1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

En cimri otomobile yoğun talep


  1. Mike Shinoda

    Mike Shinoda Aileden rank8

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    7.261
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    üniversiteadayadayı
    Şehir:
    Paralel evren
    [​IMG]

    Küçük otomobiller konusunda uzmanlaşan Japon devi Suzuki'nin satışa sunduğu ve Türkiye'deki otomobiller içinde en az benzin tüketen ''Alto 1.0'' modeline, tasarrufu ön plandaz tutan tüketiciden ''yoğun'' ilgi geldiği bildirildi.

    Suzuki İzmir yetkili satıcısı Işık Grup Yönetim Kurulu Başkan Vekili Işık Ülkü, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Alto 1.0'ın düz vitesli versiyonunun 23 bin 250 liradan, otomatik vitesli versiyonunun 25 bin 250 liradan satışa sunulduğunu belirtti. Ülkü 100 kilometrede 4,4 litre benzin tüketen otomobilin hem satış fiyatı, hem de yakıt tasarrufu bakımından ''uzun süredir beklenen'' bir model olduğunu söyledi.

    Alto'nun bu yılki planlamalarında olan modellerden biri olduğunu dile getiren Ülkü, ''Model değişikliği süresince biraz bekledik ama beklediğimize değecek bir araba ortaya çıktı. Şu anda Türkiye'nin en cimri otomobilini sunuyoruz. Otomobilde ABS fren sistemi, 4 hava yastığı gibi güvenlik paketi de üst seviyede'' diye konuştu.

    1000 cc motorun 67 beygir güç ürettiğini belirten Ülkü, ''Hem ekonomik, hem güçlü diyebiliriz. Cimriliği yakıt tasarrufundan kaynaklanıyor. Günümüz ekonomik koşullarında yakıt çok önemli. 1000 cc olması bu ekonomikliği sağlıyor. 100 kilometrede 4,4 litre benzin tüketimiyle Türkiye'nin en cimri otomobili. Yani 100 kilometrede aşağı yukarı 2-2,5 litre gibi bir ek tasarruf sağlamış oluyor'' diye konuştu.

    Ülkü, 1000 cc motorun çekiş gücüne ilişkin tereddütlerin bulunabileceğine ilişkin soru üzerine, ''67 beygir bir güç üretiyor. Hem güçlü, hem ekonomik derken bunu kast ediyoruz. Son derece güçlü, seri bir motora sahip. Kaç kişi ile isterseniz, istediğiniz yokuşu çıkabilirsiniz'' şeklinde konuştu.

    -''EKONOMİK KRİZ, TERCİHLERİ DEĞİŞTİRDİ''-

    ''Tasarruflu otomobil getirme düşüncesi, ekonomik krizle birlikte mi ortaya çıktı?'' sorusuna Ülkü, ''Suzuki eskiden beri dünyada en tasarruflu otomobilleri üreten firma. Gerek yakıt ekonomisi açısından, gerekse fiyat ekonomisi açısından. Ekonomik krizin de baş gösterdiği ortamda böyle bir araba sunmak bize çok büyük bir avantaj sağlıyor. Tabii bu tüketici için de avantajlı. Böyle bir arabayı satın aldığınızda kriz ortamında en yüksek benzin tasarrufunu sağlamış oluyorsunuz'' karşılığını verdi.

    Ülkü, ekonomik krizin hayatın her alanında olduğu gibi insanların otomobil seçiminde ve yakıt ekonomisinde de tercihlerini değiştirdiğini ifade etti.

    Alto'ya müşterilerden gelen talebi ''çok yoğun'' sözüyle aktaran Ülkü, ''Araçlarımız showroomumuza yeni girdi. İki günde çift haneli satışlara ulaştık. Şu anda sıra yazıyoruz'' dedi.

    Ülkü, Türkiye tüketicisinin ''yeni''ye büyük ilgi gösterdiğini vurgulayarak, ''Bu anlamda uzun zamandır beklenen bir otomobil olarak Alto'da ülke genelinde yıl sonuna kadar 1.500 adet satış hedefliyoruz . Bölge olarak da satışlarda yüzde 7'lik pay sahibi olacağımızı düşünüyoruz'' diye konuştu.

    Işık Ülkü, Suzuki Türkiye'nin yıl sonunda toplam satış adedi hedefinin ise 3 bin 500-4 bin olduğunu belirten Ülkü, ''Bayiler olarak 4 bin 500 rakamını geçeceğimizi düşünüyoruz, motivasyonumuz o yönde'' dedi.

    Otomotiv sektörünün bu yıl geçen yıla oranla büyüme kaydedeceği öngörüsünde bulunan Ülkü, ilk 3 aylık göstergelerin bunu doğruladığını, Nisan ayı başından bu yana ''ciddi çıkış trendi''nin gözlendiğini bildirdi.


    *