1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

extraloob özel ileri sürüş teknikleri 1


  1. Chorus

    Chorus   Admin rank8

    Kayıt:
    6 Şubat 2007
    Mesajlar:
    341.751
    Beğenilen Mesajlar:
    228
    Ödül Puanları:
    63
    Şehir:
    Taksim/IST.
    extraloob özel ileri sürüş teknikleri 1




    1) ideal çizgi nedir nerelerde kullanılır neden kullanılır ?

    Yarış Çizgisi: (Racing Line) Diğer adı ideal çizgidir ve bu çizgi bütün viraj kombinasyonlarını ve düzlükleri de kapsayacak şekilde pist üzerinde en az hız ve zaman kaybı yaşacağınız yoldur/çizgidir..

    Fren Noktası (Brake Point): Bir viraja girmeden önce frene basmaya başlayacağınız ilk andır ve yeri çok önemlidir..viraja yaklaşırken ki konumunuza ve hava şartlarına göre değişir..

    Apeks (Apex): Apeks virajın kesitiğiniz en iç noktasıdır. Kısa virajlarda yakında uzun virajlarda ise uzakta daha ileride kalır. Bir virajda apeksi kaçırmak, erken ya da geç ulaşmak zaman kaybı hatta virajın türüne göre pistten çıkmanıza neden olur..hızlı virajlarda apeksi doğru tutturmak hayati derecede önemlidir aşağıdaki imajı internetten buldum ve orda net bi şekilde anlaşılıyo..

    [​IMG]
    Throttle: gaz, Brake: fren, Early: erken, Late: geç..


    Sol Ayak Freni (Left Foot Braking): Sol ayak freni önden çekişli araçlar için kullanır ve otomobilin burununu virajın içinde virajın içine doğru çekmeye yardımcı olur..nasıl..örneğin normalde 90km/h hızla dönülen bir viraja siz 110km/h ile girdiniz araç önden hissedilir bir şekilde kaymaya başladı..Bu noktada ayağınızı gazdan tamamiyle çekmeden kesik kesik ve hafifce ya da iç güdüsel olarak bir seviyede frene basarak kaymayı kontol altına almayı ve kaydığınız miktarda yarış çizgisine dönmenizi sağlar..Yalnız bu noktada çok önemli bi ayrım vardır..
    Sol ayak freni sol ayakla yapılan fren değildir..Eğer kafanız karıştıysa açıklamayı tekrar okuyup netleştirebilirsiniz..

    Burun ve Topuk (Heel and Toe): Bu teknik daha çok yüksek performanslı araçlar için geçerlidir ve eğer transmissiyon otomatik olarak uygulamıyorsa hayati bir önemi vardır..
    Bunu örnekle anlatmak istiyorum..Yine 90km/h ile dönülen bir viraja 4.vites ve 140km/h ile yaklaşıyorsunuz..Ilk olarak ayağınızı gazdan çektiniz ve sağ ayağınızla frene basmaya bi yandan debriyaja basıp daha etkili bir frenaj için direkt olarak 2. vitese taktınız..Bu sırada bastığınız fren pedalını bırakmadan yanı ayak ucunuzla basarken vites küçültmek için bastığınız debriyajı bırakmadan kısa bir süre önce sağ ayağınızın topuğuyla gaz pedalına bir "tokat" attınız ve debriyajı bıraktınız..ve artık viraja girdiniz...

    Bu teknik ne işe yarar..

    ayağınızı gazdan çekip, frene bastığınız ardından debriyaja basıp vites küçültüğünüz sırada gaza basamadığınız için devir doğal olarak düşer, vitese takmadan hemen önce topuğunuzla gaz pedalına attığınız tokat sayesinde motor devri hareketlenip tekrar yükselerek debriyajı bıraktığınızda çekiş tekerini kitleyerek tepmesine ve aracın kaymasını engel olmuş olursunuz..Bu teknik Önden Çekişli (FWD) ve arkadan itişli (RWD) ya da 4 çekişli (AWD) araçlar için hayati bir öneme sahiptir..özellikle RWD araçlar için daha önemlidir çünkü motor arka tekeri kitlerse ani bir el freni çekme hissi uyanır otomobilde bu da çok çok büyük bir ihtimalle kontrol kaybı demektir..yani yarış koşullarında çok önemlidir..
     
  2. Nina Ricci

    Nina Ricci   exlmanager rank8

    Kayıt:
    19 Ekim 2009
    Mesajlar:
    10.362
    Beğenilen Mesajlar:
    10
    Ödül Puanları:
    38
    hayatın her konumunda extraloob yanınızda :kalp: :muck: 8)
     
  3. Guernica

    Guernica Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    9 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.567
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Meslek:
    öğrenci
    Şehir:
    Gladia
    ellerine sağlık abi :kalp: :muck: