Kayıt
30 Eylül 2009
Mesajlar
529
Beğeniler
0
Şehir
Ultraslan


Internet üzerinden sosyal haberleşme sitelerinin yaygın olarak kullanılması sokak satıcılarına da yaratıcı fikirler veriyor.

Sokak satıcıları Facebook ve Twitter gibi sitelerde satış mekanları ve indirimler hakkında müşterilerini bilgilendirici mesajlar yayınlıyor. Bu reklamlar sayesinde büfelerin önünde uzun kuyruklar oluşuyor.

Amerika’da geleneksel olarak seyyar satıcılar belli mekanlarda konuşlanırdı. Ancak Hint yemekleri satan Fojol Brothers adlı şirket gün boyunca Washington sokaklarını arşınlıyor. Fojol Brothers’ın ucuz ve lezzetli olduğunu söylüyen müşterilerden Richard Yost, “Yemekler çok güzel. Ben Hint mutfağına hayranım. Bu mahallede çabuk ve ucuz yemek alacak fazla yer yoktu. Bence harika bir iş yapıyorlar,” diyor. Yiyecek tutkunları Fojol Brothers’ın nerede satış yapacağını Internet’teki sosyal haberleşme sitelerinden öğreniyor. Lauren Shakper Twitter sitesinde yayınlanan kısa mesajları izliyor. Bu mesajlara tweets deniyor. Shakper, “Her gün saat kaçta ve nerede olacaklarına dair mesajlar yayınlıyorlar. Mesajı okuyanlar o istikamete hücum ediyor. Bazen iş çığrından çıkıyor,” diyor. Fojol Brothers’ın ortaklarından Peter Korbel Internet sayesinde müşterilerine daha iyi hizmet etme imkanı buluduklarını söylüyor. Korbel’e göre Washington çok kozmopolit bir şehir ancak uluslararası mutfakları tanıtan fazla seyyar yiyecek satıcısı yok. Korbel, amaçlarının müşterilere ucuz ve kaliteli yiyecek sunmak olduğunu belirtiyor.

Seyyar dondurulmuş yoğurt satan Sweetflow Mobile de Internet üzerinden reklam yapıyor. Müşteriler Sweetflow’un Twitter sitesine hücum ediyor çünkü yiyeceklerin hemen tükendiğini biliyorlar. Sweetflow Mobile’in sahibi Tim Noonan müşteri taleplerine göre farklı mekanlarda satış yaptıklarını söylüyor. Noonan şöyle konuşuyor: “Kentte gezerek bulunduğumuz yeri Internet’ten duyuruyoruz. Bir noktada birkaç saat kalıyoruz. Müşterilerin talebine göre değişik noktalara gidiyoruz. Böylelikle arz talep ilişkisi içinde çalışıyoruz.” Internet’teki sosyal haberleşme siteleri yerel kültüre katkıda bulunuyor. Halk kentteki cazip mekanları ve ucuz seçenekleri yakından izleyip yeni yemekler tadıyor, farklı kültürleri tanıyor.


 
Yukarı Alt