Kayıt
30 Eylül 2009
Mesajlar
529
Beğeniler
0
Şehir
Ultraslan
Her webmaster kendisitesinin alanında birinci olmasını, google aramalarında kendi anahtarkelimelerinde ilk sırada çıkmasını ister. Ancak bu her zaman mümkünolmamakla beraber bunu isteyen milyonlarca başka webmaster olmasındandolayı bazı önemli ipuçlaını bilmek gereklidir. Şimdi size "şunu yapınilk sırada çıkın, bunu yapın sandboxa girin" gibi klişe yöntemlerdenziyade olayın mantığını anlatmaya çalışacağım. Zaten o klişe yöntemlerhiç bir zaman işe yaramaz. Her sitenin kendine has yöntemleriolmalıdır. Aksi takdirde verim alınamaz.

-Google nedir?
Google herkesin bildiği gibi bir arama motorudur ve arama yapan kişiyi müşteri, sonuç olarak gösterdiği siteleri de dükkan sahibi gibi görür.

-Bu benzetme de neyin nesi?
Şöyle ki her ticaretçinin bildiği bir söz vardır "Müşeri her zaman haklıdır".İşte bu sözü benimseyenlerden birisi de Google'dır ve her zamanmüşterinin yani arama yapan internet kullanıcısının haklı olduğunudüşünerek daha çok onu korumaya çalışır ve onun yararına olacak şekildedavranır.

-Google niye böyle yapıyor?
Google aslında bir aracı kurum gibi görülse de kendisi de bir dükkansahibidir ve kendi ziyaretçilerine yani müşterilerine özen gösterdiğinihissettirip, kendine müşteri çekmeyi hedefler. Bu yüzden olabildiğincemüşterilerini memnun etmeye çalışır. Bunun için de sitelerimizikullanır.

-Google bunu nasıl yapıyor?
Google bunu ziyaretçinin isteklerine eğilim göstererek yapıyor.Yani ziyaretçinin bir arama motorundan beklentisi girdiği anahtarkelimelere göre istediği sonuca en hızlı şekilde varmaktır. Google dabunu gerçekleştirebilmek için veritabanındaki siteleri kullanıcıyımemnun edecek şekilde sıralar. Burada sitenin yaşı, içerik zenginliği,pagerank, backlink vs. gibi pek çok faktör etkilidir. Ancak doğrukullanıldıkları takdirde.

Olayı bir örnekle açıklayalım:
-Kullanıcısınız ve Google'da 'kuş resimleri' kelime grubunuarıyorsunuz. Doğal olarak karşınıza kuş resimleri ile ilgili sitelerinçıkmasını istersiniz. Hiç kimse bu aramadan formula 1 sonuçlarıçıkmasını beklemez.
-Yine 'kuş resimleri' diye arama yaptığınızda Google direkt olarak kuşresimleri konulu sitelerin yanı sıra konu ile ilgili benzer siteleri degörüntüleyecektir örneğin 'martı resimleri' konusunda da sitelergörüntülenebilir ancak bu yan konulara ait siteler daha az sayıda vedaha alt sıralarda yer alacaktır. Yani içerik ile arama kriterlerinin uyum yüzdesi arttıkça yukarılarda çıkma ihtimali kuvvetlenir.

-Google arama faaliyetinde bulunan kullanıcıların istatistiğini tutarki işte bu en önemli faktörlerden birisidir. Bu maddede ne demekistediğimizi biraz açıklayacak olursak, Google'ın amacı müşteriyimemnun etmektir demiştik. Bunun için izlediği yollardan birisi dekullanıcıların hareketlerini takip etmektir. Mesela 'kuş resimleri'aramasında ilk sırada çıkan bir siteye giren kişi hemen siteden çıkıpikinci sıradakine yöneliyorsa Google kendi kendine "Giren herkes hemençıkıyor, demek ki bu sitenin içeriği bu aramayla ilgili değil." diyereksiteyi aşağı sıralara atar. Benzer şekilde kullanıcıların sonuçlardakitercihleri sitenin sıralaması için çok önemlidir. Yani 'kuş resimleri'diye arama yapan kişiler sürekli ilk değil de ikinci siteye tıklarsaGoogle hemen durumun farkına vararak o siteyi üste çıkarır. Çünkümüşterilerin talebi o siteye ulaşmaktır ve o sitenin altlarda olmasıkullanıcıya o siteyi bulmakta sıkıntı yaşatacaktır. Google kendipopülerliği için kullanıcısının sıkıntı yaşamasını istemez ve kullanıcı eğilimlerine göre sıralama yapar.

-Başka bir sıralama kriteri pagerank ve backlink. Aslında herkes enönemli kriterin bu olduğunu zannetse de bir önceki maddede anlattığımkadar önemli değildir pagerank ve backlink. Bu kavramlara güncelhayattan karşılık bulmak istersek saygınlık ve referans diyebiliriz.Örneğin bir işyeri sahibisiniz ve işe eleman alacaksınız önünüzde deiki başvuru var. Birisi piyasada ismi bilinen saygın bir kişi, diğeriise hiç ismi duyulmamış bir kişi. Siz olsanız hangisini işe alırsınız?Tabi ki isim yapmış kişiyi. Google da aynı şekilde sitelere pagerankdiye adlandırılan ünvan değeri veriyor. Bu değer de işe alınmaolasılığınızı artırıyor ancak daha önemli faktörler de var. Backlinkolayına gelecek olursak bunu referans olarak tanımlamıştık. Yine işeeleman alma örneğinden gidersek, başvuruda bulunanlardan birisinin hiçreferansı yok veya tanınmadık iş yerlerinden 1-2 tane referansı var,diğeri ise büyük holdinglerden olumlu referans almış. Bu durumda tabiki referanslı olan tercih edilir. Ancak burada dikkat edilecek enönemli nokta şudur. Karşılıklı referans pek olumlu birşey değildir.Yani iki site birbirine link verdiği takdirde Google'ın gözünde "Şıracının şahidi bozacı" misali gözükebilir.

-Önemli faktörlerden birisi de vitrindir. Müşteri olarak hiçtanımadığınız iki dükkandan size vitrinini en güzel gösteren dükkanıtercih edersiniz. Kimse ilgi çekici şeyler satan, görünümü hoş vetemiz, içeriği kaliteli dükkan yerine yıkık dökük, pis ve kötü biryerde 3-5 çeşit adi mal satan bir dükkanı tercih etmez. Kimse de o adimallar satan dükkana referans olmak istemez. İşte Google da buanlayışla müşterinin ilgisini çekebilecek siteleri daha üstlereçıkarmaya çalışır. Bu noktada görsellik de önemlidir. Tabi görsellikten kastım sadece imaj dosyaları değil. Düzenli ve abartısız bir içerik.


Saygılar...
 
Yukarı Alt