Kayıt
15 Aralık 2008
Mesajlar
405
Beğeniler
0
Şehir
Ev xD
Bundan uzun zaman önce yani aşağı yukarı 1 yıl önce avrupalılar meydana çıktı hepinizinde bildiği üzere avrupalıların seviye atlama teknikleri çinlilerinkinden biraz farklı idi, her neyse, bir çoğumuz bu parti sistemine yavaş yavaş alıştık ve çoktaan 80. seviyeyi bulduk bile, aradan aylar geçti ve ben tekrar işe koyuldum bu sefer amaç 90! bizim zamanımızda ortada 3-5 kişi vardı kendi yağımızda kavrulur giderdik, bizden sonra bir çok kişi daha gelmiş fakat işin garip tarafı sonradan gelenler biraz acemi! parti içerisinde çok garip davranışlar sergiliyorlar, bu duruma bir son vermek için bugün size avrupalılarda parti sisteminin nasıl işlediğini ve grup olarak en efektif şekilde nasıl dövüşülebileceğini izah etmeye çalışacağım.

Öncelikli olarak kendimize şu soruyu soralım, ben kendi başımın çaresine zaten bakabiliyorum neden partilere katılmalıyım? Evet gayet mantıklı bir soru; neden partiler?

Aslında bu sorunun cevabı çokta zor değil, önceliki olarak geleneksel çinli yapısına göz atalım; bir tuğ ustası dakikada 10 canavar öldürür, bu rakam bir lv80 için aşağı-yukarı saatlik %2,3 anlamına gelir, yada dakikada (9 fark ile) 5 sp manasına gelir, bu kişiye bir tane premium bilet verdiğimizi düşünecek olursak 3 saatlik süre içerisinde en iyi ihtimalde %15 puan yada 9 fark ile 1800 sp, 0 fark ile 900 sp anlamına gelir, bu kişiye birde skill gold time (sp ticket diyede bilinir) bileti verdiğimizde 3 saatin sonunda toplam alacağı sp, 0 fark ile 1800, 9 fark ile 2700 sp dir, bu rakamları aklımızda tutalım ve şimdide avrupalılara geçelim


Bir avrupalının parti içerisinde iken bir saattle öldüreceği toplam canavar sayısı 500 civarındadır, fakat bunların bir kısmı normal canavardır, yani vereceği toplam puan x 0,6 bütün üyelere dağılır, yada parti canavarıdır basit manada 8 kat daha fazla puan verir, bu da aşağı yukarı, 300 kadarının parti 200 kadarının normal canavar olduğu varsayılırsa, tipik bir avrupalının parti içerisinde bir satte öldüreceği normal canavar sayısı 2500-3000 aralığındadır, bu rakam ise bir lv80 için %10 puan yada 0 fark ile (minimum)625 sp manasına gelir, bu oyuncuya premium bilet verildiğinde 3 saat sonunda alacağı %60 puan yada 0 fark ile 3750 sp, yada 9 fark ile 7500 sp dir, bu oyunca birde sp bileti verdiğimizde 3 saat sonunda alacağı 0 fark ile 5600 sp yada 9 fark ile 11250 sp ye tekabül eder.

Bu şartlar düşünüldüğünde bir çinlinin 80 den 81 e kadar olan yolculuğu günlük 3 saat üzerinden 1 hafta sürer, 80 den 90 a kadar olan sürecin hesaplayacak olursanız, bu rakam aşağı yukarı 100 gündür, aynı şartlarda fakat parti içerisinde dövüşen bir avrupalı için bu süre tahmini olarak 30 gündür, bu olaya sp açısından bakıldığında bir çinli günlük 3 saaat üzerinden 100 bin kadar sp açığını kapatabilmek için en az 38 gün uğraşması gerekirken, avrupalı için bu sayı 9 gündür.

Bütün bu şartlar altında kendi başınıza seviye atlamaya çalışmakla sadece kendi işinizi zorlaştırmış olacağınız aşikardır.
Grup Üyeleri ve Kümülatif Eleman Yapısı:

8 kişilik partiler genel manada 2 Savaşçı, 4 Büyücü, 1 Cleric ve 1 Bard dan oluşur. Kümülatif manada eleman yapısı aşağıda belirttiğim gibidir, zincir bozulacak olursa sistem geçerliğini kaybeder ve işletilemez hal alır.

