Kayıt
24 Ekim 2007
Mesajlar
259
Beğeniler
0
Şehir
Kocaeli
Tasarımcılık günümüzdeki en yaygın ve en kapsamlı mesleklerinden biri haline gelmesi ile birlikte 3D Studio Max programını kullanabilmek büyük bir avantaj oluşturmuştur. 3D Studio Max Programını kullananlar tasarım sektöründe, reklam ajanslarında, matbaalarda, tekstil firmalarında, mimarlık ve mühendislik bürolarında, gazetelerde ve görsel medya sektöründe rahatlıkla is bulabilme imkanına sahip oluyorlar.

3D Studio Max programında 3 boyutlu modeller oluşturabilir ve modellerinize hareketli görseller verebilirsiniz. Ayrıca oluşturulan modelleri çeşitli sunum teknikleri kullanarak zenginleştirebilirsiniz.

3DSMax konusunda BYTE dergisinin bir editörünün yazısını kopyalıyorum size :

"3DSMax'ı atığınızda, önce çok karmaşık görünmeyecektir size. Fazla buton yok, fazla düğme yok gibi görünür ama öyle değildir. Gördüğünüz ve göreceğiniz her menünün altında yeni menüler belirecektir, ve bunların altından yenileri... Bu yüzden birinin oturup, sıfırdan kendi kendini geliştirmesi pek sık rastlanan bir durum değildir. Yeni bir kullanıcı için ilk önerim bir kitap almasıdır. Her ne kadar burada bir şeylerden bahsedilecek olsa da, açıkçası kitabın yerini tutmayacağı görüşündeyim. İngilizcesi olanlar help dosyalarından da fazlasıyla yardım alabilirler.

Menu Bar: Her programda gördüğünüz, File, Edit diye giden menü.
Window/Crossing selection toggle: Seçim yaparken seçtiğiniz alanın sadece içini mi yoksa temas ettiğiniz her şeyin mi seçilmesini ayarlamanızı sağlar.
Snap tools: İnce ayarlar için, örneğin bir şeyi taşırken, bir noktaya veya ayarladığınız başka bir şeye yaklaştığınızda oraya yapışmasını sağlar.
Command panels: Sık kullanacağınız menüler buradadır. (Create, Modify, Hierarchy, Motion, Display, Utilities)
Object categories: Create (Yarat) menüsü altında yaratacağınız nesnenin kategorisini seçeceğiniz yer. (Geometry, Shapes, Lights, Cameras, Helpers, Space Warps, Systems)
Rollout: Ana menülerin altındaki kategorilere ayrılmış açılır menüler.
Active viewport: Viewport, yaptıklarınızı gördüğünüz pencerelerdir. Active viewport ise o anda seçili olan viewporttur.
Viewport navigation controls: Viewporttaki görüş alanınız veya açınız ile ilgili ayarları yapabileceğiniz düğmeler.
Animation playback controls: Animasyonunuzu viewportta izlerken kullanacağınız "play", "pause" gibi tuşlar.
Animation keying controls: Animasyon oluştururken, anahtar kare eklemek için kullanacağınız tuşlar.
Absolute/Relative coordinate toggle and coordinate display: Mouse'un veya seçili objenin koordinatlarını gösterir.
Prompt line and status bar: Seçili aracın nasıl kullanılacağını basitçe açıklar.
MAXScript mini-listener: Scriptleri gözlemenizi sağlar.
Track bar: Animasyon kareleri.
Time slider: Zaman çubuğu. Kaydırarak animasyonun istediğiniz karesine gitmenizi sağlar.
Main toolbar: Sık kullanacağınız araçlar. Örneğin taşıma, döndürme, boyutlandırma, geri al, yinele...
Bütün bu menülerin ve düğmelerin işlevlerini yeri geldikçe göreceğiz ama bazı temel şeylerin bilinmesi gerekir. Bunlar çoğu bilgisayar kullanıcısının zaten daha önce karşılaştığı veya tahmin edebileceği şeyler ama yine de biraz bahsetmek iyi olabilir.

Geri Al ve Yinele tuşlarına sağ tıklarsanız, bir seferde kaç kademe geri veya iler alacağınızı seçebilirsiniz.

