Kayıt
10 Temmuz 2007
Mesajlar
3.823
Beğeniler
0
Garment giysiler ne işe yarar?

Garmentler Magic gücü arttırmak için giyilen giysi türleridir ve resmi sitesinde belirtildiği gibi %20 hızlı koşmanızı ve %20 daha az mana harcamanızı sağlar. Bunun yanısıra, Magic defans değerleri diğer giysi türlerine göre yüksek olduğu için Magic attacklarda en düşük hasarı almanıza yardımcı olurlar. Ayrıca Magic Reinforce (Magic Güçlendirme) değerlerinin diğer giysi türlerine göre yüksek olması nedeniyle Magic vuruşlarda da artma sağlarken Fiziksel vuruş gücünden biraz düşürür.

Protector giysiler ne işe yarar?

Protectorlar Armor ve Garment giysilerin ortalanmış halidir ve %10 hızlı koşmanızı ve %10 daha az mana harcamanızı sağlarlar. Herkes için uygun bir giysi türüdür. Bütün güçlendirme değerleri diğer iki giysinin ortasındadır.

Armor giysiler ne işe yarar?

Armorlar güçlü Fiziksel defans özelliğine sahip giysi türüdür ve Physical Reinforce (Fiziksel Güçlendirme) değeri yüksek olduğundan dolayı Fiziksel vuruş gücünüze de oldukça etki edecektir fakat Magic vuruş gücünüz ve defansınızı düşürecektir. Bunun yanısıra koşma ve mana harcama değerlerinize etki etmez


Hangi giysi türünü seçmeliyim?

Bu konuda çeşitli yorumlar olmasına karşılık benim iki farklı durum için çeşitli görüşlerim vardır;
Vuruş gücüne önem veren ve defansa önem vermeyenler için;
Eğer sadece vuruş gücüne önem veriyorsanız ve INT Karakteriniz varsa Garment giymeniz, en kötü ihtimal Protector giymeniz gerekmektedir. Fakat bu tür bir yapılandırmaya giderseniz Magic vuruş gücünüz ve defansınız maximum olduğu halde, Fiziksel darbelerde diğer tarafı boylama ihtimaliniz de çok yüksektir. (Önermiyorum)
Şayet STR Karakteriniz varsa bu sefer de Armor türü giymeniz, en kötü ihtimal Protector giymeniz gerekmektedir. Bu şekilde de Fiziksel Attack ve Defansınız maximum seviyede olacaktır. Fakat bu yapılandırma da güçlü magic darbeler sonunda diğer tarafı boylama ihtimaliniz çok yüksek olacaktır (Önermiyorum)

Defansa önem veren ve vuruş gücüne önem vermeyenler için;

Eğer defans sizin için önemli bir unsursa yapılandırmanızın dengeli olmasını sağlamanız gerekecektir. Bunun içinde INT Karakteriniz varsa giysi olarak Armor seçmeniz veya Protector seçmeniz gerekecektir. Çünkü INT karakterler yeteri kadar Magic defansa sahip olduklarından dolayı fiziksel defans olayını güçlendirmek için Armorla veya Protectorla takviye edilmelidir. Fakat bu seçimi yaptığınız zaman hem Magic hem de Fiziksel Defansınız güçlü olmasına rağmen Mana harcama değeriniz artacak ve Magic vuruş gücünüzde biraz düşme olacaktır. (INT Charlar için zor seçim, öneri konusunda Protectorla uygulanması daha mantıklı olacaktır)
Şayet STR karakteriniz varsa Defans ağırlıklı yapılandırma açısından biraz daha şanslı sayılırsınız. STR Karakterler Garment türü giysi giymeli veya en azından Protector giymelidirler. STR karakterlerin en büyük derdi Magic Attacklara karşı zayıf kalmalarıdır ve Garment türü giysi ile bu dertten nistepen kurtulurlar. Ayrıca %20 hızlı koşma ve az mana harcama gibi unsurları da göz önüne alırsak oldukça dengeli bir karakter elde etmiş oluyorsunuz. Bunun yanısıra tabii ki fiziksel gücünüzden de kaybediyorsunuz ama ortalama her türlü yaratığa karşı dengeli bir karakteriniz oluyor. (Benim önerim ve benim uyguladığım yöntem)

Tabii en güzeli iki tür armor saklayıp özellikte bulunduğunuz bölge içerisinde bulunan yaratıkların Magic mi yoksa Fiziksel mi vurduğuna bakarak armorlarınızı değiştirmeniz olacaktır Örneğin Earth Taoist görevine Armorla gitmek, kendi cenazenize gitmekle aynı kapıya gelir Magic görevlere Garment veya en kötü ihtimal Protectorla gitmeniz en sağlıklısı olacaktır.

Levelime göre topladığım SP'ler yeterli gelmiyor, ne yapmalıyım?

Bu sıkça karşılaşılan bir durumdur ve bu durumda SP Farming denilen olayın gerçekleştirilmesi gerekmektedir. SP Farming oldukça sıkıcı fakat zaman zaman gerekli bir olayıdır. Amaç levelin yavaş atlatılması ama bunun karşılığında öldürülen yaratıklardan daha fazla SP kazanılmasıdır. Bunu yapabilmek için her levelde arttırdığımız Skill Master'i (En yüksek levelde olan Master geçerlidir) Karakter levelimizle birlikte yükseltmiyoruz ve Skill Masterlerimiz ile Levelimiz arasında mesafe bırakmaya çalışıyoruz. Yani Karakter levelimiz ile Skill Master levelimiz arasında 5 fark bırakırsak ortalama %50 gibi daha az Karakter Experience Point kazanırken %50 gibi bir oranda daha fazla Skill Point kazanacak duruma gelmiş oluyoruz. Tabii bu işlem skill point kazanımı için oldukça avantajlı görünse bile karakter leveli çok yavaş ilerlediğinden dolayı biraz sıkıcı sayılabilir. Çok sıkıcı olmaması için en azından Karakter Leveliniz ile Master leveliniz arasında devamlı 2 Level bırakmaya gayret edin. Bu şekilde yine daha fazla SP kazanarak hızlı bir şekilde level atlayabilirsiniz en azından.

