1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Blader Üzerine Notlar


  1. direp25

    direp25 Yeni üye rank8

    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba, yaklaşık 5 senedir Silkroad oynuyorum. Çok char takas ettim, çok char aldım. Tüm bu yıllar içinde kendimce deneyimler edindim ve sizinle paylaşmak istedim.

    Blader oynayan bir oyuncunun özgüveni yüksek olur. Hele bir de yüksek level ise charına karşı güveni tamdır. O güne kadar sayısız mobun arasına tek başına dalmıştır ve hep muzaffer ayrılmıştır. Kasarken yatmak nedir bilmez.

    Blader az vurur ama çok saldırı yapar. Glavie çok vurur ama az saldırı yapar. Blader'ın skilleri uzun sürer ve defalarca vurur. Blader bir rakibe tehdit oluşturması için uzun süre ayakta kalmalıdır. Bu yüzden ona kalkan verilmiştir, skilleri uzun sürdüğü için, zaman her zaman lehine işlediği için, ayakta kalsın diye.

    Şu an 109 lvl bladera sahibim. Bir zamanlar 108 glaviem ve 101 lvl fire/blade/glaviem vardı. Zamanında uzun uzun inceleme fırsatım olmuştu charlarımı.

    Eğer glavie ve blade'i yanyana getirip birbirine benzer skilleri kullanırsanız - örneğin ilk kitaplar gibi- aslında iki charın verdiği hasarın hemen hemen benzer olduğunu görürsünüz. Glavie tek vuruşta 20k hasar verirken blade bu hasarı 3 vuruşta verir. İkisi de bunun için tek skill kullanır. Farkı yaratan kısım pvpdir. Hasar testi için mobları kullanmak doğru olmaz. Pvp işin gerçeğini ortaya çıkartır.

    Örneğin rakip armor set giyiyorsa glavie tek vuruşta 20k yerine atıyorum 15k hasar verir. Bu durumda tek bir yüzde, tek bir vuruş ve tek bir hesaplama vardır. Blade ise tek skillde üç kere vurur ve durumda 3 hesaplama yapılır. Her vuruş için rakibin seti ayrı ayrı defanslar sunar. Bu yüzden blade ve galvie arasındaki hasar miktarı moblarda birbirine yakın olsa da pvpde farklıdır. Bu bağlamda glavie çin charlar arasında en yüksek hasara sahip str char olurken, blade en düşük seviyede kalır. Çünkü skilleri parçalara bölünür, her parça ayrı defans değerleriyle işlem görür. Toplama bakıldığında rakibin seti tarafından skille uygulanan toplam savunma, glavieye uygulanandan yüksek olur.

    Warriorların daredevil skillerini 4 komboya böldüğümüzü düşünelim. Bu durumda setimin sahip olduğu savunma değerleri 4 defa hesaplamaya tabi tutulacaktır. Bu da her vuruşun hasarının azalması ile sonuçlanır ki, toplamda normal daredevilden daha düşük bir hasar elde ederiz.

    İşte bu nedenden ötürü blader az vurar, -aslında farkı yaratan rakiptir- ve vura vura rakibini indirene kadar hayatta kalabilmelidir. Ya çok vurmak ya da hayatta kalmak olmalıdır blader oyuncunun ilk hedefi.

    Bu yüzden ona kalkan ve fiziksel defansı bufflayan skin benzeri bir skill verilmiştir.

    Bu bağlamda ilk hedef hayatta kalabilmek ise cold, çok vurmak ise force açılmalıdır. Blader kombolarında force skillerinin yer alması, bu charın force ile uyum içinde işlediğinin kanıtıdır. Nasıl ki critical bow için tür imza ise, force zehirleri de blader için öyledir. Hedefiniz çok vurmak ise ileride 4b verip efsane bir silah alırım diye düşünmek yerine daha gerçekçi olup force açmanız tavsiye olunur. Blader'ın en güçlü skilli olan Oknayus Pala Gücü 50 lvl bir moba 50k vururken force skilleri kullanıldıktan sonra 75k vurmaktadır. Force zehirleri etkisi altındaki bir rakibe kombolarla verilen hasar yüksek bir seviyeye çıkmaktadır.

    İlk hedefiniz hayatta kalıp, vura vura rakibi giderek ölüme yaklaştırmaksa öyleyse cold açmanız tavsiye olunur. Fire'dan gelecek olan magical defans, colddan gelecek olan fiziksel defans gerçekten yüksek bir savunmanız olmasını sağlayacaktır.

    Çoğunluğun kabul ettiği bir gerçek var ki o da Warrior/Cleric'lerin gerçekten pvpde üstün olduğudur.

    Kabul etmeliyiz ki nuker charlar bir yere kadar ama wizardlar pvpde istenilen bir char değildir. Str bir chara sahip bir oyuncu genellikle str rakipleri tercih eder. Böylece pvp hem bir taktik çatışmasına, hem de güç çatışmasına dönüşür. Daha uzun süren pvplerin sonundaki galibiyet daha büyük tatmin sağlar.

    Sorun şu ki, pvp yapmak için en iyi charlardan birisi olan blader nedense yağmurdan kaçmaya çalışırken doluya tutuluyor. Blader sahibi oyuncuların çoğu nukerler, wizardlar bana yüksek hasar vurmasın diye garment giyerek dolaşıyor. Bu oyuncuların özgüveni yüksek olduğundan Warrior'a kafa tuttukları zaman soğuk terler dökmeye başlıyorlar. Garment giyen bir çin chara Warrior skillerinden Daredevil bir nuker charın nuke'u kadar hasar veriyor. Üstelik bu rakip bir str!

    Öyleyse Avrupa çarları çok güçlü demektense yapılacak en doğru şey kendimize bir rakip seçmek ve tamamen ona özel giyinmek. Wizard katili olacağım diyorsanız hay hay garment kuşanıp gidin, tek bir yatır batıra bakar ama o garment ile Warrior'a kafa tuttuğumuzda neden Avrupa çok güçlü demeyelim.

    %20 koşma hızı ve %20 daha az mana tüketimi sağlayan garment giyme zorunluluğu bladerların başındaki en büyük batıl inanç. Garment giydiğimiz halde bizi yatırmaya zorlanan strler, full armor set kuşandığımızda devasa fiziksel savunma değerlerimiz karşısında soğuk terler dökecektir.

    Ve son bir şey daha. Blader zor kasılır inancı yanlış bir inanç. Bu konuda son derece samimiyim. İsterseniz bir grinding videosu çekebilirim. Çinler arasında en yüksek defansa sahip olan bir char nasıl zor kasılabilir? Bu sözün doğru şekli bladeri kasmak uzun sürer olmalı. Çünkü skiller çok vurduğu için diğer yapılandırmalara göre tamamlanmaları uzun sürüyor.