1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Çocuk programlarında bile şiddet ön planda


  1. AnatoliaFire1

    AnatoliaFire1 Buralıyım rank8

    Kayıt:
    24 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    4.105
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Hayatın tuzağına düştük, sevginin uzağına...
    [​IMG]
    Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü'nün araştırması, çocuklara yönelik yayınlarla ilgili inanılmaz sonuçlar ortaya koydu.

    Yapılan analize göre çocuk programlarının yüzde 50'sinde kahramanlar fiziksel şiddet, üçte birinde ise sözel şiddete başvuruyor. Araştırmada, 2008 Nisan ve Mayıs aylarında televizyon kanallarında gösterilen 300 program ve yayın esnasında yer verilen 63 reklam incelendi. Türkiye'deki çocuk programlarının yüzde 6'sının yerli, yüzde 89'unun ise yabancı kaynaklı olması dikkat çekti. Yayınlarda, çocuklara 'adalet', 'saygı', 'empati', 'toplumsal kurallar' ve 'ahlak kuralları'na yönelik değerler iletilmiyor. Şiddet öğelerine çocuk programlarında, reklamlara oranla daha fazla yer veriliyor. Kahramanların yüzde 18'i ateşli silahlar kullanıyor. Kötü ve haksız kahramanların yüzde 35'i şiddet yoluyla cezalandırılıyor. Korku oluşturacak görüntülerin oranı yüzde 37, kaygıya sebep olacakların oranı ise yüzde 30'a ulaşıyor.

    İncelenen çocuk programlarının yüzde 70'i çocukların kendi yaşamında rastlayamayacağı konuları işliyor. Yüzde 28'inde kahramanlar problemlerini doğa üstü güçler kullanarak çözüyor. Çocukların algılamasını zorlaştıran ani değişikliklere ve hızlı geçişlere hem programlarda hem de yayın arasında girilen reklamlarda yer veriliyor. Çocuğu karar vermeye yöneltici iletiler nadiren görülüyor. Programların yüzde 68'inde, reklamların ise yüzde 82'sinde çocukların fiziksel öz bakımını geliştirecek iletiler işlenmiyor. Programların yüzde 10, reklamların ise yüzde 9'unda Türkçe olmayan ya da uydurulmuş ifadeler kullanılıyor. Reklamlarda, çocukları tüketime sevk edecek unsurlara yoğun olarak yer veriliyor, yüzde 67'sinde tüketim haz kaynağı olarak gösteriliyor.