Tabii ki SP Farm olayı baygınlık getirecek durumlara gelebilir ve bu duruma düşmek istemiyorsanız yapmanız gereken şey de SP'lerinizi iktisatlı harcamanız olacaktır. Örnek verecek olursak ben çok fazla skill grubundan Skill kullandığım için zaman zaman SP Farm yapmak zorunda kalıyorum yoksa başkta türlü SP'leri yetiştirme şansım yok.


Açılmak İstenilen Skill Gücünün Tahmini


Bir Skill açmayı planlıyorsunuz ve bu skilin yeteri kadar güçlü bir skill olup olmadığına karar veremiyorsunuz. Böyle bir durumda nasıl hareket edilmeli.
Skiller üzerinde güç belirten bazı unsurlar vardır. Bunlardan dikkat edilecek kısmı bir örnek üzerinde açıklamaya çalışalım:
Bir skill açmayı planlıyorsunuz ve üzerinde şu ibare var
Magical Attack Power : 12-23 (%100)
Alternatif olarak diğer bir skillde de
Magic Attack Power : 10-20 (%150)
Bu tür durumlarda sayısal olarak belirtilen extra attack gücünden ziyade parantez içerisinde belirtilmiş olan % değerini dikkate almanız daha yerinde olacaktır. Rakamlarla belirtilen kısım, vuruş tipine göre eklenecek damage değerini belirtir fakat parantez içinde belirtilmiş olan % değeri de kullandığınız skill türüne göre (Magic veya Fiziksel) normal vuruş gücünüzün % kaç arttırılacağını belirtir.
Yani Normal vuruşunuz 100'ken %100'lü bir skille 200 vurabilirken, %200 bir skille 300 vurabilirsiniz. Bu nedenle sayılarla belirtilen kısımdan ziyade % ile belirtilen değerleri yüksek olan skilleri güçlendirmeniz daha yerinde olacaktır.
Tabii her skilin kendine özgü özelliklerini de hesaba katmayı unutmamanız lazım. Mesela alansal vurma gücüne sahip skiller totalde her zaman fazla vururlar



Skill Etki Alanı Hesaplaması


Bazı skiller birden fazla hedefe vurabilme kapasitesine sahiptirler. Fakat bu özellik her zaman umduğunuz gibi çalışmayabilir. Bu nedenle bazı noktalara dikkat etmeniz faydalı olacaktır.
Eğer bir skill'de Penetrations özelliği varsa bu skilin birden fazla yaratığa vurma olasılığı yüksektir. Eğer Front Range Radius olarak fazla yaratığı etkileyeceği belirtilmişse, bu pek kullanışlı olmayabiliyor çünkü sadece önünüze gelen yaratıkları hedef alanı içerisinde sayacaktır. Surround olarak bir belirtme yapılmışsa, yön farketmeden belirtilen alan ve o alan içerisinde belirtilen sayıda hedefe vurabileceği manasına gelmektedir.

Moob'ların Canları

Level 1 Manguang Hp 54
Level 2 Small-Eye Hp 55
Level 3 Big-Eye Hp 85
Level 4 Old Weasel Hp 83
Level 5 Weasel Hp 119
Level 6 Water Ghost slave Hp 114
Level 7 Water Ghost Hp 156
Level 8 Grave Stone spirit Hp 204
Level 8 Broken Stone ghost Hp 204
Level 9 Grave Stone Hp 194
Level 9 Stone Ghost Hp 194
Level 10 Yeoha Hp 249
Level 10 Decayed Yeoha Hp 249
Level 11 Bandit Subordinates Hp 310
Level 12 Bandit Archer Hp 324
Level 13 Young Tiger Hp 387
Level 14 Tiger Hp 509
Level 15 Bandit Bowman Hp 514
Level 16 Bandit Hp 755
Level 17 Black Tiger Hp 749
Level 18 White Tiger Hp 809
Level 19 Chajki Worker Hp 958
Level 20 Chajki Hp 1031
Level 20 Tiger Girl Hp 598,720
Level 21 Ghost Bug Hp 1106
Level 22 Devil Bug Hp 1184
Level 23 Hyungeon Ghost Soldier Hp 1264
Level 24 Hyungeon Ghost Hp 1347
Level 25 Demon Horse Hp 1291
Level 26 Devil Horse Hp 1184
Level 27 Meek Gun Powder Hp 1535
Level 27 Earth Ghost Hp 1451
Level 28 Meek Earth Ghost Hp 1535
Level 28 Gun Powder Hp 1535
Level 29 Hyeongcheon Hp 1807
Level 30 Earth Magician Hp 1513
Level 30 Earth Taoist Hp 1513
Level 30 Hyeongcheon Hp 1909
Level 31 Black Scorpion Hp 2013
Level 32 Scorpion Hp 2121
Level 33 Blood Devil Flower Hp 1761
Level 33 Blood Ong Hp 1997
Level 34 Ong Hp 2099
Level 34 Blood Death Flower Hp 1849
Level 35 Black Robber Follower Hp 2204
Level 35 Black Yeowa Hp 2467
Level 36 Red Yeowa Hp 2590
Level 36 Black Robber Archer Hp 2034
Level 37 Black Robber Bowman Hp 2131
Level 38 Black Robber Hp 2539
Level 39 Small Red Scorpion Hp 2982
Level 40 Uruchi Hp 1,779,528
Level 40 Red Scorpion Hp 3121
Level 41 Red-eye Ghost Hp 2907
Level 42 Dark-eye Ghost Hp 3038
Level 43 Maong Hp 3172
Level 44 Small Bunwang Hp 3311
Level 45 Bunwang Hp 3454
Level 46 Ultra Blood Devil Hp 4052
Level 47 Golden Spider Hp 3753
Level 48 White Spider Hp 3909
Level 49 Mujigi Hp 3557
Level 50 Ujigi Hp 3701
Level 51 Ishade Hp 3849
Level 52 Blue-face Spider Hp 4584
Level 52 Hashade Hp 4001
Level 53 White-face Spider Hp 4766
Level 54 Penon Fighter Hp 5586
Level 55 Penon Warrior Hp 6084
Level 56 Plana Hp 6317
Level 57 Big-blue Spider Hp 5809
Level 57 Sona Hp 6557
Level 58 Big White-face Spider Hp 6027
Level 59 Yeti Hp 7059
Level 60 Devil Yeti Hp 7634
Level 60 Isyutaru Hp 4,324,612
Level 61 Shakram Hp 7003
Level 61 Soil Ghost Bug Hp 7913
Level 62 Strong Earth Ghost Hp 8200
Level 63 Edimmu Hp 7515
Level 63 Earth Ghost Bug Hp 8495
Level 64 Power Earth Ghost Hp 9139
Level 65 Dark Karra Hp 7270
Level 65 Earth Ghost Warrior Hp 9461
Level 66 Earth Ghost Solider Hp 9792
Level 67 Death Karra Hp 10133
Level 67 Blind Mole Hp 8957
Level 68 Demon Eye Hp 9265
Level 68 Mole Hp 9265
Level 69 Devil Ghost Nachal Hp 8321
Level 70 Devil Mask Nachal Hp 8603
Level 70 Devil Eye Hp 9909
Level 71 Bone Soldier Hp 11596
Level 73 Niya Guard Hp 12816
Level 74 Niya Sniper Hp 10144
Level 76 Niya Hunter Hp 10819
Level 77 Niya Mage Hp 11170
Level 78 Niya Shaman Hp 11532
Level 79 Niya Royal Guard Hp 11903
Level 80 Niya General Hp 14614
Level 80 Lord Yarkan Hp 9,353,045


