1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Intel'in Larrabee Projesi Kendi Sürücü Takımına Sahip


  1. TitusPullo

    TitusPullo Aileden rank8

    Kayıt:
    31 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    11.355
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Şehir:
    Memlekete döndü -.-
    [​IMG]

    Önümüzdeki yıl grafik endüstrisi için pek çok yeni gelişmeye gebe olacak. AMD'nin Fusion ve Intel'in Havendale planlarıyla entegre grafik çekirdeğine sahip olan işlemcilerin pazara giriş yapması beklenirken yine Intel'in çalışmaları devam eden Larrabee projesiyle harici ekran kartı pazarına giriş yapacağını da biliyoruz. AMD-ATi ve Nvidia'dan farklı olarak Larrabee projesini x86 mimarisinin genleri üzerine inşa eden Intel'in mimari ve donanımsal gelişim açısından takip edeceği yol firma yetkililerince IDF'te dile getirilmiş olsa da Intel'in yaşayacağı en önemli sorunların başında sürücü sıkıntısının gelmesi bekleniyor. Her ne kadar Larrabee projesi DirectX ve OpenGL API'lerini destekleyecek olsa da mimari anlamda radikal farklılık Intel'in uyumluluk ve uygulama desteği noktasında sıkıntı çekmesine neden olabilir. Açıklanan yeni bir bilgiye göre Larrabee projesi için Intel'in ayrı bir sürücü geliştirme ekibi bulunuyor. Bu önemli çünkü firmanın IGP yani entegre grafik çözümleri için de bir sürücü takımı bulunuyor ve açıkçası bu ekibin başarısı da sık sık tartışılıyor zira bilindiği üzere firmanın başta G35 yonga seti olmak üzere pek çok IGP'si donanımsal anlamda DirectX 10'a destek veriyor olsa da bu destek aylar sonra ancak geçtiğimiz Nisan ayında kullanıma sunulan yeni bir sürücü ile kullanılabilir kılınmıştı. Larrabee projesi için grafik endüstrisinde deneyimli pek çok mühendisi kadrosuna katan Intel görünen o ki sürücü takımı için de özel çalışma yapmış.