1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

/// > Media pk2 Edit sırları ve Programları < ///


  1. fdgdfgdfgdf

    fdgdfgdfgdf Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    13 Aralık 2007
    Mesajlar:
    1.303
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Şimdilik Hastahane.
    :idea: Media Pk2 edit nasıl yapılır Sırlar ve Tools :idea:

    TRANSLATED FROM ENGLISH, CREDITS TO:
    -->Cruor (the hex GOD)
    -->Plus44
    -->Demarthal
    -->Avalanche1 (hex GOD jr Razz)
    -->Silkroadforums.com (this data was all spaced out and posted there)
    -->0x33 (yes this was originally their find)

    TRANSLATED BY XLaw

    MEDIA.PK2 nin yedeğini alın mutlaka, Masaüstüne kopyalayın ve ismini değiştirmeyin.
    Ve işiniz bittiğinde save etmeyi unutmayın.

    İçindekiler:
    -->0.Genel Txt Dosyaları
    -->1.Silahları Değiştirme
    -->2.Giysileri Değiştirme
    -->3.Kurdu değiştirme
    -->4.Glow/Seal ın üstünde oynama
    -->5.Skillleri Chainleme
    >>0.Genel Txt Dosyaları<< Hcelalaydin a araştırması için teşekkürlerle
    Birazdan anlatacaklarım sayesinde oyundaki hemen hemen herşeyi değiştirebilirsiniz..Mantığı anlasanız yeterli size txt belgesini nasıl değiştireceğinizi fln anlatmıyacam onları siz yapıcaksınız.ben sadece mantığı anlatıcam,bu da herşeye yeter.


    Herşeyden önce oyunun kurulu olduğu bölgedeki media.pk2 nin yedeğini alın.n'olur nolmaz



    İlk Önce Extractpk2.exe yi ve hexedit programını biyerden bulup indirin.(örn celermin açtığı topic.)sonra ext.pk2 den load a basarak media.pk2 yi seçin ve extract deyin.Tamamlanınca oyunun kurulu olduğu yerde media diye bir klasör oluşacaktır.Onun içinden /server_dep/silkroad/textdata dizinini açın oradaki text belgelerinin hepsini gözden geçirin.Oyundaki yazılar için text ile başlayanlar,Skiller için (malum) skill ile başlayanlar.diğerleri de karışık...


    mesela oyunda npcler görev verirken dediklerini değiştirebiliyorsunuz.. örn/

    textquest i açın orada görevler ve npclerin konuşmaları verilmiş.Oradaki ingilizce kelimeleri(cümleleri de) türkçeye çevirin kaydedin.boyutu orjinalinden küçükse hexedit ile açın metin belgesini ve sonuna hep 00 00 00 koyun.Eğer büyükse ellemeyin açar büyük ihtimal.

    Böyle böyle replace all a gerek kalmadan silahları ve elbiseleri de değiştirebilirsiniz.


    Mesela bi karakter seçtiniz onu geliştirdiniz ama karakterde tip denen bişey yok.bunun için character data yı açın(aynı dizinden) sonra karakterinizin ismi neyse onu bulun (azcık mousenin topunu aşağı indirip sayfayı aşağı götürün )örneğin seçtiğiniz karakterin ismi char\china\chinaman_fighter.bsr olarak geçiyor.bunu buluyoruz (hemen ilk sıralarda) (bsr oyundaki dış görünüşü, ddj ise simgesi anlamına geliyor bunu da unutmayın ) sonra onun yerine daha beğendiğimiz bir tip varsa örn/ char\china\chinaman_adventurer.bsr yapıştırıyoruz..

    Ya işte bunları siz deneye deneye bulursunuz asıl zor olanı şimdi anlatıcam.Bu şekilde Tüm Değişikliklerinizi oyun içinde uygulayabilirsiniz.

