Kayıt
14 Ekim 2007
Mesajlar
197
Beğeniler
0
ADSL ve pingler hakkında! Mutlaka okuyun!


For Caunter Strike :

Rate: Download yaparken kullanabildiğiniz maximum bant genişliği
cl_updaterate : Sunucudan saniyede alacağını bilgi paketciği sayısı
cl_cmdrate : Sunucuda saniyede yollayacağınız bilgi paketciği sayısı
loss : O anki size bağlı olmayan network sorunlaırndan dolayı sunucuya ulaşamayan veya sunucudan size ulaşamayan ve kaybolan bilgi paketciği miktarı.
choke : Bant genişliği yetmediği için veya veriler zamanınd aişlenemediği için sizden sunucuya veya sunucudan size bir şekilde yollanamayan veri pkaetciği miktarı.

Öncelikle,

* Aynı miktarda bant genişliğine sahip adsl ve kablonun rate ayarları farklı olabilir
* Türkiyeye özel bir durum olarak aynı tarifede 2 ayrı adsl abonesinin bulundukları ip bloğu ve kullandıkları altyapı dolayısıyla sorunsuz veya minimum sorunla oynayabilecekleri ayarlar farklı olabilir.
* Bant genişliğinizin direk olarak ping üzerinde etkisi yoktur.
* Pingi daha düşük gösteriyor diye cmdrate düşürmek oldukça mantıksız. Scoreboardda pinginiz daha düşük gözükmesine rağmen karşınızdakini vurmakta bayağı güçlük çektiğinizi göreceksiniz. Bunun sebebi doğal olarak sunucuya saniyede daha az bilgi paketi yollamanızdan başka bişey değildir.
* CS 1.6'dan önceki sürümlerde updaterate artırınca net_graph'ta pingin düşük görünmesi aslında ping hesaplama fonksiyonundaki bir yanlışlıktan dolayıdır. Yani pinginiz aslında 200ken 100'e düşmemektedir. Ancak tabi saniyede servera yolladığınız ve aldığınız bilgi miktarı ne kadar artarsa o kadar rahat oynarsınız oyunu.

Rate ayarı yaparken kilit nokta "choke" olmadan çıkabileceğiniz maksimum değerlere çıkmak ve bant genişliğinizi olabildiğince verimli kullanmaktır.

Benim şu an 128k kablolu internet ile kullandığım ayarlar:
rate 15000
cl_cmdrate 40
cl_updaterate 101

cmdrate 40'tan fazlası ile basılı tutarken arada silah tutukluk yapmış gibi takılmalar oluyor.

Aslında 128k ile 101 updaterate kullanırsanız çatışmalarda ve kalabalık ortamlarda choke olması yani bant genişliği yetmediği için serverdan bu kadar paket almamanız doğaldır. Hatta sunucuda sv_maxupdaterate diye bir değişken vardır. Bu değişken bağlı oyunculara saniyede gönderilecek paket sayısını sınırlar ve default değeri yani özel olarak ayarlanmadıkçaki değeri 60dır. Yani sunucuların çoğunda ne ne kadar artırırsanız artırın 60 updaterate'in üstüne çıkamazsınız normalde. Bu durumda çatışmada 10-15 gibi bir choke değeri görebilirsiniz. Eğer sunucuda maxupdaterate 101 ise o zaman çatışmada 40-50 gibi choke değerleri görebilirsiniz. 128/32 bağlantı ile hiç choke olmadan oynamak istiyorsanız muhtemelen 40-45 civarı bir updaterate ile oynamanız lazım.

Kablolu internet veya adsl abonesiyseniz çoğunlukla 4e 1 oranında asimetrik bant genişliğiniz olur. Yani 128k download, 32k upload gibi. Bu durumda sunucudan size gelen paket sayısını belirleyen updaterate ile sizden giden paket sayısını belilrleyen cmdrate değerlerinin choke yaşamadan oynayabilmek için birbirine yakın değerlerde olması ters geleiblir. Ancak şu var ki, sizden sunucudan paketlerin boyutu, sunucudan size gelenlere oranla çok daha küçüktür. Çünkü sizden giden paketlerde sadece o anki konumunuz, hareketiniz, ateş etmeniz vs. bulunur. Oysa sunucudan gelnelerde, tüm oyuncuların bu tür bilgileri ve kim kimi vurmuş kim ölmüş vs. bilgileri gelir.

Kısacası sizin için en iyi rate ayarı bu bilgileri gözönünde bulundurararak kendiniz deneye deneye bulacağınız değerlerdir.
 
Yukarı Alt