+7 veya üzeri bir Mest Eden Ayakkabi bulabilirseniz onu kullanmaniz daha uygun olacaktir. Lakin onu bulmak o kadar da kolay olmadigi icin Anka Ayakkabi'yi tercih etmeniz daha dogru olacaktir.) Kilic ise tabi ki 65 lvl'a kadar dolunay olmalidir. Sura icin 65 lvl'a kadar beceri hasari iyi olan bir dolunaydan daha iyi bir silah yoktur.

    Taslara gelirsek, zirhiniza mutlaka korunma ve hiz tasi basmalisiniz. Bu ikisinin ardindan genelde savunma tasi basilir lakin benim tavsiyem +4 sihir tasidir. (+4 savunma tasi hem cok cok daha pahali, hem de verdigi 15 defans sadece gösteris icindir, neredeyse hic bir etkisi yok. Bunun aksine +4 sihir tasini hem cok daha kolay, hem de cok daha ucuza alabilirsiniz.) Kilicta ise 65 lvl'a kadar Savasci, Sura veya Sogutma taslarindan ikisini kullanmalisiniz. (Dolunay bulamayip da kanli kilic vs. kullananlar bu ücünü de basabilir, eger basabilirlerse) 65 lvl'dan sonra ise uygun bir Hortlak Disi Kilici bulup bu üc tasi birden basmaya calisin. (+3 den asagi tas basmaya calismayin bile, zira yazik etmis olursunuz kiliciniza.)

    Ayrica itemlarinizi tamamladiktan sonra (veya kismen tamamladiktan sonra diyelim) cevher basmaniz da cok isinize yarayacaktir. Beyaz altin küpe ve inci kolyeye bastiginiz cevherlerle int'iniz artacaktir, dogal olarak skillerinizin vuru gücü de artacaktir. Gümüs bilezige bastiginiz cevherlerle de hp aciginizi kismen kapatabilirsiniz.

    Ve itemlarin en önemli özelligi olan bonuslara geldik.


    Bonuslar


    Oyundaki her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlar dedik yukarida lakin asil üstün kilan o itemlarin sahip oldugu bonuslardir. Sizler de uygun bonuslari bir araya getirerek elinizden geldigince güclü olmaya calismalisiniz. Ben de elimden geldigince yardimci olmaya calisacam sizlere bu konuda.

    Ben hangi item'da hangi bonusu bulmaniz gerektigini yazayim, sizler bulabildiginiz kadarini kullanirsiniz.

    Kask: Yanlis biliyorsam affedin, bu konuda %100 emin degilim lakin kaskta sizi ilgilendiren 2 bonus mevcuttur. "Yari insanlara karsi güclü" ve "Büyüye karsi dayaniklilik". (Yari insan bonusunun kolye, ayakkabi ve zirh haric her seyde oldugunu saniyorum lakin kask konusunda tam emin degilim. Yine de yanlis oldugunu düsünmüyorum) Kaskta yari insan bonusu bulmak pek kolay degil fakat bulabilirseniz cok güzel olur. Büyü savunmasi ise kendi türünüzden korunmanizi saglar ki emin olun kendi kendinizden korunmaniz gerekir.

    Küpe: Küpede isinize yarayacak bonuslar; "Yari insanlara karsi güclü", "Cift el savunma", "Kilic savunmasi" ve "Hareket hizi"dir. Hareket hizi tabi ki zorunlu degildir, hos digerleri de zorunlu degildir lakin bulabilirseniz güzel olur.

    Bilezik: Bilezikde de kaskla ayni seyler gecerli. Lakin burada ise bir de delici karisiyor. Yari insan veya büyü savunmasi bulamazsaniz delici de isinize yarar. (Her ne kadar savasci kadar olmasa da delici kilic savunmasi gibi savunmalari yok saydigi icin cok etkili olabiliyor)

    Kolye: Kolyede kilic savunmasi, kritik, delici, cift el savunma, hp gibi bonuslar isinize yarayabilir. Hp'yi diger hic birini bulamazsaniz kullanmalisiniz. Digerleri arasindan secim yapmak ise size kalmis.

    Kalkan: Kalkanda tabi ki ilk aranan özellik sersemlik bagisikligi. Lakin bunu bulamazsaniz, veya yaninda bir iki bonus daha olsun isterseniz tavsiyem öncelikle +12 zeka'dir. Bunun disinda bloklama ve yari insan bonuslari da cok ise yarar.