    Dikkatle Okuyun Burayı En Önemli Yeri Burası

    Değiştirdiğiniz text belgesini hexedit programı ile açın.ilk satırdaki ilk 22 numarayı bi kağıda yazın (boşluklarla beraber) 22 derken örn/ ff fe 31 00 09 00 31 00 39 00 30 11 tane çift var sonra programı kapatıp media.pk2 dosyasını yine hexeditle açın.sonra arama bölümünden hexacidimal(?) ı seçin (ztn o seçili oluyo açınca) sonra kağıda yazdığınız numaraları yazın (doğru bir şekilde)(gördüğünüzü yazın ) enterlayın ve seçilmiş bir şekilde 11 sayı çifti gelir karşınıza.imleci, seçili olan 11 sayı çitfinin en başındaki çiftin soluna koyun ve sağ tıklayıp paste from deyin.Sonra değiştirdiğiniz metin belgesini seçip yapıştırın.saveleyip oyuna girin ve değişikliği görün


    >>1.Silahları Değiştirme<<

    Herşeyden önce,
    Burdan
    Bu dosyayı yükleyin. Zip ten dışarı çıkartın ve xvi32.exe dosyasını bulup açın.
    Açtığınızda,
    File > Open > [Silkroad un bulunduğu klasör(Muhtemelen C:\Program Files\Silkroad] > Media.pk2
    Dosya açıldığında,
    Search > Replace >> 'Find' Bölümü
    Text string in yanındaki işareti etkinleştirin ve Unicode u aktif hale getirin.

    Şimdi yazı kutusuna aşağıdan istediğinizi yazın:
    Silah kodları:

    item\china\weapon\sword_XX.ddj
    item\china\weapon\bow_XX.ddj
    item\china\weapon\spear_XX.ddj
    item\china\weapon\blade_XX.ddj
    item\china\weapon\tblade_XX.ddj (Glavie)
    item\china\shield\shield_XX.ddj

    Tamam, XX kaçıncı degree yi değiştirmek istediğinizi gösteririr.. Mesela 08, 8 degree, 01, 1 degree gibi..
    Örnek:

    Find:
    item\china\weapon\sword_07.ddj (1 degree sword)
    Replace with:
    item\china\weapon\sword_09.ddj (9 degree sword)

    Ve Replace e bastığımızda inventory deki görünüm değişiyor. Şimdi biraz gerçeklik zamanı:

    Find:
    item\china\weapon\sword_07.bsr (1 degree sword)
    Replace with:
    item\china\weapon\sword_09.bsr (9 degree sword)

    Şimdi de toplu olarak değişti... Herşey bu kadar 1 degree sword unuz artık 9 degree görünüyor...

    >>2.Giysileri Değiştirme<<
    Silahlardan daha kolay, yine silahlarla başladığımız gibi başlayıp,

    \clothes_XX (garment)
    \light_XX (protector)
    \heavy_XX (armor)

    **Dikkat:burada DDJ veya BSR yok, sadece yukardakiler örnek:

    Find:
    \clothes_01
    Replace with:
    \clothes_09
    >>3.Kurtla Oynamak<< SS ler ve detaylı açıklama için Camokan a teşekkürlerle
    Tamamen tercüme dir, ingilizce anlatımında bir yanlışlık varsa sorumluluk kabul etmem.
    >>Kurt Modifiyesi<<

    Öncelikle ftp://myuueren.my.funpic.org/ e girin.
    (şifre isterse user:myuueren_01 pass: cceelleerrmm)(user:myuueren_02 pass: cceelleerrmm)
    silkroad > ExtractPk2.exe , HexEdit121.zip indirin.
    ExtractPk2 comdlg hatası verirse:

    http://www.vbasicmaster.com/ocx/COMDLG32.OCX
    Bunu yükleyip ve aynı klasöre atın.
    Sonra indirdigimiz dosyayi Silkroad klasörüne atiyoruz. Programi çalistirip Load dan Media.pk2 yi bulup açiyoruz, sonra Extract All diyoruz.
    Daha sonra olusan Media klasörünü açip server_dep > silkroad > textdata yi açiyoruz. Iste silkroad un beyni... Burayi kazabildiginiz kadar kazin derim. Neyse;
    Characterdata.txt nin bir yedegini aliyoruz, sonra Characterdata.txt yi açiyoruz(notepad yada wordpadle).
    Şimdi Characterdata.txt den istediğinizi bulun. Örn: Mangyang: mob\china\mangnyang.bsr
    Sonra kafanıza kestirdiğiniz mobun bsr ini bulduğunuza mob\ dan itibaren tam yolunu not defterine yazın ve kopayalayın. Örnek Soldier Earth Ghost : mob\dunhuang\soldierearthghost.bsr.
    Daha sonra COS_P_WOLF_0KURDUNUZUNLEVELI(Örn: 44 level kurt için COS_P_WOLF_044) ni buluyoruz.
    Ayni satirda cos\p_wolf_02.bsr i seçip üstüne mob\dunhuang\soldierearthghost.bsr(benim kopayaladığım sizinki farklı olabilir) i yapistiriyoruz. Bitti zannetmeyin.
    Simdi bu Joymax her dosyaya büyüklük korumasi yapmis. Atiyorum 100 MB sa 100.01 MB olmuyo, 99.99 MB olmuyo. Terbiyesizler.
    Simdi biz naaptik? cos\p_wolf_02.bsr i silip üstüne mob\dunhuang\soldierearthghost.bsr yazdik. Ama yeni yazdigimiz kod öncekinden uzun, haydaaa! Simdi onu halledelim;
    Asagi dogru iniyoruz taaki COS_GUILD_EU_SOLDIER9_140 ve benzeri yazilari görene kadar. Geldigimizde, herhangi bir satirin sag tarafinda cos\guild_eu_soldier9_scroll.ddj var. Bunu seçip üstüne cos\cos_c_horse1.ddj i yapistiriyoruz. Korkmayin degiskilik farkedilmez. Böylece yeni yapistirdigimiz kod kisa oldugu için fazladan yeri atmis olduk ama yine bi sorun var. Ya orjinal dosya ile ayni büyüklükte degilse?
    Bu yüzden, dosyamizi save ediyoruz. Daha sonra Characterdata.txt nin yedegine sag tiklayip özelliklerine bakiyoruz. Sonra degistirdigimiz Characterdata.txt nin özelliklerini açiyoruz ve yanina koyuyoruz. Boyutlari ayniysa sorun yok(byte ına kadar aynı olcak), ayni degilse;
    XVI32 yi açiyoruz(1.adimda yüklemistik), ve modifiye ettigimiz Characterdata.txt yi bulup açiyoruz.
    En son 00 ı bulup biraz daha 00 ekliyoruz arada bi save edip dosyanın büyüklüğünü kontrol ediyoruz. Taaki aynı olana kadar büyüklük 00 eklemeye devam ediyoruz.
    Büyüklükten emin olduğunuzda;
    Media.pk2 ikiyi HexEdit de açıyoruz, "FF FE 31 00 09 00 31 00 39 00 30 00 37 00 09 00 43 00 48 00 41 00 52" yi arıyoruz bu bize characterdata.txt nin başını gösterecek. FF nin üstüne tıklıyoruz.
    Sonra Edit > Paste From; diyoruz ve modifiyeli characterdata.txt yi bulup ok diyoruz ve media.pk2 yi save ediyoruz. Bu kadar. Kolay gelsin :wink1:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    >>4.Glow/Seal ın üstünde oynama<<
    Yine zor bir edit. Bu kurttan daha zor bile gelebilir. Fakat, kurdu yaptıysanız çok zorlanacağınızı zannetmiyorum.
    İkincisi Extractpk2 yi zaten çalıştırıp dosyaları çıkarttığınızı farz ediyorum.
    Yinede tercüme olduğu için yanlışlık varsa sorumluluk kabul etmem.
    >>4.1 +(artı) ların parlak(glow)lığıyla oynamak<<
    1. Media.pk2 Hexedit de açın ve "31 20 09 33" ü Hexadecimal mode arayın.
    2. Toplam 16 satırlık bilgi var, +3 den +9 a kadar 4er kere. Media\Resinfo klasöründeki itemoption.txt dosyasını açın ve şöyle bir bakın.Sol taraftan kendi silahınızı bulun. Bulduğunuz da, sağ taraftaki rakamı biyere not edin ve hexedit e geri dönün.
    3. Hexadecimal modda "3X 20 09 3Y" yi arayın. X not ettiğiniz numara, Y ise parlaklaklığın +(artı) numarası (3, 5, 7, veya 9).
    Örn:
    ITEM_CH_SWORD_01_A (+4) "33 20 09 33" gibi.
