1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

+ Basmayı Etkileyen Faktörleri Tartışıyoruz (taktik değil)


  1. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Ne zaman böyle bir konu açılsa "şans işi kardeşim, öyle birşey yok" denilir ama dikkatinizi çekerim burda taktik/hurafe değil başarı şansını artırabilecek faktörlerden bahsediyoruz. Dijital ortamda başarı demek tamamen matematiksel bir işlemin lehinize sonuçlanıp sonuçlanmaması demek. Sonuçta + basmada matematiksel bir işlemin sonucu. Bu işlemim bir formülü var ve sizlerden istediğim bu formulün içindeki işlemi etkileyen değişkenleri burada paylaşmak. Önce ben başlayayım ;

    - Lucky Powder
    - Lucky Stone
    - Premium (+5% artırır)
    - Lag sız bir ortam, tek bir oyun açılması ve netin yoğun kullanılmaması (işlemin internetin yavaşlığından dolayı askıda kalıp başarısız olmaması için)

    Tartışmalar Sonrası Eklenenler (Güncel, açıklamalar tarafımdan kısaltılarak derlenmiştir) :

    (_TheFireBender_) : Görselleri azaltmak internetin yoğunlunu azaltabilir. Buda zaman zaman işlemin askıda kalıp başarısız olmasını engelleyebilir. Tabi çok düşük olasılık olarak.
    (Caliante) : 3-4 gün alchemy ile uğraşmayıp sonrasında + denediğim ilk item genelde direkt +5 e rahat ulaşıyor (%80 bu şekilde oldu). Sanırım oyuna inat sürekli sürekli denemek başarı olasılığını gerçekten etkiliyor gibi.
    (Shooter) : İteme sürekli + denemeyip, ara sıra blue eklemek, bi süre kullanmak ve bir süre bekletmenin genel kanı sonucunda işlemi olumlu yönde etkilediği düşünülüyor.
    (EnDZoNe_) : Server dolulugu ve bağlantı hızı, bunlara dikkat etmek gerekiyor. Server ın boş olduğu gece 3-4 gibi basmak her zaman avantaj getiriyor .
    (Polgara) :Ilk denememizde diyelim +5 tutma olasılığı %10 iken ikinci denemenizde bu oran artacaktır, aslında itemin + tutmaması bir sonraki denememizde tutma olasılığını yükseltir.
    (Caliante) : Oyunda kesinlikle şanslı/şanssız item durumu var. Sürekli + deneyen arkadaşlar bilirler; bazı itemler o kadar inatçıdırki +3 bile olmaz kolay kolay ve hemen belli eder kendini, bazılarıda ilk denemede rahatlıkla +5 +6 olurlar. İlk başlarda tesadüf olarak düşünebilirsiniz, ancak çok uzun süre bu işle meşgul olursanız bu durumu sizde hissetmeye başlarsınız.
    (zagaron) :+ Basarken item üzerinde bir parlama belirir. Bu parlama itemin şans faktörünü gösterir aslında. Fuse tuşuna bastığınız anda oradaki parlama ne kadar hızlıysa ve takılmıyorsa o itemin + tutma ihtimali o denli yüksek olur.

    Cevap Bekleyen ve Merak Edilen Konular :
    - İtemin Durability sinin yüksek yada düşük olması bu olasılığı değiştirirmi ? Mesela Durability : 20/210 iken mi daha şanslı oluruz yoksa Durability : 210/210 ikenmi, yani itemin tamir ettirilmeden basılması veya tamirden sonra , kimi arkadaşlarımız ne alaka diyecek ama olasılık olarak bizzat denedim çok farkediyor.
    - Şanslı koordinat olayına inanıyor musunuz ?

    İtem + basmada bunların dışında başarı olasılık oranını etkileyebilecek durumları paylaşılırsa faydalı olur diye düşünüyorum.

    Not: İsterseniz taktik/hurafe lerinizde bizlerle paylaşabilirsiniz, en azından yorumlamaya çalışırız.
     
  2. NephilimAngel

    NephilimAngel Old School olduser rank8

    Kayıt:
    25 Nisan 2007
    Mesajlar:
    4.223
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    student
    Şehir:
    mistik mannnn
    ekran ayarları xD
     
  3. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Görselleri azaltmak internetin yoğunlunu azaltabilir. Buda zaman zaman işlemin askıda kalıp başarısız olmasını engelleyebilir. Tabi çok düşük olasılık olarak.
     