    Ayakkabi: Kolye ile ayni bonuslar gecerlidir ayakkabi icin de. Birinin acigini digeriyle kapatabilirsiniz.

    Zirh: Zirhda kilic savunmasi, cift el savunma ve hp'nin disinda bir de büyü hizi bonusu var ki %20 tutturabilirseniz (hatta fantazi yapip kilicta da %20 büyü hizi bonusu tutturup, +4 sogutma tasi basip bol +'li bir kolye ile ard arda skill kullanabilirsiniz hic beklemeden) cok isinize yarar. Bloklama da tercih edilebilir lakin zirhda büyü hizini bulamazsaniz savunmaya yönelik bonuslar kullanmaniz daha iyi olur.

    Kilic: Kilicta sizin isinize yarayacak en iyi bonus yine +12 zeka'dir. Bunun disinda yari insan bonusu, kritik, delici ve büyü hizi bonuslari da oldukca isinize yarar.

    Butun bu bonuslarin arasindan secim yapmak size kalmis. Onemli olan sizin karakterinizi nasil gelistirmek istediginizdir.
    Bir iki satir da kendi deneyimlerimden bahsedeyim. Alesta'nin basinda actigim karakterde önce Ates Vurus, ardindan Karanlik Vurus, ondan sonra da Ates Hayaleti'ni master yaptim. Sura karakterimi server acildiktan 1 - 1,5 ay sonra acmis olmama ragmen cok güclü hale geldi. Bir yandan ögrenirken bir yandan gelistirdim karakterimi. Uzun ugraslar sonuc Ates Vurus'u G1 yapabildim (malum pek para veremiyoruz oyuna). 65 lvl'da birakmaya karar verdim zira gerek Alesta'nin yapisi olsun, gerek oyunun dayattiklari olsun devam etmek zordu. Daha sonra Manas'da bedensel savasci ile oynadim ve biraz oyunu bilen bir bedensel savascinin asiri kolay bir sekilde inanilmaz paralar yapabildigini bizzat ögrendim. Orayi da benzer sebeplerden biraktim. Daha sonra Asena server'i acilinca ve Alesta'daki arkadaslarimin da orada basladigini duyunca muhabbet amaciyla oraya girdim ve su an orada devam ediyorum. Asena'da farkli bir skill siralamasi izliyorum. Bunun amaci hem diger skilleri daha yakindan tanimak, hem de tekrar ayni skillerle oynamayip sıkılma süremi biraz daha uzatmakti. Ilk olarak Karanlik Küre'yi actim. Ikinci sirada ise Hayalet Vurus'u acicam. (17 de master olmadi, binbir zorlukla bir tane gözlem bandi buldum lakin yine master olmadi. 17 de duruyor 10 gündür. Artik maasi alinca sifirlayacaz onu.) 3. sirada ise mecburen Ates Hayaleti'ne gidiyorum. 4. de Karanlik Koruma'yi acmayi düsünüyorum bir aksilik cikmazsa. Alesta'daki skill siralamamdan cok daha farkli bir skill siralamasi secmeme ragmen burada da (tabi itemlarin da etkisi var) gayet güclü oldugumu farkettim. Tabi ki bu da Kara Büyü'nün gücünü gösteriyor.

    Sunu söylemek istiyorum, bu karakter cok güclüymüs aman bunu alayim diyerek baslarsaniz kisa bir süre sonra birakirsiniz oyunu. Onemli olan hangi karakterden daha fazla zevk alacaginizi düsünüyorsaniz, hangi oyun tarzini seviyorsaniz o karakterle oynamanizdir. Ben burada Kara Büyü olan veya olmayi düsünenlere yardimci olmak icin yazdim bunlari, kimseye kalkip Kara Büyü olun demek icin degil.

    Uzun lafin kisasi (ki baya uzun oldu farkindayim) her karakterin farkli avantajlari ve dezavantajlari mevcut. Bu avantajlarin ve dezavantajlarin hangileri ne kadar size uyuyor önce buna karar verin ve karakterinizi ona göre secin. Ve unutmayin, bu sadece bir oyun.

    Okuyan herkese tesekkürler.
    ##Sura Karakter Nasıl Geliştirilir Büyülü SiLah##
    Öncelikle herkese selamlar ve iyi oyunlar. Büyülü Silah hakkında bende bildiklerimi yazma kararı aldım.

    İlk olarak oyuna başlamamı anlatıyım. Büyülü silahı tamamen tesadüfi açtım. Ejderha dönüşü skilini beğendiğimden dolayı. (Skiler konusuna sonra değineceğim.) Gelelim ilk sura olarak; Sura Nedir? sorusuna.

    Çok tartışılır ama aslında iki tür seçeneğiniz vardır. Ya tam bir büyücü olmak yada kılıç eğimi almış (yarı savaşçı da denir, FRP* oyunlarında.) büyücü olmak. (Bir nevi yarı savaşçı yarı büyücü olmak.)

    * Açılımı Fantastic Role Play olmaktadır. Kısacası Fantastik rol yapma.

    Benim anlatacağım konu yarı savaşçı – yarı büyücü olan Büyülü Silah. Oyuna ilk başlamış daha skilerin ve statların açılımını bilmeyen arkadaşlar için öncelikle açılımları yazıyorum.

    Vit. (HP) = Oyunda HP, klavuzlarda vit. diye geçmektedir. Açılımı; vitality yani dirilik demektir. Vit size belli bir yaşam sunarken aynı zamanda 1 defansta karakterinize eklemektedir.

    Misal; 1 vit = +1 defans, +75 HP. (HP değerini kafamdan yazdım.)

    Int. (SP) = Oyunda SP, klavuzlarda Int. diye geçmektedir. Açılımı; intelligent yani zeka demektir. Hangi karakter olursanız olun Int. skillerinizi (becerilerinizi, becerilerinizi) artırımını yaparken SP çubuğuna (yani mana gücünüze) artırımda yapmış olur.

    Misal; Büyülü Keskinlik 70 int. İle +180 saldırı değeri veriyorsa
    71 int. İle +186 saldırı değeri verir. (Değerler tamamen kafamdan yazılmıştır.)

    Str. = Oyunda ve klavuzlarda Str. diye geçmektedir. Açılımı; Strength yani güç demektir. Tüm karakterlere + saldırı gücü vermektedir. Bu da VSlerde, kasmalarda ve metin kesmekte büyük bir avantaj sağlar.

    Misal; 70 Str. İle saldırı gücünüz 450-556 arası (elinizde bir silah olduğunu varsayarak) ise
    71 Str. İle saldırı gücünüz 455-561 değerlerine yükselir. (Değerler kafamdan yazılmıştır.

    Dex. = Oyunda ve klavuzlarda Dex. diye geçmektedir. Açılımı; Dexterity yani çeviklik demektir. Tüm karakterlere + savuşturma ve çeviklik verir. (Bu özellikle Ninjalarda çok etkilidir.) Bu da en çok VS lerde ve kasmada karakterimizin çabuk yere düşmesini engellerken ve “miss” hasar sekmesini sağlar. Aynı zamanda sol alttaki sarı barın artmasını bu nedenle çabuk yorulmamayı sağlar.

    Statlarımızı açıkladıktan sonra gelelim skilerimizi açıklamaya.

    Büyülü Keskinlik: Savaşçıların hava kılıçlarını bilmeyen yoktur. Bu hava kılıcının daha gelişmiş versiyonu. Verdiğimiz hasarın %1 (şuanlık) ini HP olarak geri alır. Bu da HPmizin çabuk düşmesini önler aynı zamanda int ve str ile gelen + saldırı gücü vardır ki bu da hem VS de hem de kasmada çok yararlıdır.

    Misal; 100 vurduysak bunun 10 vuruşu HPmize eklenir.
    HP 2500 + 10 (saldırıdan emilen HP) = 2510*

    * Bu kalıcı değildir. Sadece kaybettiğimiz HP yerine geçer.

    Büyülü Zırh: Zihinsellerinde meşhur bir güçlü bedeni vardır. Bu da güçlü bedenin daha gelişmiş versiyonu. Beden ataklarını %1 (şuanlık) yansıtma gücü vardır. Özellikle örümceklerde ve So' da “miss” yazıları çok çıkar sayesinde. İnt ve Str. ile gelen + defans vardır ki bu da VS de ve kasmada daha az hasara eşittir.