1-Wizard / Cleric
2-Warrior
3-Bard
4-Wizard
5-Warrior
6-Cleric
7-Wizard
8-Wizard


Peki bu sıradaki mana nedir? neden böyle bir sıra diye sorulacak olursa, basit açıklaması şu şekildedir;

1-Wizard/Cleric: Zorlanmadan kendi başına canavarları öldürebilir(çinli yöntemi).

2-Warrior: Çinli yöntemi yavaştır, daha fazla elemana gerek duyulur fakat 2. bir kişinin varlığı etrafta parti canavarların belirmesine sebebiyet vereceği için grubun dayanma gücüne olan ihtiyacı artacaktır. Bu durumda 2. kişi Warrior olmalıdır.

3-Bard: Yeteri kadar dayanabilen ve pasif cleric özellikleriyle kısmende olsa kendilerini iyileştirebilen grubun aynı süreçte daha fazla canavarı yok edebiliceği aşikardır, fakat durum itibariyle partinin üzerine anlık bir aşırı yüklenme olması sistemi çökertir çünkü büyücünün devamlı atış yapması bir süre sonunda mana sıkıntısına düşmesine nedendir, bu ise daha farklı bir sonucu doğurur; Örneğin rakibe uygulayacağınız baskının 2 puan, rakibin baskısına direnme gücünüzün 2 puan olduğunu ve rakibin baskı gücünün de yine 2 puan olduğunu varsayalım, grubun atış gücünü -ki bu bir baskı şeklidir- oluşturan büyücü durma noktasına gelirse durum 4-2 den 2-2 ye düşer, eşitlik ölüm demektir, çünkü; rakip kritik vuruşları sayesinde baskı gücünü 2 den 3 çıkarırsa durum 2-3 olur ve yenilirsiniz, bu denklem göz önünde bulundurulduğunda 3. kişi mutlak sûretle Bard dır. Bard lar parti içerisinde canavarların gözüne pek takılmadığı için savunulması gerekmez aynı zamanda pasif büyüleriyle(guard/mana tambour) grubun baskıya dayanma gücünü artırabilceği gibi, mana yenilemesi sayesinde var olan baskı gücünün kesintiye uğramamasına ve bununda ötesinde yine pasif büyüleri sayesinde(dancing of Valor/Wizardry) artış gücünü artırarak grubun rakibe(bu durumda canavarlar) uyguladığı baskıyı artırabilir.

4-Wizard: Aynı grup yapısı itibariyle daha fazla kişiyi koruma altına alabileceği için bu şartlar altında yine bir Wizard ın partiye katılıp yapılan işin hızlandırılması mantıklı olur, böylelikle savaşçının koruma özelliğide atıl durumda kalmamış olur

5-Warrior: Aslında 5. Kişi cleric olması gerekirken 5. Kişi Warrior seçilmelidir çünkü tek savaşçı her bir kişiyi koruyamaz, bu yüzden önceliki olarak alınacak cleric i koruyacak bir kişi gerekir.

6-Cleric: Parti üyeleri üzerindeki gerilimi azaltır ferahlatıcı etkisi vardır, büyüyen bir grubun kesin ihtiyacıdır.

7+8-Wizard: Yeterince büyüyen grubun daha fazla kişiyi korumaya gücü yeter, bu koruma gücünün atıl kalması grup üyelerinin zararınadır değerlendirilmelidir.







Teknikler:

Avrupalı partileri 3-5 kişinin bir araya gelip haydi aslanlar davranın kılıçlarınıza deyip canavarlara bodoslama daldıkları saldırı şekli değildir, bu işinde bir yolu yordamı vardır. Bu iş için farklı teknikler kullanılır, ben bu tekniklerin arasında en çok kullanılanı olan yıldız yada çökertme diyede bilinen tekniği sizlere aktarmaya çalışacağım, tabiki bu tek teknik değildir bunun haricinde T, I yada V teknikleride bulunur, fakat bunlardan bahsetmeyeceğim, yinede kısa olarak anlatmak gerekirse,

1-] T Tekniği:
Koridor benzeri alanlarda uygulanır, ana mantığı koridorun içerisine yapıca zayıf olan elemanlar alınır, koridor ağzına ise savaşçılar ve cleric yerleştirilirek saldırı alınabilecek son yön de kapatılmış olur.

2-] V Teniği:
Oda yada kayalık bölgelerde zayıf yapılı üyelerin duvarlara yaslanmasıyla yapılır, bundaki maksat yine T tekniğinde olduğu gibi zayıf üyelerin saldırı alabilceği yönleri kısıtlamaktır.