Hızlı LvL Atlamak ve Yaratık Koordinatları Bilgileri

Pure STR Blader:
01 ~ 05 - Mangyangs(Expansion Quest)
05 ~ 07 - Weasels(1 Quest)
05 ~ 11 - Water Ghosts(1 Quest)
11 ~ 14 - Yeoha(2 Quests)
14 ~ 16 - Young Tigers(1st Quest Only)
16 ~ 18 - Black/Normal Tigers
18 ~ 21 - Chakji(2 Quests)
21 ~ 24 - Ghost/Devil Bugs(2 Quests)
24 ~ 27 - Hyungo Ghosts(2 Quests)
27 ~ 30 - Earth Ghosts/Gun Powders(2 Quests) ***
30 ~ 32 - Hyeongcheons(1 Quest)
32 ~ 35 - Scorpions/Flowers(2 Quests)
35 ~ 38 - Red/Black Yeowa(1 Quest)
38 ~ 39 - Black Robbers(1 Quest)
39 ~ 40 - Black Robber Archers(1 Quest - 1 TIME)
40 ~ 42 - Black Robber Bowman(1 Quest)
42 ~ 44 - Small Bunwangs
44 ~ 46 - Bunwangs(1 Quest - 1 TIME)
46 ~ 50 - (M/U)jigis(1 Quest)
50 ~ 54 - (I/Ha)shades(1 Quest)
54 ~ 56 - Penon Fighters
56 ~ 59 - Sonars
59 ~ 61 - (Strong) Yeti(1 Quest)
61 ~ 63 - Earth/Soil Ghost Bugs(1 Quest)
63 ~ 65 - Power/ Strong Earth Ghosts(1 Quest)
65 ~ 67 - Earth Ghost Warriors/Soldiers(1 Quest)
67 ~ 69 - (Blind) Mole(1 Quest)
69 ~ 70 - Devil Mask/Ghost Nachal(1 Quest)
70 ~ 76 - Niya Snipers(Quest)
76 ~ 79 - Niya Snipers/Hunters(Quest)
79 ~ 80 - Niya Snipers/Hunters(Farming Time!!-9 Mastery Gap)

Pure INT Duel Weapon Nuker:
01 ~ 05 - Mangyangs(Expansion Quest)
05 ~ 07 - Weasels(1 Quest)
05 ~ 11 - Water Ghosts(1 Quest)
11 ~ 15 - Yeoha(2 Quests)
15 ~ 17 - Young Tigers(1st Quest Only)
17 ~ 19 - Black/Normal Tigers
19 ~ 22 - Chakji Worker(2 Quests)
22 ~ 25 - Ghost/Devil Bugs(2 Quests)
25 ~ 28 - Hyungo Ghosts(2 Quests)
28 ~ 30 - Earth Ghosts/Gun Powders(2 Quests) ***
30 ~ 33 - Taoists(1 Quest)
33 ~ 36 - Scorpions/Flowers(2 Quests)
36 ~ 39 - Red/Black Yeowa(1 Quest)
39 ~ 40 - Black Robbers(1 Quest)
40 ~ 41 - Black Robber Archers(1 Quest - 1 TIME)
41 ~ 42 - Black Robber Bowman(1 Quest)
42 ~ 45 - Maongs
45 ~ 48 - Golden Spiders(1 Quest - 1 TIME)
48 ~ 56 - (I/Ha)shades(1 Quest)
56 ~ 60 - Sonars
60 ~ 62 - Yeti(1 Quest) ***
62 ~ 66 - Shakrams/Edimmu's(1 Quest)
66 ~ 67 - Power/ Strong Earth Ghosts(1 Quest) ***
67 ~ 69 - Devil Mask/Ghost Nachal(1 Quest) ***
69 ~ 72 - Devil Mask/Ghost Nachal(1 Quest)
72 ~ 76 - Niya Snipers(Quest)
76 ~ 79 - Niya Snipers/Hunters(Quest)
79 ~ 80 - Niya Snipers/Hunters(Farm TIME - 9 Mastery Gap)

