Cladren

Tanınıyorum
Kayıt
6 Eylül 2011
Mesajlar
264
Beğeniler
0

ATALANTA

Tempskron ırkının mızrak alanında uzmanlaşmış bayan karakteri.
Temel Becerileri: Fiziksel Atak​

Yükselebileceği rütbeler:
Atalanta ► Valkyrie ► Brunhild ► Queen of Vanlinala​

Giriş Atalanta karakteri oyunun kritik üzerine dizayn edilmiş karakteridir. Gerek Pasif gerek aktif skilleriyle kendine kritik verirken alacağı kritik hasarları azaltması tam anlamıyla atalanta karakterini Atak üzerine kurgulanan bir karakter haline getiriyor. Oynanış bakımından oldukça zevkli olduğuna inanıyorum ki bunun sebebi, 10-30 ve 50 levellerde bir nevi partner olarak verdiği birbirinden sevimli yaratıklar. Bunların devamlı karakterinizi takip etmesi hem güzel bir görüntü oluşturduğu gibi kasarkende bize oldukça fayda sağlıyor.

Kontrol Atalanta karakterinin kontrolleri zamanlama ve beceri isteyen cinsten. Yapacağınız küçük gecikmeler sizi zor durumda bırakacağı gibi zamanında yapılan hamlelerde aynı şekilde mükemmel sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Bunun yanısıra aktif olarak kullanacağımız skillerin fazla sayıda olmasıda kontrol bakımından Atalanta karakterinin - olarak hanesine eklebiliriz.

Yardımcı Ünite Kontrol Yardımcı ünitelere baktığımız zaman pek bir zorluğu olduğunu söylemem çünkü partner olarak seçeceğimiz yaratıkların oto takip olarak kumanda edebiliyoruz ve bu durum bizi ayrıca partnerimiz ile uğraşmaktan kurtarıyor. Ayrıca kasarkende partnerimizi önde tutarak rahat ataklar yapabilmemize imkan sağlıyor. Partnerler hakkında daha detaylı bilgiyi yine Mekanik başlığı altında detaylı olarak inceleyeceğiz.

KARAKTER DEĞERLENDİRMESİ

Karakterin (+) Yönleri

► %50 Kritik artışı... (Mevcut kritik üzerinden) Atalantayı Atalanta yapan skill... Normal cirit atağınızı bile skill vururmuşcasına katlanmasını sağlayan bu skill şansıza bağlı olarak (ki bu şans yüzdesi %50 gibi büyük bir rakam) karşı tarafı çok zor durumda bırakabilir.
► Görünmez karakterleri deşifre edebilme özelliği.
► Alan skillerinin bulunması.
► Çok kullanışlı yedek ünitelerden yararlanması (Mirinam, Wolf, Bear)
► Range bir karakter olmasına rağmen kalkan kullanabilmesi ve buna bağlı defans artışı.

Püf Nokta ►Yukarıda bahsettiğim özellik çok ilginç bence çünkü bir çok mmorpg oyunda Range karakterlerin kalkanı bulunmaz ve yakınına girdiğinizde ölmesi kaçınılmazdır. Çünkü uzaktan avantajlı durumda olan bir karakter yakın durumda daima dezavantajlıdır. Ama Priston Tale bir çok konuda olduğu gibi burada da ezberi bozmuş. Ayrıca bu durumun alan skilleri ile desteklenmeside bence çok iyi düşünülmüş ve tam bir kombinasyon defansı haline getirilmiş. Bu durumu önemsemeyen rakiplerinizin yakınınıza girdiğinde hiçde kolay bir lokma olmadığınızı sağlayacak bir özellik.

► Arena Of Effect (Aoe)skillerinin bulunması... Bkz. ( Horn Flute of the Battle )

Tanım ► Arena of Effect (Aoe): Etki alanı demektir. Belirli bir mesafe içerisinde kendisine ve yanındaki birimlere süreye bağlı veya süresiz olarak verdiği extra özelliklerdir. % üzerinden değerlendirilir. Bu durumuda daha sonra mekanik başlığı altında detaylı olarak inceleyeceğiz.