3-] I Tekniği:
Geçici düzendir, genellikle güçlü dev canavarlara karşı kullanılır, şavaşçılar önden canavarı baskılarken grup üyeleri canavara en fazla hasarı vermeye çalışırlar, savaşçıların yaptığı baskı canavarın geriye tepmesine sebebiyet verdiği için daralan cosinüs açısı bir mühlet sonra parti üyelerinin ip gibi dizilmesine yol açar.



4-] Yıldız Tekniği:

Bu teknik avrupalıların açık farkla ençok kullanıldığı tekniktir, diğer üç tekniğin artılarına haizdir, ve yeteri kadarda güvenlidir, tek eksisi düşük seviyedekiler için kesin olarak uygun değildir, zaten düşük seviyedeki kişilerin bu tekniği uygulayabilmesi için gerekli olan yetenekler, seviye yetmezliğinden ötürü henüz kullanılamaz durumdadır.
Eleman yapısı diğer tekniklerde de olduğu gibi esnektir örneğin; Normal bir grup 2 Warrior + 4 Wizard + 1 Cleric + 1 Bard dan oluşurken, 1 Warrior + 1 Roque + 2 Wizard + 1 Warlock + 2 Bard + 1 Cleric dizilimide aynı zamanda geçerlidir, eleman değişiminin başarıma etkisi yoktur, plana etkisi vardır.

Teorik Prensip:

Bu tekniğin genel mantığı; Gruptaki savaşçı(lar) grubun zayıf üyelerini korumaya alırlar daha zonra zıt yönlere dağılarak etraftaki canavarları grup üyelerinin üzerine çekmeye çalışırlar, canavarlar merkez noktasına yaklaştıklarında nefret dengelerinde cleric aleyhine değişme gözlenir, çünkü grup üyelerinin iyileştirilmesi canavarların yerinde saydğı anlamına geldiği için onları fazlaca sinirlendirir ve hedeflerini Cleric e çevirirler, serbet kalan savaşçılar, yine zıt yönlere dağılarak aynı işi yapmaya devam ederken, Cleric in üzerine yüklenip bir nokatada toplanmış olan canavarların üzerine büyücüler alan etkili vuruşlar yaparak atış güçlerini son zerresine kadar kullanmış ve yapılabilecek en hızlı canavar öldürme yöntemini uygulamış olurlar.

Uygulanışı:

Bu teknik kendi içerisinde A ve B planı olmak üzere ikiye ayrılır. Plan seçimi grubun üye dağılımına göre yapılır. Planlar grubun toplam başarımına etki etmez!

1-]A Planı: Genel plandır, grubun, varsayılan üyeleri içermesi durumunda yapılır.


2-]B planı: Yedek plandır, aşağıdaki haller altında uygulanır;

a-) Cleric bölgedeki canavarların karşısında zayıf düşüyorsa
b-) Partide tek savaşçı varsa


Bu kısımda B planın uygulanış biçiminden bir örnek, resimde görüldüğü üzere büyücülere , Protection(Aggro Absorbtion) büyüsü verilerek, canavarları merkeze toplama işi yapılmış, merkezde aşağı yukarı 25+ canavar bulunmakta. Arşivindeki bu 2007 kasım tarihli görüntüyü sağladığı için Odin Sunucusundan Heid isimli arkadaşıma teşekkür ederim.[/size]


Yerleşim Şekli:

Warrior: A planına göre merkeze teğet, 80-100 metrelik bir düzlem üzerinde yönleri zıt olmak üzere mekik dokurlar. B planına göre yine Cleric in hemen yanında merkezde sabit durur.

Cleric: Merkezde sabir durur.

Wizard: Merkeze en az 8m, en fazla 15 mesafede sabit durur. “8m en az” mesafesinin basit sebebi; nefret dengeleri üzerindeki anlık değişimlerden payını almamaları içindir, “15m en çok” mesafesinin sebebi etraftaki canavarlar yakın mesafeye girdiklerinde, merkezdeki nefret yoğunluğunu fark edebilmeleri içindir, böylelikle canavar yönünü merkeze çevirir ve wizard anlık saldırılardan kurtulmuş olduğu gibi kısa menzilli bir canavar toplama işinide yapmış olur.