Bütün Yaratıkların Bot Koordinatları :
X:6439 Y:791 --> Mangyang
X:6758 Y:1254 --> Big-eyed Ghost
X:6755 Y:1331 --> Weasel
X:6669 Y:1420 --> Water Ghost, slave
X:7196 Y:1538 --> Stone Ghosts in Ch'in Tomb
X:4762 Y:390 --> Wite & Black Tiger
X:4453 Y:917 --> Chakji worker / Western Ferry Jangan site
X:4950 Y:1100 --> Chakji worker / Eastern Ferry Jangan site
X:4429 Y:1699 --> Devil Bugs
X:4124 Y:2399 --> Devil Horses etc.
X:4321 Y:2085 --> Hyungno Ghost
X:4503 Y:2164 --> Hyungno Ghost
X:3329 Y:1865 --> Earth Ghosts
X:2962 Y:1363 --> Hynonghong
X:738 Y:1592 --> Earth Magician & Earth Taoist
X:2489 Y:1304 --> Scorpions,Black Scorpions
X:3147 Y:794 --> Flowers
X:3328 Y:-45 --> Black/Red Yeowa
X:1754 Y:-497 --> Archer
X:1991 Y:-420 --> Bowman
X:2274 Y:-900 --> Robber
X:2367 Y:-405 --> Red Scorpions-----(lvl39-40)
X:2423 Y:763 --> Dark/Red eye ghost----(lvl41-42)
X:1822 Y:-178 --> Maongs----(lvl43)
X:762 Y:642 --> Bunwangs---(lvl44-45)
X:-255 Y:607 --> Ultra Blood Devil----(lvl46)
X:-482 Y:100 --> Muhigis/Ujigis
X:1270 Y:422 ---> Penon Fighter/Planar
X:-586 Y:1879 --> Dark/ Death Kara
X:-631 Y:1680 --> Demon / Devil Eyes
X:-712 Y:2504 --> Niya Hunter
X:-1574 Y:1865 --> Niya Mages


Evet arkadaşlar nuker char yapılandırma hakkında bazı bilgiler vermek istiyorum.
Bildiğiniz gibi nuker charlar damage vurma bakımından 1 numaradır , str charlara göre daha hızlı kasarlar ,fakat int ağırlıklı yapılandırıldıklarından dolayı hp leri azdır , dolayısıyla bazı durumlarda güçsüz kalır ve kolay ölürler.Ama bir nuker ölmemeye çalışmak yerine , öldürmeye öncelik tanımalıdır.Kısaca nukerler Full Int olmalıdır yani her zaman statlarını inte vermelidir.Kimi oyuncular 2 int 1 str , ya da 5:1 , 7:1 gibi hybrid yapılandırmalar yapsa da , benim tercihim int charlarda her zaman nuker yönündedir.

Skiller ;

Nuke skilleri 30 lvlda açıldıgından dolayı , 30 lvla kadar silah skilleriyle kasmak zorundayız tabi Gülümseme Ya spear ile kasmalısınız , ya da sword+kalkan ile.Bow ile de kasılabilir ama gerek yoktur.Spear ya da sword seçimi size kalmış , spear ile ilerlemek istiyorsanız weapon skilleriniz heuksala , sword ile kasmak istiyorsanız da bicheona vereceksiniz.30lvldan sonra isterseniz sadece nukelerle kasabilirsiniz , isterseniz de hem nukelerle hem de weapon skillerini kullanabilirsiniz fakat bunun için baya sp gerekir Gülümseme Zaten full int olacagınız için nukeler yeterlidir , yüksek lvllarda sıkı ir farma girerseniz istek doğrultusunda weapon skillerine de verebilirsiniz.

Force Grubu Skilleri ;

Cold ;

Ice Guard Series ; Physical defansınızı arttırır , nukerlerin de physical defans açığı fazla oldugundan açılması gereken bir skilldir , cold mastery yettikçe arttırılmalıdır.

Cold Armor:Yine physical defansı arttıran bir skilldir ve pasiftir , cold mastery yettikçe arttırılmalıdır.
(Cold nuke açmanıza gerek yok çünkü çok lightning ve fire a nazaran çok az damage vurdugundan gerek yoktur , illa ki açacam derseniz açın fakat uplamayın Gülümseme )

Lightning ;

Thunderbolt Force Series ; Lightning nukesidir , mutlaka açılmalıdır , kasarken fire nukesi ile kullanacaksınız.

Concentration Series ; Parry Ratio , yani vuruştan kaçma değerini arttırarak daha az damage almanızı sağlar , lightning mastery yettikçe arttırılmalıdır.

Wind Walk Series ; Hızlı koşma skillidir , aynı zamanda hızlı kasmak açısından avantaj sağlar.

Lion Shout Series ; Atılan nukeden sonra yaratık ölmediyse tamamlayıcı olarak kullanabilen bir skilldir , uplanıp uplanmaması size kalmış.

Piercing Force Series ; Magic atağınızı arttıran bir bufftır , mastery yettikçe arttırılmalıdır.

Heaven's Force Series : Parry ratio u kalıcı olarak arttırır , yani pasif bir skilldir , arttırılmalıdır.

Fire ;
River Force Series ; En fazla damage için el yakma(imbue) olarak bunu kullanın.

Fire Protecion Series ; Magic Defansı arttırır.Normalde Nukerlerin magic defansı zaten çoktur fakat bu güce güç katmak için mastery yettikçe uplayın , Nuker vs Nuker lerde işinizin zor olmaması için Gülümseme

Flame Wave Series ; Kasarken kullanacagınız nukedir , en önemli skiliniz diyebiliriz Gülümseme

İmbue Seçimi : Tabi ki Fire'dan Gülümseme

Weapon Skilerini pek açıklamaya gerek yok , çünkü siz hangisini kullanacagınıza kendiniz karar verirsiniz.İsterseniz hiç weapon skili kullanmayıp , sadece nukelerle de kasabilirsiniz.Fakat Spear kullanacak olup da heuksalı açarsanız cheolsam skilini uplayarak hp nizi arttırın , fanning spear serisini de uplayın , geçici olarak yüksek derecede magic defans ekler.
Sword kullanıp da biccheon grubunu açacak olursanız da , shield technique seriesi mü**ün oldugunca arttırın , çok iyi derecede phy defans ekler , strler ile PvP yaparken çok gereklidir , ayrıca en alttaki shield protection ile block koyma şansını arttırabilirsiniz.
Giysi Seçimi ;
Nukerlerin magic defansı çok yüksek , physical defansı da çok düşüktür.Physical defans açığı en iyi armorla kapatılabilse de , armor giymek mantıksız olur , armor ile çok yavaş kasarsınız ve normalden az damage vurursunuz.Garment giyerseniz de phy defans açığınız fazla kapanmaz.Dolayısıyla ben protector giymenizi tavsiye ederim.Sonuç ; Giysi olarak Protector Gülümseme Tercihe göre Garment de giyilebilir ama Armor asla giyilmez !