Karakterin (-) Yönleri

► Kritik Hp Defans ve Aoe skillerinin zamana bağlı olarak kısıtlanması.
► Zamanlama isteyen bir karakter. Çünkü bir çok karakterde pasif olarak verilen skiller bu karakterde süre sınırıyla bağdaştırılmış. Kısacası Combo olarak nitelendirdiğimiz atak skillerinin yanında zamana bağlı buff veren skiller üzerinde de combolar yapmanız gerekecek.
►Tam anlamıyla karakterde randıman sağlatacak pasif skillerin yüksek levellerde açılması.
►Disable skillerinin bulunmaması.

Tanım ► Disable Skill: Rakibin kendisini veya yeteneklerini belirli bir süre için devre dışı bırakmaya yarayan skill çeşidi.


MEKANİK

ARENA OF EFFECT (Aoe)

Etki alanı (Aoe) Belirli bir mesafede dost ünitelere ve karakterin kendisine fazladan özellikler vermeye yarayan skillerdir. Bunlar birden çok üniteye etki ettiği için Atalanta karakterini tam bir takım fonksiyonlu karakter konumuna getirir. Atalanta karakterinin zindan ve benzeri yerlerde bulunması takıma kolaylık sağlayacağı gibi savaşlarda da dost ünitelere vereceği bufflarla takım oyununun vazgeçilmez karakterleri arasında olacağını düşünüyorum. Aoe Skilleri genelde pasif olarak bulunmaktadır. Ama Atalanta karakterinde aktif olarak kullanılabilmektedir ve zamana bağlıdır. Süre dolduğunda tekrar basılarak yenilenebilir.

Püf Nokta ► Horn Flute of the Battle becerisi 5 beceri puanı ile tamamlandığında %20 gibi bir orana tekamül edecek. Peki bu ne demek? 6 metre yakınınızda bulunan tüm dost ünitelerin %20 Saldırı ve Defans alması demek. Bu sizi gerek partilerde gerekse savaşlarda aranan karakter konumuna getireceğinden eminim. Bu nedenle Horn Flute of the Battle skili oyunun en sağlam skilleri arasında gösterilebilir.

YARDIMCI ÜNİTELER

Atalanta karakterinin oyun boyunca hiç bir süreye bağlı kalmaksızın kullanabildiği yardımcı üniteler bulunmaktadır. Bunlar Atalanta karakterine extra özellikler verebildiği gibi saldırma yeteneğinede sahiptir. Levellerine göre açılma sırası aşağıdaki gibidir

Level 10 ► Miniram
Level 30 ► Wolf
Level 50 ► Bear

Şimdi bunların verdiği extra özelliklerini ve oyunda karşımıza çıkacak olan yardımcı ünitelerin skill barlarını resimli olarak inceleyelim.












DURUM BİLGİSİ

Yapacağımız ataklar uzun mesafe atakları olarak adlandırılmaktadır ve rakibe defans üzerinden hasar verir. Aynı şekilde alacağımız hasarlarda yine defans üzerinden alınır. Bu durum Defansı yüksek olan karakterleri bizim başlıça düşmanlarımız yapar. Ayrıca magician priest ve shaman gibi karakterler aynı şekilde defansa takılmayan ataklar yaptıklarından ötürü vereceği yüksek hasarlarla bizim başlıca düşmanlarımız arasında yer alır. Eğer Atalanta karakteri tercihinizse ve direnç savunmanız yoksa bir magician veya bir priest sizi zor durumda bırakabilir

STAT BİLGİSİ



Base damagelerimize baktığımızda hiçte fena olmayan bir stat bilgisi karşılıyor bizi.

Tanım ► Base damage: Karakterin oluşturulduğunda Oyun tarafından otomatik olarak atanan ve üzerine daha sonra ekleme yapılabilecek saf stat puanlarıdır.

Yetenek, Güç Can ve Karakter statlarımızın ön planda olması karakterimizle nasıl oynacağımız konusunda bize yol gösterecektir. Canımızın ayrıca oyunda pasif ve süreye bağlı skillerle desteklenmesi oyunda hp sorunumuzu ortadan kaldıracak ve doğal olarak kasarken magican ve priest tarzı karakterler gibi takımlara bağlı olmaktan bizi kurtaracak. Ayrıca kalkan kullanabilmemiz defansımızı büyük bir oranda düzelteceği için seviyemizde ve seviyemizden yukarı yaratıkları kesebilecek bir konumda olacağız.