  4. NephilimAngel

    NephilimAngel Old School olduser rank8

    Kayıt:
    25 Nisan 2007
    Mesajlar:
    4.223
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    student
    Şehir:
    mistik mannnn
    Hmm

    +basılıcak yerin diğer charlardan uzakda olması yani kalabalkıkda basılmaması etkiler
     
  5. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Belirtmek istediğim bir husus daha var: Önceleri "+4 bas 2-3 gün bekle +5 dene" şeklinde açıklamalar biraz saçma gelirdi ama uzun süre bu işle uğraşınca dikkat ettim; 4-5 gün alchemy ile uğraşmayıp sonrasında + denediğim ilk item genelde direkt +5 e rahat ulaşıyor (%80 bu şekilde oldu). Sanırım oyuna inat sürekli sürekli denemek başarı olasılığını gerçekten etkiliyor gibi.
     
  6. belgther

    belgther Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    10 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    966
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    rev6'nin ya da 0x33'ün adami olmak :D o zaman sans iki katina cikiyormus :D
     
  7. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Sağol be, çok yardımcı oldun. Bir Global Mod'a da bu yakışır. İyiki varsın.
     
  8. Nebula

    Nebula Old School olduser rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    2.550
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Hamburg
    Bence Steady Tablet cok etki ediyor.
    Steady bilindiği üzere bir stand-up terimidir.Silah +3 yapılır steady basılır kasaya atılır ordan cıkmaz ve kesinlikle kullanılmaz.24 saat bitiminde diyorum cünkü bekletmekte bir faktördür bence 24 sonrasında aynı saatte aynı yerde bir ixir ve Lucky Powder ile +4 e dayanır.Ardına yine steady ve kasaya atılır.Update sonrası direk lagsız bir ortama gidilir ki lag da etkileyecek bir faktördür bence.Önce başkaca bir itemde mesele giyside elixir yakılır sonra +4 iteme lucky Stone basılır ve bir ixir ve bir Lucky Powderla +5 denenir. (Pre kullanmıyorum ben inanmıyorum o %5 şansa)

    Anlaşaılan o ki şunlar önemli faktörler:
    1-Steady Stone
    2-Steady nin anlamını taşıması için kasada bekletmek
    3-+4 den sonra başkaca bir ucuz item üzerinde herhangi bir ixiri yakmak
    4-Lucky Stone ve birazda şans
    +7 içinse astralsız immortalsi zor tabi yanma tehlikesi yüksek.İlla paraya kıymak lazım Pamuk Eller Cebe :)
     
  9. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Evet, iteme sürekli + denemeyip blue eklemek, kullanmak ve bir süre bekletmenin genel kanı sonucunda işlemi olumlu yönde etkilediği düşünülüyor.
     
  10. XER0

    XER0   rank8

    Kayıt:
    19 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    10.644
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Meslek:
    Öğrenci
    Bu Başlık iyi, Diğer + basma ile ilgili olan başlıkları kilitliyorum...

    + Basma ile ilgili görüşlerinizi Yeni başlık açmadan buraya yazın.


    +1
     
  11. Torquel

    Torquel Old School olduser rank8

    Kayıt:
    14 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    3.817
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Şehir:
    Maraton Üst
    Belli bir yere kadar sanş işi,gerisi paraya bakar.Taktikler,beklemeler pek inanmıyorum
     
  12. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Al işte, gelde burdan yak, başlığı bile okumadın galiba "(taktik değil)" özellikle belirttim. Bu postu nasıl kastığın belli.
     
  13. Leader

    Leader Buralıyım rank8

    Kayıt:
    18 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    4.966
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    +1
     
  14. EnDZoNe

    EnDZoNe   rank8

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.708
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    (_;_)ingen
    server dolulugu ve bağlantı hızın bunlara dikkat etmek gerekiyo.server ın bos oldugu gece 3 4 gibi basmak her zaman avanta getiriyor .. lucky powder pre vs gibi şeyleri söylemiyorum zaten bunlar zaten olucak + basıcam dersen .
     
  15. XER0

    XER0   rank8

    Kayıt:
    19 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    10.644
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Meslek:
    Öğrenci
    >>> Silkroad Oyuncu Tartışma ve Rekabet Platformu

    Taşıtıldı...
     
  16. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Taşınması iyi oldu, sonradan farkettim uygun yerde olmadığını,çok ilgilisiniz gerçekten, teşekkürler,.
     
  17. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Bundan sonra; çoğunluk tarafından kabul gören, istatistiksel olarak olumlu yönde başarı payı olan ve tartışmalar sonucunda ortaya çıkacak olan konuyla ilgili diğer bilgiler konu ana metnine eklenecektir.
     