Bard: Wizard ile aynı

Warlock: Wizard ile aynı

Roque: B planına göre merkeze 10-15 metreden daha fazla yaklaşmayacak biçimde( çünkü bu gereksizdir) 100 metrelik bir daire içinde hareketlidir(canavarları topluyor)

Grubun Davraş Şeması:

Bu kısımda herbir parti üyesinin uyması gereken kurallardan bahsedeceğim, şayet; üyenin davranış biçimi A ve B planına göre fark ediyorsa, her iki plana göre, fark etmiyorsa sadece tek bir şekilde açıklama yapacağım.

Warrior:
Sizden ençok medet uman kişi Cleric dir, peki neden? Çünkü bir cleric ne kadar iyileştirirse iyileştirsin grubu ayakta tutamaz, çünkü grup üyeleri toplam canından daha fazla hasar alabilir yada tek bir kişi sürekli hasar alıyor olabilir, yani grup üyelerinin haar durumlarında ani dalgalanmalar Cleric i zor duruma zor duruma sokar, bazı durumlardada paniğe iter işler iyiden iyiye batar, bunu önlemek için haarın grup üylrine eşit dağılımını sağlamanız gerekir, en basit manada, aynı kişi üzerinde hem fence hem quota kullanmaktansa birine fence bir diğeri üzerindede quota kullanın, aynı zamanda bu diğer üyelerinde panik yapmadan ferah bir biçimde çalışmasını sağlar ve sizide onlarla tek vücut haline getirir.
Savaşçı her iki plana görede kılıç sallamaz, sadece dev canavarların istilası olduğunda, bir kaç kılıç sallayabilirsiniz

1-] A Planına Göre:
Darbeye en çok dayanan siz olduğunuz için planın ana mantığına göre canavarları tek bir noktaya toplayarak büyücülerin tam randımanlı çalışmasını sağlamanız gerekir, tabi bu iş her zaman sanıldığı kadar kolay olmaz, gruptan ayrılıp canavarları toplamak için çıktığınız yolculuğunuz boyunca toplam canınızdan daha fazlasını kaybetmemeye gayret edin çünkü geri plandaki üyelerin aldığı hasarın bir kısmı size yansır, bunu 15 saniyede bir kullanabileceğiniz iksir ile kapatacağınızı varsayarsanız, toplam canınızdan daha fazlasını harcamamanız sizin faydanıza olur. Toplama işini daima tek yöne doğru yapın, yani diğer savaşçıyla anlaşın siz hep kuzeye gidin oda hep güneye gitsin yada tam tersi(evet bununda bir nedeni var).
Burada yine küçük bir hatırlama! Protect büyüsünü A planında uygulamayın yoksa bir anda 8 kişiyi birden yerde bulabilirsiniz! Çünkü, büyücüler canavarlara vurdukça canavarlar onlardan çok size kızar ve size saldırır, siz bir canavar grubunu merkeze bırakıp tekrar gruptan uzaklaştığınızda merkezdeki canavarların sizi takip ettiğini fark edersiniz Cleric in iyileştirme menzili dışında olduğunuz için bir anda ne olduğunu bile anlamadan kendinizi yerde bulursunuz ve parti üyeleri üzerinde kullandığınız koruyucu büyülerinizde iptal olur, bununla birlikte canavarlar sizi öldürdüklerinde size olan öfkeleri sıfıra iner, arka tarafta devamlı olarak canavarlara vuran ve savunmasız kalmış olan büyücüler belki bir anda fark etmeden yapacağı atışla canavarları kendi üzerlerine çekerlerse plan başarısız olur. İşte bu yüzden bunu yapmayın!