Şimdi diğer statlarımızın ne işe yaradığını kısaca tekrar hatırlayalım

► Can Maksimum hp ve kurtarma gücünü belirler
► Akıl[/size] Büyülü saldırı gücünü MP kurtarma gücünü ve beceri seçimini etkiler
► Kıvraklık [/size]Uzun mesafade saldırı gücünü vuruş oranını kaçışı kritiği ve saldırı hızını etkiler
► Zeka [/size]Maksimum mpyi büyülü saldırı gücünü büyülü vuruş oranını ve büyülü kaçışı etkiler
► Güç [/size]Karakterin maksimum hp'sini fiziksel saldırı gücünü engelleme oranını ve taşıyabilecği maksimum ağırlığı belirler
► Yapı[/size] Maksumum MP yi fiziksel saldırı gücünü uzun mesafe saldırı gücünü vuruş oranını kaçış gücünü büyülü vuruş oranını büyülü kaçışı engelleme oranını kritik saldırı hızını ve beceri seçimini etkiler

SKİLL AĞACI

Daha önceki magician rehberimde skilleri tanımlarıyla açıklamıştım ancak her rehberde tekrar etmeyi faydalı buluyorum.
Oyunumuzda iki çeşit skill bulunmaktadır.

► Aktif Skill ► Pasif Skill

Aktif Skill ► Oyunda aktif olarak kullandığımız ve kullandığımızda MP oranımızdan skilin seviyesine göre mana harcayan becerilerdir. Belirli bir atış ve soğuma süreleri vardır. Soğuma süreleri doluncaya kadar tekrarı kullanılamayan skillerdir.

Pasif Skill ► Yine isminden anlaşılacağı üzere oyunda pasif olarak bulunan ve mana harcamayan becerilerdir. Bir çok karakterin sınıflarına göre ihtiyaç duyduğu özellikler bu pasif skiller sayesinde giderilir. Atalanta karakterinin ihtiyaç duyduğu Kritik Kaçış ve HP stat puanları bu pasif skiller sayesinde büyük oranda giderilebilir. Bu skiller pasiftir mana gereksinimi istemez ve disable (devre dışı) edilemez


Beceri dağılımı konusunda bilgi vermeyi doğru bulmuyorum bunun sebebi şu; Becerilerin hepsini incelediğinizde sadece bir beceri kullanımı değilde, Birden fazla şekilde beceri dağılımı yapabileceğinizi göreceksiniz. Zaten becerilerin fazla sayıda olmasınında sebebi bu... Bu tamamen sizin oynayış mentalinize ve stilinize bağlı bir durum. Sadece detaylı olarak incelemek yetecektir.

Aşağıda her becerinin soğuma süresini hangi levelde ne miktarda arttığını ve atış sürelerini detaylı olarak inceleyebilirsiniz.




Hawk Eye
Açıklama »» %13 zarar vermek için hedefe odaklanır
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%13) 2 (%19) 3 (%25) 4 (%31) 5 (%37)
Soğuma »» 3 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 5



Explosive Spear
Açıklama »» Etrafındaki 6 hedefi %19 zarar vererek yakar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%19) 2 (%24) 3 (%28) 4 (%33) 5 (%37)
Soğuma »» 7 Saniye Atış Süresi : 1 Saniye MP kullanımı : 10



Throwing Training
Açıklama »» Cirit kullanırken saldırı gücünü %15 artırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%15)
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok MP kullanımı : Yok



Archer's Manual
Açıklama »» 100 zarar vermek için kusursuz bir şekilde ok atar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (100)
Soğuma »» 4 Saniye Atış Süresi : 0.5 Saniye MP kullanımı : 3



Miniram Summon
Açıklama »» Hedeflerine karşı sana yardım etmesi için Mirinam çağırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 6



Taming Weapon
Açıklama »» Cirit kullanırken ağır darbe zararlarını %12 artırır
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok MP kullanımı : Yok