    Ek: Büyülü zırh 15 puan ve 87 INT ile 37 savunma ve %10 bedensel saldırıları yansıtma veriyor. Yani hem 37 def veriyor hem de karşı tarafın size düz vurduğu hasarın (skill olmadan) %90'ı sizin, %10'u onun HP'sinden gidiyor. Örneğin bir savaşçı size düz vuruş ile 1000 vuruyorsa 900ü sizin, 100ü onun HPsinden gidiyor. Ayrıca BK'ları kolay bulunduğundan çabucak M5-M6 yapılabilecek bir skill. 15 puanda %10 yansıtma veriyorsa M6 da kaç verir bir düşünün

    Parmak Darbesi:Büyülü Kılıcın en çok can yakan özelliği budur. Hem int. hem str. Hem de büyülü keskinlik* ile gelen + hasar hem VS de hem de kasmada çok can yakar. (Kanlı Kılıç ve M5 ile 1900 – 2000 arası değerler vurmakta.) Tam sürüm ile karşı tarafın defansını hiçe sayacağı söyleniyor. (Yani bir nevi delici vuruş.)

    * Büyülü Keskinliğin sağladığı özelliklerden birisi de skilerin vuruşuna ek vermesidir.

    Misal; Büyülü Keskinlik olmadan parmak darbesi 1800 ise büyülü keskinlik var iken 2000 e yakın değerler ortaya çıkar.

    Dehşet: Çok kafa karıştırıcı sayılmaz, karşı tarafın saldırı gücünü emen bir skilldir. Yalnız dolum süresi çok uzundur. Bu skille +4 soğutma giderse tadından yenmez.

    Misal; Karşı taraf size 200 vuruyorsa, dehşetiniz açıkken karşı tarafın saldırı gücünü emme (şuanlık) -%2 olduğunu sayarsak 2 hasar emilir. Sonuç olarak 198 hasar size gelir.

    Ejderha Dönüşü: Kasma surasında eksik olmaması gereken bir skill. (Şuan bende G olma yolunda.) G olduğunda en az 2000 vuracağı söylenmektedir. Kasmada slotları toplayıp denk gelenlere aynı derecede hasar verir. VS de ise (denenmiştir) kılıç çevirme, üç yönlü gibi skillerin sekmesini sağlar. (Bir nevi skill sektirici.)

    Büyü Çözme: Oyunun Kara Büyülerin (Ateş Hayaleti Hariç) bile canını yakıcı bir skilldir. Oyunda bulunan bütün pasif skilleri silici bir özelliği vardır. (Şuanlık) %2 den başlayan bir çözme gücü bulunur. Pasif skiller; Karanlık Koruma, Öfke, Hava Kılıcı, Güçlü Beden, Kamuflaj, Hafif Adım ve Şamanların tüm destek skilleri.

    UYARI: Tüm skillerin 17de master olması şarttır. Bu bizim için avantaj olacaktır. Eğer 17de master olmaz ise EP alıp (Skill Sıfırlatma) ya da G. Bandı (Unutkanlık Kitabı) alınıp tekrar 17. denemek gerekmektedir
    Büyülü Kılıcın iki türü vardır. Kasma Surası, VS Surası.

    Önce Kasma Surasını açıklıyorum:

    Statlar:

    VS ve kasmada aynı şekilde ilk 2 stat olmaktadır.

    2 int. 1 vit yada 3 int. 1 vit. gidilmesi gerekmektedir.* Çünkü üstte yazdığımız gibi int. Skilerimizin gücünü arttırır. Vit. İse hem defans hem de HP vermektedir.
    İnt. Fullenince (muhtemelen) vit. 45-48 değerleri arasında olacaktır. Vit. 75 olana kadar sadece vit gidip 75 te bırakmalıyız. Eğer fullersek + HP elimizde kalacaktır.
    Kasma surasında dex’ ten çok str. önemlidir. Çünkü kasma surası hem slot kesecek hem de boss ve metin katili olacaktır. Bu nedenle str. fullenmeye gidilmeli, str. fullenince vit. fullenmeli en sonunda dex. fullenmelidir**.

    * Sizi kasan birisi yoksa 2. int 1. vit’ i tavsiye ederim, yok beni kasan var derseniz 3 int. 1 vit. gidilmesi daha iyi olur.

    ** Skiller 90 olduğunda fullenir ancak 90 + itemlerle olmalıdır.

    Skiller:

    Yukarıda skillerimizi açıkladığımdan sadece sıralamasını yazıyorum.

    1) Büyülü Keskinlik
    2) Büyülü Zırh
    3) Parmak Darbesi*
    4) Dehşet
    5) Ejderha Dönüşü*
    6) Büyü Çözme

    * Parmak Darbesi yerine, birçok slotu etrafımıza toplayacağımızdan Ejderha Dönüşü de çok işimize yarayacaktır.

