JawBreaker
 
Birkaç gün önce fragmanını izlediğimiz Modern Warfare 2 (MW2) ile ilgili yeni bilgilerle karşınızdayız. Nefes almayı unutmayın çünkü oyun hakkında elimize ulaşan haberler, dudaklarınızı uçuklatabilir. 13 milyonluk satış rakamını aşan Call of Duty 4: Modern Warfare’ın devamı niteliğindeki MW2’nin, piyasanın beklentilerini karşılamasının ne denli zor olduğunu belirten Infinity Ward Başkanı Jason West; yeni oyunun yapımında, ilk oyunu oynayan oyuncuların hislerinin ve yorumlarının katkısının üst düzeyde olduğunu belirtirken sözlerine şunları da ekliyor: ”MW2’nin, eski oyuna sadece yeni içerik eklenmiş hali olduğunu belirtmek büyük haksızlık olacaktır.”
Story ve Special Forces olmak üzere iki farklı modun yer alacağı MW2’de, Special Forces modunun diğerine göre çok daha zor olacağı sanılıyor. Hikayeye ilk oyunun bıraktığı yerden devam eden MW2, Rusya’da başlıyor, politik istikrarsızlığı ve radikal milliyetçi akımdan doğan tehlikeleri konu alıyor. İlk oyunda Sergeant Price ve onun -bizim de dahil olduğumuz- bölüğünün kahramanlıklarına rağmen Rusya’daki durumda bir gelişme olmaz. Price tarafından alt edilen Zakhaev’in eski ortağı Makarov’un, Rusya’da bir güç santralini eline geçirmesi üzerine tehlike sinyallerini önceden fark eden “uluslararası güçler”, Makarov’un icabına bakması için dünyanın en seçkin askerlerinden oluşan Task Force 141’i Rusya’ya gönderir. Tam anlamıyla anlaşılamayan bu yeni tehdidin ve TT141’in edindiği görevin, dağda geçen bu bölümde yavaş yavaş ortaya çıkacağı belirtiliyor. Görevlerin ilk oyuna göre daha esnek olacağı MW2’nin birden fazla sona sahip olacağı ve dolayısıyla oyun içinde alınan kararların o anki görevi ve oyunun sonunu dinamik olarak etkileyecek olması da güzel bir ayrıntı. İlk oyunda en çok eleştirilen iki özelliğin, yani bitmek bilmeyen düşman akınları ve kısa oyun süresi hakkında West’in yorumu şu şekilde: ”İlk oyunun oynanış süresinden ve kendini tekrar etmeyişinden dolayı gayet memnunum ancak düşman sayısına olan eleştiriyi göz ardı etmediğimizi söyleyebilirim. Oyunun daha uzun olmasını istemeleri ise bence oyunun başarılı olduğu anlamına geliyor.”