Kayıt
28 Ocak 2008
Mesajlar
1.184
Beğeniler
0
Şehir
SilkroadMax
14987s2.jpg

Oyunlardaki görsel şöleni bir üst seviyeye taşıyacak olan DirectX 11'e ait yeni detaylar açıklandı.

Yazılım devi Microsoft, bilgisayar oyunları için geliştirilen grafik API'ı DirectX'in son sürümü olan DirectX 11'in detaylarını dün su yüzüne çıkardı.

İşte yeni detaylar:

*DirectX 10'da olduğu gibi yeni DirectX sürümü de sadece Windows Vista ve sonrasında çıkan işletim sistemlerinde kullanılabilecek.

*Microsoft'un belirttiği üzere DirectX 11'in getireceği yeni gölge hesaplama teknolojisi sayesinde GPU'lar sadece 3B grafikler için değil, diğer hesaplamalarda da birer paralel işlemci gibi kullanılabilecekler.

*DirectX 11, destekleyeceği tessellation (mozaik döşeme) teknolojisi sayesinde, geliştiricilere, yakından bakıldığında daha gerçekçi ve düzgün hatlara sahip modeller yapma imkanı tanıyacak.

*Yine geliştirilen çok katmanlı kaynak yönetimi sayesinde oyunlar artık çok çekirdekli işlemcilerin gücünü daha rahat bir biçimde kullanabilecekler.

Microsoft aynı zamanda DirectX 10 detsekli donanımlara da yeni teknolojiler ekleyeceğini belirtti fakat bu teknolojiler hakkında henüz bir ipucu vermedi.

Yeni yazılımın çıkış tarihi henüz kesin olmamakla birlikte Microsoft'un yakın tarihte yazılıma dair yeni bilgiler sunacağı bekleniyor.


Konuyu yanlış yere açtıysam taşıyın
 
Yukarı Alt