    Şimdi sırada VS surası:

    Statlar:


    Üstte belirtmiştim ilk iki stat aynı şekilde olmalıdır.

    2 int. 1 vit. yada 3 int. 1 vit. gidilmesini tavsiye ederim. Nedenlerini yine üstte açıkladım.
    3 stat beni çıldırma seviyesine getirmiştir. VSci olacağınızdan size birçok tavsiyem var. Size uygun olanını uygulamanızı öneririm.

    1) 5 dex. 1 str.
    2) 3 dex. 1 str.
    3) 1 dex. 1 str.
    4) 5 str. 1 dex.
    5) 3 str. 1 dex.

    Sıra geldi açıklamaya;

    1. seçenek 5 dex. 1 str: Dex sayesinde kolay yatmazsınız, str. az olsa da büyülü keskinlikten bir miktar kazanırsınız. Uzun lafın kısası; Kolay yıkılamazsınız ancak karşı tarafı da zor yıkarsınız.

    2. seçenek 3 dex. 1 str: Yine dex düşmenizi önlerken, str. az gelecektir.

    3. seçenek 1 dex. 1 str: Hem dex hem str. eşit gidilir. Hem vuruşumuz hem savuşturmamız aynı oranda gider. Metin keserken ve VS lerde gücümüz başlarda düşer ancak sonraki zamanlarda yükselecektir.

    4. seçenek 5 str. 1 dex: Savaşçılar gibi sadece vuruş gücüne önem verilmiştir, metin keserken ve vururken iyi olur ancak öfke skili kapanmazsa top gibi sekmemize de neden olur. Kolaylıkla yere düşebiliriz. Bundaki en önemli taktik; Çabuk yıkıp, kısa dayanıklılıktır.

    5. seçenek 3 str. 1 dex: Üstteki gibidir.

    Skiller:

    Gelelim zorlayıcı kısma VS Surası denemedim ancak izlenimlerimi ve gördüklerimi yazıyorum.

    1) Büyülü Keskinlik
    2) Parmak Darbesi
    3) Büyü Çözme
    4) Büyülü Zırh
    5) Dehşet / Ejderha Dönüşü (Son ikisi çok tartışılır.)

    İtemler:

    Ayrım yapmadan itemleri yazıyorum.

    HP olmazsa olmazımızdır özelikle 3 int. 1 vit. gidenler için. Tavsiyem bulunursa +9 abanoz ve +9 beyaz altın bilezik (o yoksa gümüş bilezikte olur.)
    Kaskımızı +7 üstü zehirleme bonusu fazla olan bir alaycı olarak ayarlamamız çok işimize yarayacaktır.
    Ayakkabıya bence sersemletme çok iyi olur, özellikle kasan suralar için. Yüksek sersemlet bonuslu ve yanında HP olursa çok iyi olur kanısındayım.
    Silahlarda + saldırı değeri bizim için çok önemli, özellikle büyülü keskinlik eklendikten sonra; ileride tam bir savaşçı olacağımızdan.
    Hemen dolunay konusuna değinmek istiyorum. –siz bir dolunay bizim için daha çok yararlıdır. Üstüne +4 soğutma, +4 savaşçı yada Suradan koruyan (VS Surası için), +4 Öldürücü Darbe (Kasma Surası için.) tadından yenmez.

    Bonuslar:

    Yarı İnsanlara Karşı Güçlü bonusu çok yararlıdır.
    Str. ve Int. bonusu da öyle.
    Aynı zamanda VS yaptığınız kişilere karşı da alacağınız bonuslar önemlidir.
    Misal; Çift El Savunması – Kılıç Savunması – Büyü Savunması – Bıçak Savunması.
    Kalkanınızda bence sersemletmeye karşı bonus olması ve beden ataklarını blocklayıcı olması çok önem taşır.
    Kaskta üstte yazdığım zehirleme bonusu çok önemlidir. VS de can aldığı gibi kasmada slotların canını yakacaktır.
    Ayakkabıda HP ve sersemletme bonusunu öneriyorum. Sersemleyince bir savaşçı saldıramaz. Kara büyü suralarda en azından ateş hayaleti var.
    Küpede hız bonusu çok iyi olur kanısındayım. Aynı zamanda kılıç yada çift el savunması da iyi olur.
    Diğerlerinin bonusları size kalmış ben genelleme bonusları yazdım.

