1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Ferrari HY-KERS


  1. Ratatouille

    Ratatouille Gözlemliyorum rank8

    Kayıt:
    1 Ocak 2008
    Mesajlar:
    69
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    [​IMG]


    İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari, Cenevre Otomobil Fuarı’nda 599 GTB Fiorano modeli üzerine geliştirilen elektrik motorlu yeni bir konsept otomobili tanıttı.

    HY-KERS adını taşıyan hibrid teknolojili deneysel Ferrari konsepti, İtalyan üreticinin hibrid teknolojisini yüksek performanslı spor otomobillere adapte edebilmek için üzerinde çalıştığı projelerin tek bir çatı altında yansımasını temsil ediyor. Hem V12 benzinli motora hem de 100 HP’den fazla güç üreten 40 kg civarında 3 fazlı yüksek voltajlı elektrik motoruna sahip Ferrari HY-KERS konsepti, çift kavramalı 7 ileri F1 tipi şanzımanla kombine edilmesiyle de ön plana çıkıyor.

    Yüksek performanslı spor otomobillerinde hibrid teknolojisini çok yakın bir sürede hayata geçirmeyi planlayan İtalyan otomobil üreticisi Ferrari, 2007 yılında açıkladığı ve tüm model yelpazesinde yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmaya yönelik çalışmalarının ilk meyvelerinden biri olan deneysel konsept otomobilini 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı. HY-KERS adını taşıyan yeni Ferrari konsept otomobili, seri üretim 599 GTB Fiorano modeli temel alınarak geliştirilmiş olmasıyla dikkat çekiyor.

    Ferrari HY-KERS’in yaklaşık 40 kg ağırlındaki kompakt yapılı elektrik motoru yaklaşık 100 HP’den fazla güç üretebiliyor. Mevcut V12 motorla birlikte kombine edelirek çalışarak yüksek voltajlı elektrik motorununun yassı lityum-iyon aküleri, aerodinamik alt şasinin içindeki taban sacının altına yerleştirilmiştir. Böylece ağırlık merkezi etkilenmeyen Ferrari’nin deneysel spor otomobil konseptinde ise çift kavramalı, 7 ileri vitesli F1 tipi şanzımana yer veriliyor. Şanzıman sisteminin iki kavramasından biri elektrik motoruyla paralel çalışırken, böylece elektrikli motor ve V12 motorun kusursuz biçimde birbirine bağlanarak çalışması sağlanmaktadır.

    Ferrari ayrıca yeni tür elektrikli motorun tasarımına, geliştirilmesine ve yapımına F1 teknolojisini de uygulamıştır ki bu da, otomobilin uzunlamasına ve yanal dinamiklerinin ideal seviyeye çıkarılmasına ve çekiş ile fren dengesinin artırılmasına yardımcı olmuştur. Hızlanma sırasında araya giren motor, hareketsiz konumdan çalışmaya geçildiğinde anlık bir tork sağlar ve sollama manevralarını yaparken de tork, kavrama işlevini, vites ve gaz pedalı açısını kontrol eder. Aracın hızına ve motor yüküne bağlı olarak – örneğin şehirde sürüşte – hibrid sistem tam elektrikli bir aktarma organı gibi çalışabilir. Sonuçta, tüketim ve emisyonlarda doğrudan bir azalma elde edilmiş olur. Motor ayrıca her türlü çalışma sıcaklığı ve yükü altında azami verimlilik için benzeri olmayan bir soğutma ve yağlama sistemine sahiptir.

    Frenleme sırasında, elektrikli sürüş ünitesi bir jeneratör gibi hareket ederek akülerin yeniden şarj edilmesi için, üretilen negatif torktan aldığı kinetik enerjiyi kullanır. Bu aşama, Ferrari’nin F1’de edindiği tecrübenin uygulanmasıyla geliştirilen özel bir elektronik modül ile kontrol edilmektedir. Güç kaynağının kontrol edilmesi ve akülerin yeniden şarj edilmesinin yanında modül aynı zamanda, % 100 elektrikli sürüşle çalışırken V12 motorun üzerine monte edilmiş bir jeneratör aracılığıyla motorun yardımcı aksamlarına da (Elektrikli direksiyon, güç destekli frenler, klima ve araç üstündeki sistemler) güç verir.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. safucuk

    safucuk Keşfediyorum rank8

    Kayıt:
    14 Mart 2010
    Mesajlar:
    30
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    çok güzel bir tasarım olmuş bence farklılık getirmişler...