1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Google'dan KOBİ'lere destek


  1. EliteTurk

    EliteTurk Aileden rank8

    Kayıt:
    26 Ekim 2008
    Mesajlar:
    9.713
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Turist Rehberi
    Şehir:
    Antalya Beach
    Google'dan KOBİ'lere destek
    Google Türkiye, 2010 yılı sonuna kadar 37 ilde 6 bin KOBİ’ye, internetin sunduğu fırsatlarla ilgili eğitim verecek


    [​IMG]

    Google Türkiye bugün gerçekleştirdiği bir toplantıyla, 6.000’den fazla KOBİ’ye veri analizlerinden ve internetin sağladığı diğer avantajlardan faydalanarak işlerini nasıl büyütebilecekleri konusunda eğitim vermek amacıyla bir yıl sürecek bir proje başlattığını açıkladı.

    “AdWords ile Başarının Temelleri“ adı altında toplam 37 ilde gerçekleştirilecek eğitimler, 25 Mart Perşembe günü İstanbul’da Google’ın yerel iş ortaklarıyla birlikte gerçekleştireceği seminerle başlatılacak. KOBİ’lerin hedef kitlelerine nasıl daha iyi ulaşabilecekleri ve başarılı bir şekilde ölçümlenebilen pazarlama yöntemleri sayesinde kazançlarını nasıl artırabilecekleri konuları da eğitimde yer alan başlıklar arasında bulunuyor.

    Eğitimlerle ilgili olarak konuşan Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, Türkiye’de 2 milyondan fazla KOBİ olduğunu, fakat bunun sadece 400 bininin internetin sunduğu fırsatlardan yararlandığını söyledi.

    Hiçsönmez, eğitim projesiyle KOBİ’lerin yurtiçi ve yurtdışında büyümelerini sağlayacak alanlara yatırım yapmalarına ve sayıları 27 milyonu aşan Türk internet kullanıcılarına doğru araçlarla ulaşabilmelerine yardımcı olmayı amaçladıklarını söyledi.

    Konuyla ilgili bültende ayrıca KOBİ’lerin internet ve arama motorlarını en verimli şekilde nasıl kullanabileceklerine ilişkin 10 ipucu sıralandı. İşte Google'ın KOBİ'lere tavsiyeleri:

    İşiniz için bir websitesi oluşturun: Kim olduğunuzu, ne yaptığınızı ve size nasıl ulaşılabileceğini dünyaya duyurun.
    İş dünyasıyla ilgili rehberlerde yer alın: Rehberlerde birçok rakibinizle aynı ortamda bulunursunuz. Sizi rehberin dizininde arayan müşterilerin karşısına daha birçok şirket çıkacaktır. Fakat sizi bir arama motorunda ararlarsa, sizi hiç bulamama ihtimalleri de vardır.
    İşinizi incelemek için internetten faydalanın: Ücretsiz araçlardan faydalanarak, internette gezen insanların işinizle ilgili alanlarda neleri aradığını görün. Örneğin, Google Analytics kullanarak insanların websitenizde nelere baktığını öğrenebilir veya Google Arama Trendleri’ni kullanarak artan arama eğilimleri üzerinden gelişmekte olan “trend”leri görebilir, markanızın internetteki popülerliğini kontrol edebilirsiniz.
    İnsanlar hizmetinizi aradığında karşılarına çıkın: Sonsuz rakiplerle dolu bir ortamda, basit ve etkili araçlar kullanarak kullanıcıların sizi görmesini sağlayın. Şirketiniz, arama yapanlar için daha ilintiliyse doğal arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkacaktır. Doğal arama sonuçlarını daha fazla para ödeyerek değil, sadece websitenizin içeriğini geliştirip daha ilintili hale getirerek değiştirebilirsiniz.
    Online reklamcılık ve diğer mecralar – kazanan kombinasyon: Offline kampanyalar, online olanlarla desteklenmelidir. Araştırmalar gösteriyor ki, offline kampanyalar insanların internette şirketiniz hakkında arama yapmasına yol açıyor.
    Potansiyel müşterilere ulaşmak için reklam verin: Yeni müşteriler kazanmanın en etkili yollarından biri, arama sonuçlarının sağ tarafında görüntülenen “Sponsor Bağlantılar” kısmında reklam vermektir.
    Paranızı nereye yatırdığınızı bilin: Kimse parasını boşa harcama lüksüne sahip değildir. Bundan böyle paranızı nereye yatırdığınızı bilebilecek ve hangi kelimelerin yatırım yapmaya değer olduğuna karar verebileceksiniz.
    Farklı denemeler yapmaktan vazgeçmeyin: Elinizin altındaki reklamcılık kanallarını sürekli olarak karşılaştırmak, ölçümlemek ve işiniz için en etkili ve uygun fiyatlı olanına karar vermek önemlidir.
    Ölçümleme: Tasarruf etmek ve kontrolü elinizde tutmak amacıyla, hangi kelimelerin daha popüler ve hangilerinin “boşa harcanmış emek” olduğunu bilebileceksiniz. Anahtar kelimeler, reklam faaliyetlerinizin ince ayarını yapmakta çok önemli bir rol oynar.
    Kampanyayı yürütmek: Websitenizi yapan kişiye, istatistikler aracılığıyla siteniz için en uygun ve ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürmenizi sağlayabilecek içerik/tasarım kombinasyonlarını belirlemeniz konusunda yardımcı olan Web Sitesi Optimize Edici’yi kullanmalarını önerin.

    Google’ın başlatacağı eğitim programı KOSGEB üyelerine ücretsiz olarak sunulacak ve Gaziantep, Bursa, Yalova, Bolu, Adapazarı, Kocaeli, Düzce, Gebze, Ankara, İzmir, Gaziantep, Denizli, Eskişehir, Kayseri, Konya, Adana, Trabzon, Samsun, Malatya, Uşak, Elazığ, Erzurum, Uşak, Afyon, Çorum, Tekirdağ, Mersin ve Kahramanmaraş illerinde gerçekleştirilecek.