    Hatalarım varsa şimdiden affedin.
    ##Şaman Karakter Nasıl Geliştirilir İyiLeştirme##
    İyileştirme Klavuzu
    İyileştirme Şaman Klavuzu
    Önce statüler


    Ejderha şamanda olduğu gibi int çok önemlidir.İki türlü dagıtılabilir eğer oyun partneriniz varsa önce int sonra vit sonrada dex verilmelidir.
    Yok ben yanlız takılırım derseniz 2 int 1 vit şeklinde giderek int 90 a erdikten sonra vit e gecebilirsiniz.İyileştirme şamanlarda yüksek saldırı skilli var masterda yanlış hatırlamıyorsam +22 saldırı değeri veriyor.
    Benim burda aklıma gelen şey int ve vit 90 a erdikten sonra 2 str 1 dex şeklinde gidilirse ve yüksek saldırı master olursa bu şaman ne yapar eğer bunu deneyen varsa beni de bilgilendirirse çok sevinirim.
    Aklıma gelen şu bu şaman +65 den sonra sağlam bir çan ile dönüşerek str verip yüksek saldırı skilinide kullanarak taş ve boss kesebilir. Bu konuda bende pek emin değilim bir ara deneyeceğim ve burda yazarım.
    Neyse toparlamak gerekirse klasik bir şaman için statü dağılımında int vit dex sıralaması bence münasiptir


    Gelelim skillere;

    Bu konuda oldukça gizemli

    Destek şaman için durum zaten belli destek skiller master olmalı.Yani iyileştirme hız yüksek saldırı burda dikkat edilmesi gerekn şu iyileştirme ve hız arka arkaya master seçilmeli.

    Çünkü 10 sn de bir iyileştirme partide pek işe yaramaz, çok slot toplayıp kesne bi savaşçıyada çok dikkat ederek yardım edebilirsiniz. Yani kullandığı potu hp sini alacagı damage göz önünde bulundurup en kritik anda heal atarsanız anca öyle yararlı olur.
    Ama hız skilli masterlandıktan sonra ve büyü hızı veren itemlerle desteklendikten sonra 2-3 savaşçı bulunan partilerde bile çok rahat heal atabilirsiniz.
    Ama kesinlikle hız ve iyileştirme yanyana ister atak ister destek şaman olsun
    iyileştirme gücünde hız ve iyileştirme skilli simit ve kaşar gibi, karpuz ile peynir gibidir ayrılmamalıdır .
    3. masteri actınız sonra ne olacak şimşek atma olabilir hem kısa sürede dolan bir skill hemde şimşek pençesi gibi serseri mayın gibi dolanmaz sizi zor durumda bırakmaz

    Atak şaman için benim tercihim;

    1.master iyileştirme,
    2. master hız,
    3 şimşek atma,
    4. şimşek çağırma benim tercihim şu an bu ama başladığımdaki cehaletimden ötürü 3 ve 4. skilli yer değiştridim ben ettim siz etmeyin 71 e beklemek zor geliyor
    Benim tercihim bu oldu çünkü savaşçı oynayan çok sabırlı bir destekçim var .

    Siz ben yanlız takılırım diyorsanız eğer;

    1.master şimşek atma
    2.master iyileştirme
    3.master hız
    4.master şimşek çağırma yapabilirsiniz

    Atak şamanda gördüğüm kadarıyla makbul olan 1 atak 1 destek skill açmak ejderha şamanlar öyle yapıyor , ama ne demiştik iyileştirme ve hız simit ile kaşar gibi ne yapamayız ayıramayız, ısrar ederseniz ayırabilirsiniz tabi ama bence 2 skillinde güzelliği beraberken ayrı tadından
    yenmiyor tavsiyem ayırmayın onları .
    Bu arada yüksek saldırıya ben puan vermeyi gerek görmedim.Çünkü 1 puanda +6.7 saldırı değeri veriyor bence gereksiz çünkü iyileştirme şaman kaçar, kendine hız yapar ve kaçar diğer karakterlerin yaptığı gibi çabuk bir ölüm beklemez iyileştirmenin rakibini,
    yavaş ve acılı bir ölüm olur, kaçın arkanıza bakın düşmanı kaybetmeyin ama kaçın en büyük avantajınız masterda +23 hareket hızı veren skiliniz, düşmanı seçin ve kaçın hele zihinsel varsa işiniz çok kolay oldukça yavaşlar size göre.Kaçın ve şimşek çağırma ile sersemletmeyi deneyin sonra skillerinizi atın ve kaçmaya devam arada hamle ve sersemletme yemeden düşmanın vurmasına izin verin izin verinki st bitsin yavaşlasın siz birdaha dönüp vurun bu arada sizi yakalayaman düşman sinirlensin psikolojisi bozulsun .Neyse şaka bi yana ben bazen zırhımı çıkarıp vs atıyorum hamle yemediğim sürece sorun yok zamanla alışırsınız sizde elinizdeki şaman eğer doğru kullanırsanız çok güçlü olabilir.
    İyileştirme öldürmez süründürür.Bide vs öncesi anlaşın mana kullanıp kullanmayacağınıza