NOT
42 ya da en geç 52 LvLdan sonra tüm giysilerinizin full blue ve en az +3 , silahlarınızın da full blue ve en az +5 olmasına özen gösteriniz , yeteri kadar sp farm yapıp charınıza güçlü bir hale getirin.Sword+kalkan kullanırsanız da kalkanınızın da en az +5 ve blockdeğerinin en az 16-17 olmasına özen gösteriniz.Unutmayın ki oyunda eşit LvLdaki playerlar arasındaki yapılan PvPlerde , kazananı belirleyen genellikle item ve skill farkı olur.


Çoğu kişi bladerin glavieye göre çok az vurduğunu söyluyo comboları gıdıklarcasına vuruyomuş vs.
Dikkat edilmesi gereken bişey var "Hız".
Bi ascension chain glavierin bi soul spearına eşit zamanda vurur nerdeyse ve en az glavier kadar iyi vurur.
Bunun üstünede biçok korunma ve atağa yönelik güzel skilleri olduğundan oyunun en iyi charı denebilir.


--------------------------------------------------------------------------------

İlk olarak Bicheon skillerinden bahsedelim:
Smashing Series:
Comboyu tamamlayıcı bir skill diyebiliriz.Blade Force ve Combodan sonra ölmeyen yaratıklarda kullanılabilir ama açılmasada olur.

Chain Sword Attack Series:
Bu skill karakterin kalbidir bu olmazsa olmaz.Level kasarken bunu kullanıyoruz Blade Force ve Beş Combo yaratığın işini bitirir.Çok seri vuran bir skilldir çoğu kimse bu skillere aşıktır .

Shield Technique Series:
Fiziksel defans veren ve block değerini % olarak arttıran bir skilldir fiziksel defans veren kitapları açmaya gerek yoktur bladerde defans vardır bolca ancak block arttıran kitabı açılabilir.

Blade Force Series:
Uzaktan atış yapabilen bir skilldir gayet önemlidir bu skillerden ikisini kullandıktan sonra bir comboyla yaratığın ölme şansı yüksektir.Bunun yerine 54 ve 31 skilleri kullanılabilir ama bunlar yavaş skillerdir bir tane kullanana kadar yaratık burnumuzun dibinde bitiverir ama toplu birşeyler çekmek için ideal.

Hidden Blade Serries:
Bladerler bu skill sayesinde yüksek levelli oyunculara bile kafa tutabilirler ama öldüremezler .PvP lerde bu skille karşıdaki kişiden çok az hasar alıp savaşılabilir ama karşıdakinin ölmesi çok uzun sürer.Comboyla savaşmak bundan hızlıdır.

Killing Heaven Blade Series:
Hidden Bladenin kardeş skilli ve olmazsa olmazı karşıdaki kişiyi yere düşürdükten sonra hızlı hareket edilirse iki kere vurulabilir.Yerdeyken verilen damageleri %25 ve %50 olarak arttırır son kitabı iki kere vurur ama damage arttırmaz.

Sword Dance Series:
Blade Force Seriesin alan etkisi yapan hali diyebiliriz.İkinci kitabını açmak için birincinin 1 lvl olması yeterli.Düşük lvl trader koruyan blade hunterlerin çok işine yarar tek atışta 3 thief .İkinci kitap Blade Force Serisi kullanılıyosa lvl kasma sırasında uplamaya pek gerek olucağını sanmam.Toplu olarak yaratık çekmesi fazladan hp pot anlamına gelir.Onun çektiği alandaki yaratıkları blade force serisiyle teker teker çekip kesmekde gayet mantıklı...

Shield Protection Series (pasif):
Block Değeri arttırmaya yarıyan çok güzel bir skill.


--------------------------------------------------------------------------------

İmbue (El Yakma) seçimi:

Fire: Lightning ve Colda göre daha çok etkilidir.En yüksek hasarlar için birebir.

Cold: Bu el yakma kullanıldığında bilinki karakteriniz resmen bir tank olucaktır.Sevinmeyin hemen tank olursunuz ama ateş gücü olmayan tank bununla karşıdakini öldürmek çok zor olur.Bu durumda cure potionları biten kaybetmiş olur .

Lightning: Parry Ratio düşürdüğü zamanlarda fireye yakın vurabilen vurabilen bi skill ama cure pot kullanıldığında çok fazla bi etkisi olmuyor.


--------------------------------------------------------------------------------

Bufflar:

Cold:
Burdan hiçbir buffu açmaya gerek yok bladerde bol bol defans var zaten.
---
Lightning:
Piercing Force Series Magical Damageyi % bazında artırır fazladan damage için kullanılabilir.

Wind Walk Series Açılıp yükseltilmesi gereken bi skill zor durumlarda kaçmak gerektiğinde çok işe yarar ve kasma hızını artırır.

Lion Shout Series Bladenin hiçbir işine yaramaz.

Concentration Series Parry ratioyu artırıp gelen damagelerin biraz daha düşmesini sağlayabilir maxlama konusunda birşey demiyorum .

Lightning Nuke Bladenin bir işine yaramaz.

Lightning Pasif Parry ratioyu arttırır concentration serisi gibi.Açılması isteğe bağlı.
---
Fire:
Fire Shield Series Efekte yakalanma oranını düşürür.Cold bi çara karşı donmamak için birebir.Açılmalı.

Flame Body Series Fiziksel damageyi oldukça arttırır kesinlikle açılıp maxlanmalıdır.Yanlız son kitabının bir levelde bırakılmasını öneririm fazladan SP kaybı sadece süresi uzar.

Fire Protection Series Buda önemli bir skill int karakterlerden ve magic vuran yaratıklardan az hasar almak için açılmalı.

Fire Wall Series Magical saldırıları engeller yükseltildikçe dayanıklılığı ve vuruşları düşürme % si artar.Açılması gerekli değil.

Fire Nuke Bladenin bir işine yaramaz.

Fire Pasif Buda açılmalıdır Flame Body gibi.Toplamda %13 kadar damage artışı sağlanır.
---
Force:
Burdaki çoğu skill kasma hızını yavaslatır.

