1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Front Mission Evolved


  1. Uprising

    Uprising   rank8

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    4.085
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Ödül Puanları:
    38
    Şehir:
    Extrablatt/Antalya
    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG] [ Front Mission Evolved [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
    Oyun Görselleri
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Oyun İnceleme
    on dönemlerde Japonya kökenli oyunların Batılı firmalar tarafından geliştirildiğine sıkça tanık oluyoruz. Silent Hill, Bionic Commando ve Devil May Cry gibi oyunlar Batılı geliştiricilere emanet edilen isimler arasında bulunuyor. Bir zamanlar Japon firmalar tarafından başarıyla geliştirilen bu oyunlar neden aralarında isimlerini bile duymadığımız firmaların ellerine teslim edilir ki? Bu soruya yanıt bulmak pek kolay değil, ama sanırım Japon oyun endüstrisinin gerilemesinin en büyük işaret de bu olaydır. Capcom ve Konami gibi firmalardan sonra Square Enix de Batılı firmalara oyununu geliştirten Japon devleri arasındaki yerini aldı. 1995 yılında Toshiro Tsuchida'nın önderliğinde geliştirilen ve bugüne kadar taktiksel-rpg, gerçek zamanlı strateji, side-scrolling shooter ve MMO gibi türlerde karşımıza çıkan Front Mission'ın yeni oyunu Amerikalı firma Double Helix Games tarafından hazırlanıyor. Üstelik bu defa TPS (Third Person Shooter) türünde hazırlanan oyun, serinin diğer elemanlarından oldukça farklı özelliklerle donatılmış. Bakalım Double Helix Games, bir klasik haline gelen serinin ününü Front Mission: Evolved ile koruyabilmiş mi?



    Front Mission: Scars of War'dan 50 yıl sonrasında geçen Evolved'da 2171 yılındayız. Zaten seri genel olarak 21. ve 22. yüzyıllarda geçiyordu, bu oyunda da gelenek bozulmamış. Artık insanoğlu yörüngedeki uydulara asansörlerle ulaşabiliyor ve buradaki uyduları düşmanları gözetleme amacıyla kullanabiliyor. Tabi işler her zaman yolunda gitmiyor. Zaten gitse oyunumuz için bir konu ortaya çıkmazdı. Her nasılsa, kim oldukları bilinmeyen bir güç Kuzey Amerika'daki asansörlerden bir tanesini yok etme amacıyla saldırıya başlar. Sadece asansörü değil, bütün şehri yerle bir etmeye başlayan bu gücü durdurmak için harekete geçiyoruz. Oyundaki ana karakterimiz ise Dylan Ramsey adında genç bir mühendis ve kendisi asker değil. Şehrin alt üst olduğunu gören Ramsey, aceleyle yıkımı yapan düşmanlara doğru hareket geçer. Sadece 23 yaşında olan genç mühendisimiz, bu düşmanlara karşı büyük bir mücadele vermek zorundadır.

    Daha önce de belirttiğimiz gibi Front Mission: Evolved'da ele almamız gereken ilk nokta oyunun türündeki değişim oluyor. Bu nesilde oyunların aksiyon türüne kayması kervanına Front Mission'da katılıyor. Önceki oyunlardaki taktiksel düşünceleri bir kenara bırakıp önümüze gelen düşmanları öldürdüğümüz bir oyunla karşı karşıyayız. Bildiğiniz gibi Front Mission serisinde Wanzer denilen Mech'leri yönetiyoruz. Yani aksiyon için birebir olan savaş makineleri emrimizde. Evolved'ın türündeki değişime bu savaş makinelerinin de katkısı büyük. Wanzer'lerimizin görüntüsü insan bedeni temel alınarak yapılmış, ama tabi ki çok daha kabalar. Wanzer'lerin elinde Makineli tüfek, Shotgun, Rifle (Tüfek) ve Bazuka gibi silahlar bulunurken, omuzlarında da yüksek tahrip gücüne sahip Misilli füzeler, Roketler, Bomba atar ve Gatling Gun gibi silahlar bulunuyor. Hemen heyecanlanmayın bunlardan yalnızca birer tane seçebiliyoruz. Ayrıca Wanzer'lerimiz düşmanlara yakından yumruk gibi vuruşlar da yapabiliyor. Kurşununuz tükendiğinde iş ellerinize kalabiliyor. Tabi düşman saldırılarına karşı elimizde tuttuğumuz bir zırhı da kullanma şansınız var. Bütün bunları nasıl savaşmak istediğinize göre üzerinde düşünerek seçmenizi öneririm.
    Oyunda Wanzer'leri özelleştirme seçeneğimiz de bulunuyor. Bölümlere başlamadan önce Wanzer'lerimizde hangi silahların bulunacağı, hangi renkte olacakları veya puanımıza göre silahlarımızı geliştirme olanaklarına sahibiz. Özellikle renk seçiminde çok ayrıntılı işler çıkarabilmemiz sevindirici. Wanzer'lerin yüzeyindeki bezemeleri bile seçme şansımız var. Bu da bize kendi zevkimize göre Wanzer'imizi yaratma imkanını sunuyor. Wanzer'ler genel olarak benzer özelliklere sahip. Wanzer'imizde hızlı ilerlemek ve bir süreliğine havada süzülmek için boost'umuz (bu boost zamanla bitiyor) var. Havada süzülmek işi pek işimize yaramıyor, ama yerde bu boost sayesinde çok hızlı ilerleme şansımız var. En az silahlar kadar önemli olan boost'unuzu her an kullanmaya çalışmamanızı öneririm, çünkü bu boost olmadan Wanzer'ler çok ağır hareket ediyor. Savaşlarda ise hız en önemli şey olarak görülebilir. Düşman füzelerinden ve makineli tüfeklerinden kurtulmamız için hızlı hareket etmemiz gerekiyor. Düşmanlarımız arasında bizim gibi Wanzer'ler olduğu gibi roketlerle donatılmış tanklar ve makinelilerin başındaki insanlar gibi çeşitli olanları bulunuyor. Yine de en zorlu düşmanlarımızın genel olarak Wanzer'ler olduğunu belirtelim. Diğer düşmanlar sabitken veya doğrudan üstümüze gelirken, Wanzer'ler savaşlarda saklanabiliyor veya mermilerimizden kaçmaya çalışıyor. Yine de yapay zeka genel olarak pek iyi değil.​

    Oyun Video

    Sistem gereksinimleri
    o OS: Windows XP, Vista, Windows 7
    o Processor: Intel Pentium D 1.8 GHz or AMD Athlon 64 x2 1.8 GHz
    o Memory: 1GB RAM (XP), 2GB RAM (Vista/7)
    o Graphics: 512MB NVIDIA GeForce 7800 series graphics card or equivalent
    o DirectX®: 9.0c
    o Hard Drive: 11 GB Free Space
    o Sound: DirectX® 9.0c compatible sound card
    o Controller Support: Mouse, Keyboard, Xbox 360 controller​

    [​IMG] Special thx to Extraloob.Com :kalp:


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 31 Ekim 2015