    Galiba skillerle ilgili diyecek bişey kalmadı heh unutmadan ne yapın ne edin 17 de açın masterları 4. masteri açmaya çalışırken anlayacaksınız beni ilk 3 tamamda 4 e kasmak çok sıkıcı bide bir skill 20 de fln açıldıysa vay halinize 71 de açılacak masterlar hopp 74 e ben düşünemiyorum şahsen.


    Gelelim itemlere;


    Zırh; uzun süreli kullanacağınız zırh 61 level soylu kadın elbisesi olacak.+6 basmaya ve +4 hız taşı eklemeye çalışın yanındaki taşlar +4 korunma ve savunma benim tercihimdir.

    Silah; yelpaze tercih ediyorum çünkü iyileştirme skilline büyülü saldırı değerinin etkisi çok büyük, levelinize uygun yelpazeleri kullanın derim.
    Beceri hasarı yüksek +9 bir sonbahar 65 e kadar rahat götürür sizi arada çok güzel yelpazeler var genelde örümcek bacagı istiyorlar ben basamadım güzel bitane sizin olur umarım

    Silahınızda +4 soğutma taşı kesinlikle olmalı, ben karakter silahları yapmayı tercih ederim mesela +6 bir kurtuluş yelpazesine hem sura hem savaşçı basıp soğutma eklemek benim tercihim değildir.
    Soğutma ve öldürücü darbe +4 olmazsa olmazdır benim için diyeceksiniz şaman nasıl o kadar para bulsun, kitaplarımız diğer karakter kitaplarına göre daha ucuz çünkü talep yok
    2 seçenek var ya iyi bir oyun partneri yada sağlam bir dönüşüm ile sizde para yapabilirsiniz.

    Kalkan; ben 61 e kadar savaş kalkanı taraftarıyım kasarken syk kullanabilirsiniz ama çok yavaş oldugunda pek tercihim değil.Kalkan seçimini çarıızı nasıl geliştirmek istediğinize göre siz belirlersiniz.

    Kask; +9 21 level kaskı çünkü 41 i basmak için +6 dan 7 ye beyaz inci istiyor kule seferleri başalyınca inş güzel bir +9 41 kaskınız olur.

    Ayakkabı benim tercihim mest eden ayakkabı büyü hızı verdiği için, ama tercihen anka ayakkabıda kullanabilirsiniz.

    Kolye; tercihim cennetin gözü hem büyü hızı hem delici şansından ötürü, ejderha şaman iken mor yakut kullanırdım hp yüklemesini hızlandırdığı için ama zaten siz 6-7 sn de 2k hp basıyorsunuz değil mi

    Küpe; konusunda abanoz die çok ısrarım vardı ejderha şaman oynarken abanoz kullanırdım kritiğim vardı kendimde ihtiyacım olan şey hp olduğu için cennetin gözü yerine abanoz tercih ederdim.Şu an iyileştirme şamanda cennetin gözü daha iyi geliyor üzerindeki kritikten dolayı
    tabi int vermeside önemli benim tercihimin sebebi ise kritik, ayrıca hareket hızı +20 veren bir küpe edinirseniz çok şanslısınız demektir.
    Bilezik; bence 800 hp bonuslu cennetin gözü bilezik güzel olur, hp sorunumuz yok ama ciddi bir kritik sorunumuz var bence bu yüzden krtikli itemleri tercih ediyorum ben.Tabi hp olsun çok kaçamam ben hızlı değilim derseniz gümüş +9, yada yapabilirseniz beyaz altın +9 güzel olacaktır..
    Şaman Karakter Nasıl Geliştirilir Ejderha Gücü
    STATLAR NASIL OLMALIDIR?