    4. Doğru satırı bulduğunuzda, option_textureXX.ddj yi bulun. XX için değerler 13, 14, 20 ve yükseldikçe parlaklığı artar.
    5. Biraz daha bakın ve 1.000,0.340,0.647 ye benzer numaralar bulacaksınız. İşte asıl renkler bunlar. Birinicisi birincil, ikincisi ikincil renk. Renkler R(ed)G(reen)B(lue) formatında ve 0.000 den 1.000 e kadar olabiliyor. Örneğin a tamamen kırmızı olsun isterseniz "1.000,0.000,0.000" yada tamamen yeşil için, "0.000,1.000,0.000".
    Farklı Kombinasyonlarla Güzel renkler elde edebilirsiniz. Bu kadar
    6. Test etmedim ama eminim ki +1 ve +2 leri de bu şekilde yapabilirsiniz ama Y değerini bulduğunuz yeri iyi kazımanız lazım. Kolay Gelsin
    >>4.2 SoX Eklemek<<
    Sox bölümü "itemrare.txt" dosyasında bu da çıkarttıgınız media klasöründe.
    1. Hexedit ile media.pk2 yi açın.. "raretype" aratın fakat dikkat edin bu kez hexadecimal deil ANSI mode de aratacaksınız.
    2. Şimdi ansi modda silahınız için arama yapın.. (mesela 8dg blade arıosanız blade_08 yazın)
    3. Şimdilik karar size kalmış SEAL OF star mı moon mu yoksa sun mu:))
    Eğer sosun istiyorsanız "3.sıraya" bakacaksınız. eğer "ITEM_CH_SWORD_07_B_RARE" diye arattıysanız "ITEM_CH_SWORD_07_C_RARE" yi bulana kadar inin.. sosun 7dg sword için sanırım bu. değerleri kendinize göre ayarlarsınız:)) şimdi dosyanın boyutuna bir bakın.
    4. Şimdi bu haldeyken aramayı yerini kapatın ve "rare" yazsının kaldırın. bunu rare yazısını imleç ile seçin ve deleteye basın böylece yaparbilrisiniz. "ITEM_CH_SWORD_07_C" olacak yani.
    5. Şimdi over moda geçin ve C yi B yapın eğer ikinci derece silahınız varsa.. 2. derece derken şöyle: mesela 56lv sword ikince derecedir. yani bir degreenin, aynı degree içindeki daha güçlü silahları. mesela 1.derece 32 blade 2.derece 35 blade 3.derece 38blade.. burda sizdeki 32 blade ise C yerine A yazacaz..
    6. Şimdi imlecinizin zaten bulundugu yerden "0D" aratın. sonucu buldugunda sol tarafa bakın. bir "0A" göreceksiniz yanında. şimdi bu ikisinin arasına on tane 0 ekliycez. (00 00 00 00 00).. burda dosyanızın daha önceki büyüklükle aynı olduguna dikkat edin. bunu yazarken 0A kayboluyo yapacak bişi yok:))
    7. Şimdi kendi iteminizi itemdata.txt de unicode arama yaparak bulun. itemdata.txt çıkattığınız media klasöründe charachter datanın oldugu dizinde mevcut
    8. Doğru dizini bulduğunuzda "18000" i unicode modda aratın.
    9. 18000 göreceksiniz ve yanında fazladan sıfırlar var. sıfırlardan birini silmeyin 18000 in oldugu yerde şöyle bir görüntü vardır.. 18.0.0.0.0...0..0.0 falan gibi buna benzer.. simdi 18000 den sonra gelen 2. sıfır yerine 2 yazın demiş ingilizcesinde.. ama bunu yazan 7degree 2.derecedeni anlattıgı için.. siz kendi derecenize göre 1-2-3 yazıcaz.
    10. Kaydediin ve test edin
    11. Eğer zaten bir sox iteminiz varsa ve deiştirmek istiyorsanız. basitce silahınızın bilgilerini istediginizle deiştireceksiniz. (deiştirdiğinizden emin olun çünkü ikisi de aynı girişe sahip..)

    İmanım gevredi yahu :mrgreen: Emeğe saygı Çok uğraştım.
     
  2. Erroneous

    Erroneous Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    28 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.186
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    SilkroadMax
    Teşekkürler Çok güzel hazırlamıssın
     
  3. HeLL_SpY

    HeLL_SpY Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.530
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Web Master~Coder~Desing
    Şehir:
    €xTRaßooß
    Eline Sağlık kardeşim..
     
  4. LegendLess

    LegendLess Old School olduser rank8

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Exl'da bir yerde
    Ellerine Sağlıkda Skilleri Göremedim Skilleri nerdenAyarlıyaca?Z