Self Heal Series HP Potion yerine bu kullanılabilir 1.5 saniyelik bi zaman kaybı sözkonusu uzun vadede dakikalar ve saatler yapabilir.Gerek yok bence biraz çok hp kullanın hızlı kasın .

Heal Series Bu da bir üsttekinin daha çok hp vereni ve bayağı bi yavaş hali başkalarınada verilebilir.

Rebith Art Series Ölmüş olanları kaldırmaya yarar.Force verenler bu ve Natural Theraphy Series için verir genellikle.

Natural Theraphy Series HP, MP toplama hızını arttırır.Sadece otururken işe yarar.Süresi 5 dk dır.Kısa süreliğine pc başından ayrılmak için ve dinlenmek için kullanılabilir.

Vital Spot Attack Series Karşıdaki kişinin parry ratiosunu düşürür 10saniyeliğine yüksek lvllara getirildiğinde karşıdakinin parrysini buyuk ölçüde yutar ve damagede bayağı bi artış olur force vericeklerin açması kesinlikle gerekli.

Force İncreasing Series (pasif):
Str bi char için çok işe yarayan bir skill manayı arttırır...


--------------------------------------------------------------------------------

Stat ve Elbise seçimi:
En iyi damage ve dayanıklılık için full str en iyi seçim, elbise olarak ta protector veya garment kişinin seçimine kalmış.
Hybritlerde yere yatırma ve block sayesinde iyi korurlar kendilerini protector ve garment uygun bunun içinde.


Bir Full Str Glavier nasıl olmalıdır? soru ve anketlerinin can sıkıcı şekilde çok miktarda açılmasından dolayı bir Full Str Fire Glavier Rehberi hazırlamayı uygun gördüm.

Burda yazılan şeyler tamamen benim deneyimlerinden yola çıkarak yazdığım şeylerdir ve alıntı değildir.. Hepsinin tam olarak doğru olacağının bir garantisi yoktur sonuçta herkesin değişik karakter build şekilleri olabilir.

Bunun yanısıra aşağıda yazılanlar özellikle SP sıkıntısı fazla olmayan kişiler için tam olarak uygun sayılabilir. SP sıkıntısı olanlar SP durumlarına göre yan skillerden elemek zorunda kalacaklardır.

Öncelikle Magic seçiminden bahsetmeme rağmen bir Glavier için asıl önemli skillerin Heuksal Skilleri olduğunu unutmayalım

1. Bir Glavier ana Magic skili olarak niye Fire Olmalıdır?

Bir Glavier eğer Cold Skilini ana skill olarak kullanırsa, Cold'un ona sağlayacağı tek avantaj savaştığı yaratığın donma anlarında daha yavaş hareket etmesinden öteye gitmeyecektir. Bunun haricinde Buff skillerinden de sadece biraz fiziksel defans veren 2 Skill güçlendirilebilecek ve zaten STR Build olması gereken bir Glavier için fazla önemli olmayan bir özellik olarak görünecektir. Bunun haricinde vuruş gücü en düşük olan skill grubu Cold olduğu için yine bir glavier için pek uygun sayılmaz. Zaten Glave kullanan bir kişinin hedefi az vuruş sayısıyla karşısındakini öldürebilmek olmalıdır. 1-2 vuruşta öldürebileceği bir yaratığı ayrıca dondurması pek bir + sağlamaz.

Eğer Glavier Lightnin Skilini ana skill olarak kullanırsa, vuruşları esnasında yakınındaki diğer yaratıkları da çok düşük düzeyde etkileyeceğinden dolayı bazı zamanlarda zor durumlara düşebilir. Bunun haricinde Lightning Buff skillerinden Magic Attack arttıran skill yerine Fire'daki Fiziksel Attack arttıran skilin ilerleyen zamanlarda bir Str karakter için daha gerekli olduğunu varsayarsak yardımcı skiller açısından da Lightning Fire'a göre ikinci planda kalmaktadır.

Son olarak bir Glavier ana skill olarak Fire olursa ne gibi avantajlara sahip olur konusuna gelelim. Fire 1 nci skili (Halk dilinde 1 nci skiller El yakma olarak geçer) damage olarak El Yakma skillerinden en yüksek hasarı veren skilldir. Bunun haricinde karşı tarafa da Burn Statüse sokabildiği için belirli aralıklarla enerjisini düşük ölçüde düşürebilme kapasitesine sahiptir.

Dolayısıyla az ve öz vuruş yapma amacıyla inşa edilen Glavier türü karakterler en güçlü vuruşları Fire El Yakma skill gurubuyla verebilirler.

Bunun haricinde Fire'da başka yararlı olarak şu özellikler bulunmaktadır ve bir Glavier'in bu skilleri açması önemlidir.

1. Flame Body Series : Fiziksel vuruş gücünü 1 nci kitapta %3, 2 nci kitapda %5 3 ncü kitapta %7 arttırır. Zaten güçlü fiziksel vuruşlara sahip olan Glavier'in gücüne güç katar. 3 ncü kitabı açabilirseniz uplamayın yalnız bir daha sadece skilin süresini biraz uzatıyor, sp harcadığınıza değmez 3 ncü kitap level 3 te yapsanız yine %7 arttırıyor

2. Fire Protection Series : Magic Defense verir ve magic vuran yaratıklardan daha az damage almanızı sağlar. Str Charlar için çok önemli sayılabilecek bir skilldir. Ana skiliniz Fire olduğu için bütün kademelerini rahatlıkla açabilirsiniz.

3. Flame Devil Force Series (Passive) : Fire Skill grubunun Passive Skilidir ve her kademede %1 Fiziksel Damage Arttırımını kalıcı olarak yapar. Yani Mastery Leveli 60'a geldiğinde 6 kademe arttırılmış olacağından %6 Extra Fiziksel damage kazanmış oluyorsunuz.

60+ Levellerde Formül şöle oluyor Flame Body Series %7 Fiziksel + Flame Devil Force Series %6 = %13 Fazla Fiziksel damage kazanmış oluyorsunuz ve emin olun bu hiç de küçümsenecek bir değer değil

Şimdi Gelelim diğer Skill Gruplarından açılması faydalı olabilecek skillere. (Bu yardımcı skiller SP farm yapan karakterler için uygundur. Farm yapmıyorsanız. Fire ve Heuksal ana skilleriyle idare etmeniz gerekecektir.