Main toolbar'daki Select by Name tuşu ile karışık sahnelerde nesneyi seçmek için onu tıklamaya çalışmak yerine ismi ile seçebilirsiniz. (Yani çalışmalarınızda kullandığınız nesnelere anlamlı isimler verin.)

Select by Name'in hemen sağındaki tuşa dikkat ederseniz, sağ alt köşesinde küçük bir ok olduğunu görürsünüz. Bu ok, o düğmenin tek bir düğme olmadığını, basılı tutulduğunda altında yeni düğmeler belireceği anlamına gelir. Örneğin bu düğme için standart olan Rectangular Selection Region yerine, daire şeklinde seçim yapmanızı sağlayan Circular Selection Region'ı bu şekilde seçebilirsiniz.

Resimde 6 numara olarak gösterilen Açılır Menüler'in isimlerine tıklayarak açıp kapatabilir, tutup sürükleyerek yerlerini değiştirebilirsiniz. Eğer bu açılır menüler ekrana sığmayacak boyutlarda ise, veya ulaşmak istediğiniz menü ekranın dışına çıkmışsa, fareyi bu menü içinde boş bir yere getirirseniz 'el'e dönüşür bu şekilde tutup yukarı aşağı ilerleyebilirsiniz.

Fareyi viewport'ların arasındaki gri çizgilere getirirseniz, işaretçiniz 'ok'a dönüşür. Bu şekilde viewportların boyutlarını ayarlayabilirsiniz. Ayarladıktan sonra eski haline geri dönmek isterseniz ise, bu gri çizgiye sağ tıkladığınızda çıkan Reset Layout düğmesine tıklayabilirsiniz.

Viewport ismine (Top, Front, Left, Perspective veya başka bir şey) sağ tıklarsanız, karşınıza bir menü gelecektir.
Bunda;


Smooth+Highlights: Viewport'taki nesnelerin renkleriyle, gölgelendirmeleriyle birlikte görünmelerini sağlar.

Wireframe: Telkafes modu. Nesneleri tel kafes halinde görürsünüz. yani sadece poligonların dış hatlarını.

Edged Faces: İlk ikisinin karışımı gibi düşünebilirsiniz. Nesnelerin hem gölgelendirmelerini, hem de poligon hatlarını gösterir.

Show Grid: Izgarayı göster/gösterme.

Show background: Eğer arkaplan atanmışsa göster/gösterme.

Show Safe Frame: Viewportun boyutları değişken olduğu için bu seçenek, çıktı için ayarladığınız boyutlarda (örneğin 640x480), görüş alanının ne kadar olacağını gösterir.

Views: İstediğiniz görüş açısını buradan seçebilirsiniz.

Configure: Daha ayrıntılı ayarlara ulaşmanızı sağlar.

Sağ tıkladığınızda çıkan menüler ise dört parçaya ayrılmıştır. Sağ tıklarken seçili olan nesneye göre bu menüler değişiklik gösterebilir veya sayısında değişiklik olabilir.

Link:http://itschool.mfu.ac.th/~pruet/Programs/AUTODESK%203D%20STUDIO%20MAX%209.0/

Sabit Pls
 
Kayıt
3 Mart 2008
Mesajlar
7
Beğeniler
0
ben şu anda dosyayı indiriyorum! verdiğin linkde 4-5 tane dosya çıkıyor.hepsini mi indiriyoruz ? sadece studio max win32 yi mi indiriyoruz ?
 
Kayıt
3 Mart 2008
Mesajlar
7
Beğeniler
0
ben dosyayı indirdim kuruluma geçerken bu hatayı veriyo :
add.maps.cab not found !!
bilen varsa yardımcı olabilir mi?
 
Kayıt
24 Mayıs 2007
Mesajlar
442
Beğeniler
0
Şehir
DW Cave
o kadar kolay bisi değil arkadaslar :roll:

ben max 5.0dan beri kullanıyorum hala çözemediğim yerler var onlarda zaten animasyon (film tarzı) yapılacakken ise yarayacak seyler... ben size 1-2resim bulayım 3dmax ile ilgili...

birazdan koyarım ayrıca 3D max ın son sürümü 9.0dı galiba :twisted:
 
Yukarı Alt