1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Cepten internette kota aşım uyarısı olmalı


  1. EliteTurk

    EliteTurk Aileden rank8

    Kayıt:
    26 Ekim 2008
    Mesajlar:
    9.713
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Turist Rehberi
    Şehir:
    Antalya Beach
    Cepten internette kota aşım uyarısı olmalı
    Tüketici Örgütleri Federasyonu, mobil internet hizmeti sunan şirketlerin mağduriyete karşı bir önceden ikaz sistemi yapması gerektiğini bildirdi


    [​IMG]

    Tüketici Örgütleri Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Ömer Keser, mobil internet hizmeti sunan şirketlerin, kota aşımı nedeniyle yaşanan mağduriyetlerin önüne geçmek amacıyla tüketicileri önceden ikaz edecekleri bir sistemi hayata geçirmeleri gerektiğini bildirdi.

    Keser, yaptığı açıklamada, son günlerde özellikle mobil internet kullanımında yaşanan yavaşlamalar ve kota aşımı ile ilgili yaşanan sorunlarla ilgili çok sayıda tüketicinin TÖF üyesi derneklere başvuruda bulunduklarını ve şikayetlerin genel olarak 3G teknolojisi ile mobil hizmet vermekte olan GSM şirketleri üzerinde yoğunlaştığını kaydetti.

    Mobil internet kullanmak isteyen tüketicilerin kapsama alanı sorunlarıyla karşılaştıklarına, bu nedenle vaat edilen hızla internet kullanamadıklarına dikkati çeken Keser, bu durumun, şirketlerin yeterli altyapı çalışmaları olmaması nedeniyle tüketici mağduriyetlerine sebep olduğunu belirtti.

    Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun, vaat edilen bir hizmetin yerine getirilememesini "ayıplı hizmet" olarak tarif ettiğini hatırlatan Keser, açıklamada şunları kaydetti:

    "Bu nedenle yaşanan sorunların sorumluluğu ilgili firmaların üzerinde kalmaktadır. Yine mobil internet kullanımında kotaların düşük olması, tüketicilerin kısa sürede belirlenen kotaları aşmasına neden olmaktadır. Söz konusu firmalar tarafından kota aşımında herhangi bir ikaz sistemi bulunmadığı için binlerce tüketici fahiş faturalar ile karşı karşıya kalabilmektedir. Bu durum tüketicilerin ekonomik olarak mağduriyetlerine neden olmaktadır. Sonuç olarak; mobil internet hizmeti veren şirketlerin ivedilikle kapsama alanlarını genişletmesi, kapsama alanı yeterli olmayan bölgelere mobil internet hizmeti sunmaması gerekmektedir. Aksi halde tüketicilerden vermediği bir hizmetin bedelini talep etmesi hukuki değildir. Bölgesel değişikliklerde tüketicinin önceden uyarılması gerekmektedir. Yine mobil internet hizmeti sunan şirketlerin, kota aşımı nedeniyle yaşanan mağduriyetlerin önüne geçmek amacıyla tüketicileri önceden ikaz edecekleri bir sistemi hayata geçirmeleri gerekmektedir. Aksi halde tüketiciler fahiş faturalar ödeyerek mağdur olmaya devam edecektir."