1. Cold - Frost Guard Series : Süreli olarak fiziksel defans verir. Ana skiliniz olmadığı sürece çok büyük bir etkisi olmadığından düşük levellerde işe yarasa da ilerleyen levellerde uplamanız gerekmeyecektir.

2. Cold - Cold Armor Series (Passive) : Kalıcı olarak her 10 levelde bir fiziksel defans ekler ama ana skill olmadığı sürece fazla yükseltemezsiniz. Bu nedenle Cold açacaksanız bile Cold Mastery'i 20 den yukarı çıkartmayın başka bir işe yaramaz çünkü.

3. Lightning - Piercing Force Series : Süreli olarak Magic damage değerini % cinsinden arttırır. Eğer Yeterli Sp'niz varsa ve Lighning Mastery'niz nereye kadar yetiyorsa bu skili de uplamanız faydalı olacaktır.

4. Lightning - Wind Walk Series : Bildiğimiz süreli hızlı koşma skill gurubudur. Hiç birşey açmasanız bile Lightning'den karakterinizin daha hızlı koşabilmesi için bu skill gurubunu güçlendirmeniz faydalı olacaktır. 2 nci kitap 10 Metre ışınlanmayı da sağlar.

5. Lightning - Lion Shout Series : Bu skill çoğu Str Build karakter tarafından kullanılmasa bile çok faydalı bir skilldir ve sadece 1 nci kitabı Lvl1 yapmanız yeterli olacaktır. Ne için kullanacağım diye soracak olursanız kesinlikle Str karakterler için Damage vermek için değil sadece Monster çekmek için kullanılır. Bu durumda da şöle bir soru oluşabilir. Eeee ben yaratık çekmek için Mızrak fırlatma skili kullanıyorum buna ne gerek var ?

İşte olay burda, mızrak fırlatma skili fırlattıktan sonra tekrar dolma süreci çok uzun olan bir skilldir ve genelde de o mızrağı fırlattıktan sonra tekrar dolmadan çok önce siz fırlatmış olduğunuz yaratığı öldürmüş oluyorsunuz ve ikinci yaratığı çekme ihtiyacığınız doğuyor fakat mızrak skiliniz tekrar atılabilecek duruma gelmediği için sizin tabana kuvvet koşarak yaratığın peşine gitmeniz gerekiyor. Fakat Lion Shout Series skili çok hızlı bir şekilde dolar ve bir yaratığı çekip kestikten hemen sonra başka bir yaratığa seri olarak fırlatabilirsiniz. Artı olarak bu skill mızrak fırlatma skili gibi yavaş bir şekilde çalışmaz yani bastığınız anda karşı tarafın kafasında patlar, Mızrak fırlatmak için 2 saat gerinmezsiniz

6. Lightning - Concentration Series : Süreli olarak Parry (Vuruşlardan kaçma) değeriniz arttırılır. Eğer yeterli sp'niz varsa 1 kademe açılabilir.

7.Lightning - Heaven's Force Series (Passive) : Kalıcı olarak Parry değerinizi arttırır. Lightning Mastery leveliniz yettikçe açmalısınız.

Glavier Heuksal Skilleri

Annihilating Blade Series : 1 nci skill gurubudur ve çoğu kişi tarafından gereksiz ve düşük damage veren bir skill olarak nitelendirilmesine rağmen aslında oldukça etkili bir skill olduğu söylenebilir. Damage olarak özellikle yüksek levellerde düşük gibi durmasına rağmen tek ve etkili bir vuruşa sahiptir ayrıca birden fazla yaratığa da vurabilir. Bunun haricinde çok hızlı dolar ve vurma esnasında bekleyerek vurma süresi çok kısadır. Yani bu skili başka bir skilin önünde veya arkasında rahatlıkla seri olarak kullanabilirsiniz. Unutmayalım Glave'nin çoğu vuruşu yavaştır ve bize en lazım olan şey arka arkaya seri olarak vurabilen skillerdir. 3 ncü kitap ilk 2 kitaba istinaden tamamen yanardönerli bir vuruşa sahiptir

Fanning Spear Series : Eskiden kullanıldığı zaman yürünememesi dolayısıyla bir işe yaramayan fakat sonradan yapılan modifikasyonla etkili bir magic korumasına dönüşen mızrak döndürme skilidir. 1 nci ve 3 ncü kitaplar süreli yüksek magic defans verir. 2 nci kitap ise süreli magic attack block şansı verir. Eğer yeterli sp puanınız varsa 3 ncü kitabı açmanız iyi olabilir. Yaklaşık olarak 300 küsür magic defans veriyor ve bir nuker ile karşılaşmanızda hayatınızı kurtarabilir. Unutmayın, mızrağı çevirirken aynı zamanda yürüyebilir ve karşı tarada da saldırabilirsiniz Yalnız tekrar dolma süresi oldukça uzundur.

Heuksal Spear Series : Çoğu kişi tarafından bir işe yaramaz açmayın denilen fakat aslında çok güzel olan bir skilldir. Sadece 1 nci kitabı dandik sayılabilir. Bunun haricinde 2 nci ve 3 ncü kitapları muhteşem sayılabilir. Kişilerin bu skili de sevmeme nedenleri çok yüksek damage vermemesidir. Fakat bu skili özel yapan şey vuruş alanındaki 3 yaratığa kadar aynı anda güçlü sayılabilecek vuruş yapabilir. Bunun yanısıra 3 ncü kitapda mızrağın üstünde dönerek vurur ve oldukça hoş sayılır. Kimsede açık olmadığından özellikle diğer kişiler tarafından dikkat çekiyor. Bunun yanısıra 2 nci kitap'ta 2 li combo olarak vurur ve 2 nci kitaptaki skill kullanıldıktan sonra 0 saniye bekleme vardır başka bir skilin vuruşuna geçmek için. Yani bu skille vurulduktan hemen sonra başka bir vuruş anında yapılabiliyor.