2-]B Planına Göre:
Bu plana göre yanınızda bir de Roque(yada diğer bir savaşcı) olması gerekir, Roque sizin yerinize canavarları tek noktaya toplama işini yapar, peki sizin işiniz nedir? Sizin buradaki işiniz baskıya dayanabilmektir. Fakat korumanız gereken toplam 1 Cleric ve 4 Büyücü var, bu işin altından kalkabilmek için normal biçimde Cleric i koruma altına(fence ve quota) almanız gerekir ve büyücülerden de birini, geriye ise 2 büyücü kalır bu iki büyücüden birinin (aynı zamanda bu büyücü gruptaki en güçlü büyücü olmak zorunda) ve Cleric in üzerinde Aggro(canavarların kişiye olan öfkesi) Absorbtion olarak bilinen Protection büyüsünü kullanmanız gerekir, bunu yaptığınızda gruptaki üyeler canavarlara ne kadar vururlarsa vursunlar sizin toplam Aggro nuz diğerlerinkinden aşağıya düşmeyeceği için, canavarlar hiçbir zaman grubunuzdaki bir diğer kişiye saldırmayacak, yani pratik olarak tek başınıza herkesi korumuş olacaksınız. Bununla birlikte etraftaki canavarları toplama işini yapan diğer üye gruba yaklaştığında arkasındaki canavarların dikkati daha fazla nefret toplayan merkeze yöneleceği için, toplama yapan kişi bir anda boşta kalır, bununda o kişi için basit olarak manası yaptığı işin başarıyla gerçekleştiğini ve bir diğer yöne doğru yola çıkması gerektiğidir.
Gruptaki her üyenin canı kendisini ilgilendirir, fakat sizin sol üst köşede gördüğünüz canınız aynı zamanda grubun toplam canıdır, gruptakilerin herbirinin özelliğini kendi özelliğiniz olarak varsayın, grubu 8 kişi olarak değil! Tek kişi olarak düşünün, yani yavaş yavaş ölüyorsanız, “ölüyorum” şeklinde değil, “ölüyoruz” şeklinde grubun diğer üyelerini uyarın.

Bard:
Grupta yapacağı iş zor olmayan üyelerden biridir, çünkü yapması geren tek şey olduğu yerde saatlerce beklemekte olabilir.
Gruptaki Cleric in mana durumuna karşı özel hasasiyet gösterin, çaldığınız müziğin menzilini artıran pasif özelliklerinizi geliştirmeyi unutmayın ve canavarların tepkisini çekmemeye çalışın, bu nasıl olacak derseniz cevabı basittir, 8 kişinin manasını aynı anda iyileştirirseniz(ilerletilmiş mana wind) canavarların tepkisini çekersiniz.

Wizard-Warlock:
Gruptaki büyücülerden biri daima –görece- daha savunmasızdır, diğerleri “ensesi kalın” durumundadır. Savunmasız olan değilseniz atış gücünüzü yükseltin, canavarlarla istenmeyen temasa girdiğinizde merkeze dik yada teğet geçecek şekilde karşı yöne ışınlanın, bu, canavarın peşinizi bırakıp merkeze yönelmesini sağlar, unutmayın! Nasıl olsa korumam var diye har vurup harman savurmayın çünkü savaşçının da dayanacağının bir sınırı vardır.
Dövüş başlamadan önce sizi hangi savaşçının korumaya aldığını ve hangi yöne gittiğine dikkat edin ve bu savaşçının canını gözlem altına alın, şayet savaşçının zor duruma düştüğü fikrindeyseniz, (yani; Cleric menzili dışında iken ciddi manada yaralanmış ise) hızlıca savaşçının olduğu yöne ışınlanın, şayet cleric özellliğiniz var ise sol elinizi kaldırarak hızlıca iyileştirin(group recovery), yada ilk elden koruyucu kaya(earth fence) büyüsünü aktif hale getirin, bunun haricinde canavarları geriye itmeye, ayaklarını bağlamaya yada savaşçıya olan nefreti düşürmeye çalışabilirsiniz, sonuncunun etkisi; Savaşçının peşindeki canvarların, onu koşarak değil, yürüyerek takip etmesini sağlamasıdır.

Cleric:
Yapacağnız iş çok zor değil, sadece iyileştirmek, burada dikkat etmeniz gereken husus, Warrior yada Roque grutan ayrılmak üzere iken 16 saniye süren iyileştirme büyüsünü(lv80 – Healing Orbit) kullanmayı unutmayın ve yine Bless kullanmadan önce haritayı takip edin, grup bir araya geldiğinde bunu kullanın.
Grup içerisindeki savaşçıların durumunu takip edin ve savaşçılarn hangi yönlere dağıldıklarını aklınızda tutun, çünkü savaşçı gruba -görece- uzak bir noktada ölürse, ekranınızdaki listeden tıklayarak onu seçili hale getiremezsiniz, bu yüzden ne tarafa gittiklerine dikkat edin!

Roque:
Parti içerisindeki varlığınız tek manaya gelir, bu da; B planının uygulandığıdır. İşiniz çokta zor değil, seri atışlarınızı kullanarak uzun menzilden canavarları grup elemlarına yönlendirin, merkezdeki savaşçı ile devamlı temas halinde bulunun savaşçının dayanabileceğinden daha fazla canavarı grup üzerine çekmeyin!
 
Yukarı Alt