  18. PolgaraWahrenheit

    PolgaraWahrenheit Aileden rank8

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    8.320
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Üni
    Ben gecesine gündüzüne bakmam pek. Lag da beni çok fazla bağlamıyor. 24 saat beklemek gereksiz. Bi silahı 20 dk içinde 0 dan +7'ye çıkarabiliyorum - ki bunu defalarca yaptım.
    Silkroad sizin aldığınız silk'e değil silk'le aldığınız Premium Plus'ı ya da Gold'u görüyor. Bu 2 tickettaki özellikler sizin alchemy'nizi önemli derecede etkiliyor. Bu yüzden premium oldukça etkili-premiumsuz 5 bastım 7 bastım diye yorum yapmayınız sadece etkili dedim.
    Diğer yandan kimse sizin alchemy olayınızla ilgilenmiyor. Bu iş şans veya taktik işinden çok yapay zeka tarzı birşey. Aslında programlanmış düz zeka desek daha iyi.
    Her + denemenizin ve bu denemelerin success olmasının % değeri vardır. Premium , steady , luck , ve lucky powder bu % değerini artırır.
    Misal +4 item bastınız. +5e basmaktan çekiniyorsunuz. +4ten +5e geçme yüzdeniz 10 olsun. Sizin amacınız 10% şansı artırıp en azından 40% yapmak. Bunun için ise diğer itemlerin success'leri yerine fail'lerini kullanıyoruz. +4 iteminiz dursun. Siz gidip bir +2 iteminizi lucky powdersız basın. Yanmazsa tekrar basın. Bu şekilde 2 kez yaktığınızda bu sizin 3. denemenizin %sini artıracaktır. Yani sizin +4/+5 şansınız %10 iken siz 2 fail gerçekleştirerek şansınızı %30 artırabilirsiniz.
    Son olarak şunu ekleyeyim. Hotanda basmak yerine jangan tomb a gidilmesinin amacı yine bu %yi arttırmaktır. Her town'da belirli bir + basma % si tutulur. O gün içinde basılan 3 tane +7 item bir süreliğine o town'ın + basmada kullanılamaz hale gelmesi demektir. 1 günde 2 glavie ve bir sword'u +7 yapmıştım ve +3e basamamaktan yakınanların attığı globalleri okuduk.
    Ps: Bayağı uzun tuttum kusurabakmaın :mrgreen:
     
  19. Prestij

    Prestij Öğretiyorum rank8

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    510
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir...
    Premium un işlemde etkili olduğu şüphesiz, zaten premium un özelliklerindede yazıyor bu :- Lucky 5% inc. , alchemy probabilitiy 10% inc. Bekleme mevzuuna gelirsek : Bende önceleri diyordum; "ya ne alaka, bekletsek ne olacak itemi, şimdi bassak ne farkeder, neden 2-3 gün sonra basalım vb." ama gördüm ki bu düşünce genel kanı olarak gerçekten ciddi anlamda benimsenmiş. Özellikle dikkat ediyorum ; iki , üç gün + denemeyip sonrasında deneyince item anında %80 oranında +5 tutuyor. Sizlere tavsiyem özellikle premiumunuz varsa +5 denemekten hiç çekinmeyin, Polgara arkadaşımızında dediği gibi ilk seferinde diyelim +5 tutma olasılığı %10 iken ikinci denemenizde bu oran artacaktır. Yani itemi önce +3 yapayım, 2-3 gün bekleyeyim sona +4 deneyim sona bekeleteyim +5 deneyeyim şeklinde küçük düşünürseniz yıllarca uğraşsanız basamassınız +7 veya +9. Eğer +7 deniyecekseniz itemini ilk olarak bir gün içinde +5 yapın, bundan korkmayın, mutlaka belli bir denemeden sonra tutacaktır. Sonra iteminizi bir gün kadar kullanın, +5 den sonra ilk olarak iteminize Repair Invalid Durability olmaması için steady basın, itemin komple kaybolma riskini sıfırlamak için immortal basın, birde şansınızı azda olsa artırmak için lucky stone basın. Bu şartları sağladıkdan sonra +6 deneyin, şayet tutarsa aynı şekilde +7 deneyin.
     
  20. PolgaraWahrenheit

    PolgaraWahrenheit Aileden rank8

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    8.320
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Üni
    +5 item pre plus olayından sonra iyice kolaylaştı zaten. Ancak siz siz olun kesinlikle immortal ve steady kullanmadan +5 üstüne denemeyin.