Soul Departs Spear Series : Stun skili olarak da bilinir ve Heuksal skillerinden en yüksek damage verme özelliğine sahip skill olarak nitelendirilebilir. Vurduğunuz düşmanın stunlanma (Kıpırdayamama) değerleri 1 nci kitap %20, 2 nci kitap %25, 3 ncü kitap %30'dur. Bu skil 2 nci kitapla birlikte kendini göstermeye başlar fakat 2 nci kitaptaki vuruş süresi çok uzundur, yani adamımız zıplar, glaveyi karşıdakinin tepesinden doğru indirir ve indirdikten sonra bir süre bekler sonra başka bir vuruş yapar. O nedenle fazla sevmem fakat özellikle son vuruş olarak veya ilk vuruş olarak kullanılabilir. Fakat olay bu skilin 3 ncü kitabına geldiğinde olay tamamen değişiyor. 2 li Combo olarak vuran 3 ncü kitabun damage verme değeri mükemmel üstüdür. 2 li combonun sadece 1 vuruşu aynı seviyedeki diğer heuksal skillerinden sadece 1 vuruşa değer. Yani bu skille bir kere vurduğunuzda diğer skillerinizin herhangi birinden 2 kere vurmuşsunuz kadar damage veriyor. 58 Lvl'de açılabilir ve olmassa olmaz skilldir Levelinizdeki bir Full Int karakteri tek vuruşta alabilme ihtimali çok yüksektir bu skille

Ghost Spear Attack Series : Bildiğimiz alan vuruşudur, etrafımızdaki 5 yaratığa kadar güçlü bir şekilde aynı anda vurabilir. Özellikle Giant falan keserken etrafımızda toplanan yaratıkları da arada kaynatmak için idealdir. Yalnız birçok kişi yanlış olarak bu skili normal yaratık kesimlerinde de kullanır. Niye yanlış derseniz bu skili vurduktan sonra bir süre karakter bekler ve sonra vurmaya devam edebilir. Yani kişiyi yavaşlatan bir skilldir. Bu nedenle sadece sıkışık olan durumlarda ferahlamak için kullanılmalıdır. Zaten bu nedenle 2 nci kitap itibariyle Knock Back (Düşmanı geri itme) özelliği de eklenmiştir ve vurduğunuz yaratıkların sizden kısa bir süre uzaklaşmasını sağlayarak rahat nefes almanızı sağlamak üzere geliştirilmiştir. Bunun haricinde zaten tek bir yaratığı geri itmek pek uygun bir hareket değildir. Bu nedenle kalabalık ortamda birçok yaratığı geri itmek için kullanılmalıdır. Zaten ittiğiniz yaratıklar tekrar size vurmak için yanınıza geldiğinde tekrar aynı skili kullanarak geri itmeye çalışırken yüksek derecede damage de veriyoruz ve 2-3 vuruş sonra etrafımızdaki yaratıklar ölmüş oluyor Bundan sonra normal skillerle giant kesmeye devam ediyoruz

Chain Spear Attack Series : Bildiğimiz Heuksal Combo skilleridir. 1 nci kitap pek kullanışlı olmasa da aynı anda açılan 2 ve 3 ncü kitaplar biraz göz doldurmaktadır. Fakat bana göre çok da gerekli skiller sayılmazlar. 2 nci kitap çok seri şekilde 4 lü combo yapar fakat skilin tekrar dolma süresi çok uzun olduğu için pek kullanışlı değil. 3 ncü kitap ise Güçlü vuruşlara sahip artistik bir skilldir fakat comboyu bitirmesi çok uzun sürdüğünden yine pek kullanışlı sayılmaz. 69 Skilleri için bir yorum yapamayacağım. Açıkçası bende 1 - 2 - 3 ncü kitaplar açık ama hiç kullanmıyorum

Flying Dragon Spear Series : Mızrak Fırlatma skili, güçlü yaratıklara saldırıken kullanılabilecek ilk vuruş skilidir. Oldukça güçlü vuruşu olduğunu söyleyebiliriz fakat tekrar vurmak için dolmasını beklemek için biraz zaman gerekiyor. 2 kitabı da açmışsanız arka arkaya fırlatabilirsiniz. Fakat size göre canı düşük yaratıkları seri olarak kesmek için bu skili kullanmak yerine Lightnin'deki Lion Shout serisini kullanmanız daha faydalı olacaktır. Yaratık kesiminde Flayin Dragon serisini kestiğiniz yaratıkları bu mızrağı fırlatma işleminden sonra yaratığı öldürene kadar tekrar dolacak şekilde uzun sürede kesiyorsanız rahatlıkla kullanabilirsiniz. Fakat düşük güçte yaratıkları keserken çekmek için bu skili kullanmanız vakit kaybettirecektir. Bunun haricinde Traderlik falan yaparken çok faydalı bir skilldir

Cheolsam Force Series (Passive) : Her 10 Levelde bir HP değerinizi kalıcı olarak arttırır, mutlaka açmalısınız

Giysi Seçimi
Her STR karakterde olduğu gibi Glaveci'ler de giysi olarak birinci öncelikli Garment giymeli, alternatif olarak Protector set giymelidirler. Bu sayade STR olmalarından dolayı kaybettikleri Magic Defans özelliğini bir derece kurtarabilmektedirler. Yalnız, Giysi seçimini Garment yapmak için 25+ levellere kadar beklemeleri faydalı olacaktır. Bu zamana kadar Protector giyebilirler.

Tabi bu saydıklarımız genel giysi seçimidir. Uzun süreli olarak fiziksel attack yapan monsterlerle uğraşılacaksa giysi Armor veya Protector olarak tercih de edilebilir.

Garment giyilmesiyle birlikte str karakterlerin az olan Manalarında da kullanım olarak %20 tasarruf sağlanacak ve mana tüketimi azaltılacaktır


Saygılarımla
MooNLiFe D.Mod
 
Kayıt
21 Mayıs 2007
Mesajlar
253
Beğeniler
0
Şehir
Ankara
Okumadım Ama Sen Yazdıysan Bayağı Emek Harcamışın Teşekkür Ederiz

Bilinmesi Gereken Heyşeri Biliyorum Zaten :D
 
Yukarı Alt