EliteTurk

Aileden
Kayıt
26 Ekim 2008
Mesajlar
9.661
Beğeniler
0
Şehir
Antalya Beach
Kadınların çoğunun evdeki internete eli değmedi
Türkiye'deki kadınların üçte ikisinden fazlası (%68.3) hayatı boyunca internetin 'i'sini bile görmedi



Türkiye'de son 3 yıldır her yıl için ortalama 3 puan artan internet kullanım oranı 2010'da % 41.6'ya kadar çıktı. Oran, 16-24 yaş arası erkeklerde % 76.6'ya kadar ulaştı. Ancak Türkiye'deki kadınların üçte ikisinden fazlası (%68.3) hayatı boyunca internetin 'i'sini bile görmedi. TÜİK'in araştırmasına göre Türkiye'deki hanelerde bulunan sabit telefon sayısı azalırken, cep telefonu sahiplik oranı % 90'ı geçti. İnternet ve dizüstü bilgisayarlarla oyun konsollları da gözden düştü.


Türkiye'de son yıllarda hızla artan internet kullanımı, hanelerin bilişim teknolojileri sahipliğine de yansıdı. 16-74 yaş grubunda, 2009 yılında % 38.1 olan internet kullanım oranı bu yıl % 41.6'ya, bilgisayar kullanım oranı da % 40.1'den % 43.2'ye çıktı. Nisan ayı içinde gerçekleştirilen ve Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) dün açıkladığı ''2010 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları"na göre erkeklerde % 51.8'e kadar çıkan internet kullanımı kadınlarda % 31.7'de kaldı. Diğer bir deyişle her üç kadından ikisi hayatında hiç internete girmedi. Bilgisayar kullanan bireylerin % 60.8'i bilgisayarı, internet kullanan bireylerin % 59.3'ü ise interneti hemen hemen her gün kullandı. Hayatı boyunca hiç bilgisayar kullanmayanların oranı % 56.8 iken, bu oran hayatında hiç internete girmemişlerde % 58.4 olarak gerçekleşti. Türkiye'deki hanelerin % 57.2'sinde internet erişimi bulunmazken, bunun nedeni olarak birinci sırada (%33.6) 'fiyatlar yüksek olduğu için bilgisayar alamıyorum' ile 'internet bağlantı ücreti yüksek' (%19.4) gösterildi. Bir diğer neden ise % 26 ile interneti 'faydasız' bulanlar oluşturuyor.

ÇOĞUNLUK E-POSTA İÇİN KULLANIYOR

Bilgisayar ve internet kullanım oranlarının en yüksek (%62.9) olduğu yaş grubu 16-24 yaş grubu olarak belirlendi. İşgücü durumu dikkate alındığında, işverenlerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla % 69.2 ve % 67.8 iken, ücretli ve maaşlı çalışanlarda % 62.6 ve % 60.5 oldu. Aynı oranlar işsizlerde sırasıyla % 50 ve % 48.2 olarak belirlendi. Son 3 ay içerisinde internet kullanan bireylerin % 72.8'i e-posta göndermek-almak, % 64.2'si sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj göndermek, anlık ileti göndermek için interneti kullandı.


NETTE GİYİM, ELEKTRONİĞİ GEÇTİ

Araştırmaya göre, internet kullanan bireylerin % 85'i internet üzerinden hiç mal veya hizmet siparişi vermezken, bunda son 2 ay içinde kişisel amaçla internet kullanan bireylerin % 46.8'inin güvenlik sorunu ile karşılaşması da belirleyici oldu. Bireylerin karşılaştığı en önemli sorunlar; % 36.4 ile bilgi veya zaman kaybına neden olan virüs ya da diğer bilgisayar sorunları ve % 32 ile istenmeyen e-postaların (spam) gelmesi olarak sıralandı. Son bir yılda internet üzerinden mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan bireyler % 24.3 oranı ile en fazla giyim ve spor malzemeleri satın aldılar. Bunu % 23.8 ile elektronik araçlar (cep telefonu, kamera, TV, DVD oynatıcı...vs) izledi. Bir önceki yıl aynı dönemde elektronik araçlar %32.2 ile ilk sırayı almıştı.

OYUN KONSOLU 'OUT', LAPTOP 'IN'

Hanelerde bilişim teknolojileri sahiplik oranlarına bakıldığında dizüstü bilgisayarların sahiplik oranı son bir yılda % 11'den % 16.8'e çıktığı görülürken, internet ve bilgisayar kullanımındaki artışın da etkisiyle oyun konsolu sahipliğinde sert düşüş yaşandI. 2008'de % 3.9 ile zirve yapan Playstation, Nintendo gibi konsollarda sahiplik oranı 2009'da % 3.7'ye düşmesinin ardından 2010 yılı için % 3.1'e geriledi. Cep telefonu sahiplik oranı % 87.6'dan % 90.5'e çıkarken, sabit telefonu olan hane oranı % 61.9'dan % 56.1'e düştü.
 
Yukarı Alt