Spear of Denial
Açıklama »» %14 zarar vermek için zehirli cirit atar ve 16 saniye süresince hedefe 23 zarar vererek zehirler.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%14) 2 (%18) 3 (%22) 4 (%26) 5 (%30)
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 6



Sharp Spear
Açıklama »» %21 zarar vermek için keskinleştirilmiş cirit atar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%21) 2 (%27) 3 (%33) 4 (%39) 5 (%45)
Soğuma »» 3 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 12

Level 30 Valkyrie



Summon Wolf
Açıklama »» Hedeflerine karşı sana yardım etmesi için Wolf çağırır
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 54



Physical Ability Reinforcement
Açıklama »» Cirit kullanırken HP'ni 200 artırır
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (100) 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok MP kullanımı : Yok



Sense of Hunter
Açıklama »» Yanındaki tehlikeyi hissederek görünmez birimleri ortaya çıkarır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1
Soğuma »» 10 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 15



Building up Power
Açıklama »» 30 saniye boyunca kritik saldır gücün %10 artar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%10) 2 (%20) 3 (%30) 4 (%40) 5 (%50)
Soğuma »» 15 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 21



Close Shot
Açıklama »» %43 zarar vermek hedefin zayıf noktasına saldırır ve 11 saniye boyunca 38 yaralama hasarı verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%43) 2 (%49) 3 (%55) 4 (%61) 5 (%67)
Soğuma »» 10 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 32



Fierce Attack
Açıklama »» %34 zarar vermek için hızla cirit atar
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%34) 2 (%39) 3 (%43) 4 (%48) 5 (%52)
Soğuma »» 15 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 17



Will of Warrior
Açıklama »» %48 zarar vermek için Temskron savaşçılarının dileğini yerine getirir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%48) 2 (%51) 3 (%54) 4 (%57) 5 (%60)
Soğuma »» 7 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 17

Level 50 Brunhild



Summon Bear
Açıklama »» Hedeflerine karşı sana yardım etmesi için Bear çağırır
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%13) 2 (%19) 3 (%25) 4 (%31) 5 (%37)
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 147



Skilled Hunter
Açıklama »» Hedefe %22 zarar vermek için cirit atar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%22) 2 (%37) 3 (%52) 4 (%67) 5 (%82)
Soğuma »» 10 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 52



Meteor Shower
Açıklama »» Hedefin 6 metre mesafesindeki düşmanlara %60 zarar vermek için ciritin büyülü gücünü kullanır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%60) 2 (%67) 3 (%75) 4 (%82) 5 (%90)
Soğuma »» 17 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 123



Raising Blade
Açıklama »» 20 saniye süresince %5 ihtimalle hedefe kritik hasar verir ve sürekli olarak -48 yaralanmasına yol açar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (48) 2 (54) 3 (62) 4 (68) 5 (75)
Soğuma »» 15 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 68



Spear Of Impact
Açıklama »» Hedefe %45 zarar vererek 10 saniye boyunca %17 ihtimalle zarar verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%45) 2 (%52) 3 (%60) 4 (%67) 5 (%75)
Soğuma »» 20 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 79



Solid Shield
Açıklama »» Kalkan kullanırken engelleme oranını %5 artırır
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok MP kullanımı : Yok



First Aid
Açıklama »» Derin yaralanmaları tedavi eder.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 48

Level 70 : Queen of Vanlinala



Rapid Evolution
Açıklama »» HP'ni saldırı gücünü ve Soul Possesor savunmasını 1 dakika süreliğine %5 artırır. Ayrıca kendi savunmasıda %5 artar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%5) 2 3 4 5
Soğuma »» 20 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 191



Horn Flute of the Battle
Açıklama »» Dost kuvvetleri cesaretlendirmek için Horn Flute çalar. 6 Metre Mesafesindeki güçlerin 2 dakikalığına saldırı ve savunma güçlerini %5 artırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%5) 2 3 4 5
Soğuma »» 12 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 238



Spear Of Sky
Açıklama »» Etrafındaki 6 hedefe %60 zarar vermek için cirit atar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%60) 2 (%75) 3 4 5
Soğuma »» 8 Saniye Atış Süresi : 0.3 Saniye MP kullanımı : 200