    Bilindiği üzere her levelde 3 stat puanı kazanırız.. Ve her verdiğimiz puan gelişimimiz için çok önemlidir.

    Tamamen yardım edeceğim diyenler;

    *Fullenene kadar INT vermelidirler..
    *Sonra Fullenene kadar VIT..
    *Sonra ise bence full DEX gidilmelidir.. ( Tavsiye edilir )
    *Ama "Ben yelpaze ile vurur keserim" diyorsanız, ki muhtemelen 1 vuracaksınız STR verin. ( Tavsiye edilmez )

    Yok ben hem yardım ederim hem de VS yapar yaratık keserim diyorsanız;

    *Her levelde 2 INT ve 1 VIT vermelisiniz.
    *Bu şekilde HP'niz geride kalmaz, büyü gücünüzü de kaybetmezsiniz..
    *INT fullenince ise bence full VIT gidilmelidir..
    *Geriye kalan tüm puanlarımızı da DEX'e vermeliyiz..

    Ben kimseye yardım etmem tek başıma kasarım diyenler;

    *Bunun için ise her levelde 2 VIT ve 1 INT verilmelidir..
    *VIT fullenince her puanımızı INT'e vermeliyiz..
    *INT de fullenince bence; 2 DEX 1 STR gitmelisiniz.. Tek başınıza kasacaksınız ya


    BECERİLER NASIL OLMALIDIR?


    Beceriler için de 3 seçeneğimiz var. Her becerimizi 17 masterlemek bizim için avantaj olur.. 4.masterimizi 71 ' de açarız. Fazladan kasmaya ne gerek var di mi

    Tamamen yardım edeceğim diyenler;

    1. Master : Ejderha Yardımı
    2. Master : Kutsama
    3. Master : Yansıtma
    4. Master : İsteğe göre değişebilir ama bence kısa sürede dolduğu ve yüksek hasar verebildiği için Ejderha Atışı..

    Yok ben hem yardım ederim hem de VS yapar yaratık keserim diyorsanız;

    1. Master : Ejderha Yardımı
    2. Master : Ejderha Atışı
    3. Master : Kutsama
    4. Master : Uçan Tılsım

    Not: Herkes kükreme yapar normalde fakat ben uçan tılsım yapılmasından yanayım. Çünkü kükreme hem geç doluyor hem de bug olduğu için az hasar veriyor. Tılsım ise böyle değil..

    Ben kimseye yardım etmem tek başıma kasarım diyenler;

    1. Master : Ejderha Atışı
    2. Master : Ejderha Yardımı
    3. Master : Ejderha Kükremesi
    4. Master : Uçan Tılsım


    İTEMLER NELER OLMALIDIR?


    Zeka bonusu ağırlıklı giderseniz defans, güç bakımından zayıf olabilirsiniz.. Bu yüzden alttaki yazı full yardım olanlar içindir..

    Önerilen itemler:
    * Zeka veren kalkan, yelpaze ya da çan ( Yardım shamanı olduğumuz için İtemin + sı pek farketmez.. Verdiği zeka en azından +6 olsa iyi olur)
    * Küpe olarak zeka veren küpeleri tercih etmelisiniz..
    Altın Küpe
    Beyaz Altın küpe
    Cennetin Gözü küpe..
    *Kolyeniz de zeka verdiği için inci kolye olabilir..

    Geriye kalan itemlerinize ben karar veremem fakat bence;

    *En az +7 Anka şapkası
    *Levelinize en yakın zırhın en az +4 ü
    *Levelinize en yakın ayakkabının en az +4 ü..
     
  2. coolthang

    coolthang Keşfediyorum rank8

    Kayıt:
    11 Kasım 2007
    Mesajlar:
    39
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Bunu Kimse Okumaz ^^ Bende okumadım
     
  3. TwiLighT

    TwiLighT Buralıyım rank8

    Kayıt:
    24 Ekim 2008
    Mesajlar:
    4.004
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    hepsini okumak çok zahmetli gerçekten. en azından konuyu renklendirebilirsin, veya birkaç parçaya bölebilirsin böyle çok karışık :)
     
  4. Nebula

    Nebula Old School olduser rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    2.550
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Hamburg
    o kadar emek veriyorum şu sro ya.. Char para etmiyor metin2 ye bakaraktan :)