Speed Throwing Training
Açıklama »» Cirit kullanırken saldırı hızını %5 artırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%5) 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok MP kullanımı : Yok



Living In The Woods
Açıklama »» Profesyonel av yeteneğini geliştirir. 1 Dakika boyunca Mp onarılma hızını %100 artırır. Sadece savaş dışında kullanılabilir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%100) 2 3 4 5
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 115



Genetic Change
Açıklama »» Cirit Kullanırken çevikliğini 5 artırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (5) 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok MP kullanımı : Yok

MP kullanımları baz alınırken 1. seviye becerilere göre baz alınmıştır. Katsayılarında Mp kullanımları artacaktır.
70 level becerileri ve pasif becerilere skill denemesinde puan veremediğimiz için katsayıları yanlış bilgi vermemek adına yazılmamıştır.


Püf Nokta ► Skilleri dikkatlice incelediğimizde karakterimizin hiç disable skili bulunmadığını göreceksiniz. Bu durum Atalanta karakteri için dezavantaj mı? Bence değil. Eğer Atalanta karakterine birden fazla disable skill verilseydi bu karakter diğer karakterlere nazaran daha baskın olurdu. Buda karakterler arası dengeyi ortadan kaldırırdı. Çünkü atak olarak oyunun en yüksek atak yapma şansına sahip karakteri.

OYNAYIŞ ve HARİTALAR

►Level 1-10 10 levele kadar Atalanta karakteri ilk haritada kasılabilir. Range bir karakter olmamızın kasarken avantajlarını kullanmayı öğrenmemiz lazım. Bunuda en iyi şekilde kasarak öğreneceğimiz kanaatindeyim. 10 Level olunca skillerimiz açılacak bunu görevleri yaparakta gerçekleştirebiliriz. Tabi bu esnada NPC'den alacağımız görevler hem şehri tanımamıza yardımcı olacak hemde hangi NPC'nin ne iş yaptığı konusunda bilgi edineceğiz 10 levelde "Şehrin güvenini kazan" görevimizi yaparak skillerimizi açıyoruz.

►Level 10-20 Evet. Skillerimizi açtık yine görevleri takip etmemiz en doğrusu. Çünkü levelimizle orantılı yaratıkları bu görevler sayesinde tanıyacak
Ayrıca Exp Para ve HP MP Potion kazanacağız. Tabiki bu ödüller ileride pek bir şey ifade etmesede ilk oyuna başlayanlar için güzel olarak nitelendirilebilir Bu arada kafamızda oluşturduğumuz skill dağılımını gerçekleştirebiliriz. Çünkü skill puanlarımızı boşta bekletmenin bize bu levellerde bir yararı olmayacak.

►Not: Her görevi Levelimizde yapmak bize yararlı olacaktır. 30-40 levellere kadar görevleri takip ederek nerede kasılabileceğiniz konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Her rehberimde olduğu gibi şimdi yine Priston Tale 2 World Map tablomuzu inceleyelim. Yeni başlayanlar için değerli bir sunum olduğunu düşündüm. Burada haritaların giriş ve çıkışları yer almakta hangi haritadan nereye geçebilirsiniz bunu görelim...

Priston Tale 2 World Map



Sonsöz

Elimden geldiğince gerek tanımlarla gerek püf noktalarla Atalanta karakterini sizlere tanıtmaya çalıştım. Atalanta karakteri ile oynayan bir kişi burada yer alan bilgilerin bazılarını gereksiz olarak görebilir. Ama bu rehber oyun hakkında hiç bir bilgisi olmayan kişileri baz alınarak hazırlanmıştır. Umarım bu konuda bir nebze yardımımız dokunur. Son söz itibariyle Oyunun her evresinde kendini bir adım öne çıkarak bir karakter olduğunu düşünüyorum Atalanta'nın. Range bir warrior olduğunuzu düşünün ve ataklarınızın %50 gibi büyük bir kritik artışı ile desteklendiğini. Sonra da neler yapabileceğinizi... Artık söz sizde.

Rehber Tasarım: Raiko
 
Yukarı Alt