1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

3D Game Studio


  1. Hyperion

    Hyperion Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.548
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrencilik
    Şehir:
    bütün dünya :D
    GameStudio ve Acknex nedir?
    GameStudio (eski adıyla 3D GameStudio) , Level Editör, Model Editor, Script Editör ve Acknex motorunu içeren yazılım paketidir. Paketin genel amacı "Oyun Gelişrme" olduğundan, motorun gelişimi bu yönde olmakta. Motor directx9 un tüm nimetlerini sonuna kadar kullanmamızı sağlarken, oyun gelştirmede bize bir çok kolaylık sağlar. Shader desteği, multiplayer desteği, fizik motoru, bone animation, decal management gibi bir çok özelliği vardır.
    Paketle beraber gelen editörler bir oyun yapabilmek için yeterlidir. Fakat bazı noktalarda özellikle, özellikle model editör noktasında 3D Studio Max, Maya, cinema 4d gibi başka araçlardan yardım almak hem çalışma hızınızı artırır hemde işinizi kolaylaştırır. Paket 3 adet editör içermekte:

    World Editör(WED)
    Level Editör isminden anlaşılacağı gibi, projemizin geçtiği ortamları, dünyayı hazırlamada kullandığımız editördür. Birçok ayrıntısı var fakat kısaca bloklar kullanarak ve bunları kaplayarak, levellerimizi meydana getiririz. Ayrıca oyundaki objeler dinamik olarak(kod kullanarak) oluşturulmuyorsa, modellerimizide bu aracı kullanarak levelimize yerleştirir ve kodumuz ile bağlantısını kurarız. Ayrıca levellerimizi başka bir program ile yaptıysak(MAX, MAYA) yine Level Editörü kullanarak motorun anlayacağı hale getiririz. Editör yaptığımız levelleri motor tarafından gerçek zamanda çalıştıralabilecek şekilde derler, derleme esnasında statik ışıkların gölgeleride hesaplanır. Ve şöyle görünür:
    [​IMG]

    Model Editör(MED)
    Yine ismindede anlaşılacağı gibi, bu editör model oluşturmamızı,düzenlememizi ve başka programlardan(MAX,MAYA,C4D,XSI vb.) model akatarmamızı sağlar. Bu editör modelleri Acknex motorunun anlayacağı şekilde kaydeder. Modellerin kaplamaları,kemikleri,animasyonları kaydedilen modelin içinde saklanır. Kemik (Bone) animasyonu destekler ve saydığımız programlardan FBX aracılığı ile kemikleri aktarabilir. Modelleme konusunda saydığımız ticari ve gelişmiş araçlara göre zayıf kaldığı doğrudur fakat yinede modelleme için kullanılabilir. Şöyle görürnür:
    [​IMG]

    Script Editör (SED) ve Lite-C
    MED ve WED tıklayarak ve daha çok görsel içerğin hazırlanmasında kullanılan araçlardı. SED ise motor kütüphanelerini ve derleyicisini kullanmamızı sağlayan, yazdığımız kodları derleyip exe haline getirin, bu kodların hatalarını temizlememize yardımcı olan editör. Kodunuzu yazmak/düzenlemek için SED den başka bir araca ihtiyacınız yoktur. SED yazdığımız kodları daha rahar okunur olmasını sağlamak için gruplu şekilde renklendirir. Aynı zamanda kod yazarken kullanmaya çalıştığımız önceden tanımlı fonksiyonlar/değişkenler/türler hakkında bize bilgi verir. Debuggeri sayesinde kodumuzdaki mantıksal hataları düzeltmemizde yardımcı olur. Script editörün daha ayrıntılı açıklaması Lite-C derslerinde yapılmıştır. Lite-C motoru programlarken kullandığımız C şeklinde sözdizimine sahip(syntax) programlama dilidir. Malesef hiç bir motorda olmadığı gibi GameStudio ve Acknexte de "Create Über-Game" ve benzeri bir düğme yoktur. Oyunuzunuzu "programlanız" gerekmekte. Motor ve editörler size bu konuda yardımcı olan ve oyun progralamada gerekli olan bir çok şeyi daha basite indirgeyen araçlardır. Biz oyunun nasıl render edileceği,objelerin ekranda hangi yöntemlerle gösterileceği(bu render tarzını değiştiremeyeceğimiz manasına gelmez!) ile veya bir shaderin nasıl yorumlanacağı ile ilgilenmeyiz, bu motorun işidir. Motor bizim için bunları yaparken biz oyunumuzu programlarız. Hangi tuşa basınca ne olacağı, objelerin nasıl davranacağı, birden fazla objenin nasıl etkileşeciği gibi konularla ilgileniriz. Script editör ise bize bu konuda yardım eder :wink1: SED:
    [​IMG]


    Sonuç olarak GameStudio oyun yapabilmemiz için gerekli bütün araçları bize sunar. Diğer araçları kullanmamızada olanak tanır. Ve C den standartlar konusunda farkı olmayan Lite-C dili ile oyunumuzu programlamımıza olanak verir. Oyun Programlamak/Yapmak uzun ve azim gerektiren bir iştir. Yeni başlıyor olsanız bile, veya çok iddialı bir oyun yapmayacak olsanız bile, ilk adımlarınızı attıktan sonra gerçekten zevkli bir iş haline gelir. İlgili bölümlerindin Lite-C nin ve Editörlerin nasıl kullanıldıklarını öğrenmeye başlayabilirsiniz.

    3D Game Studio nun trialını http://www.conitec.net/english/gstudio/download.php adresinden indirebilirsiniz...
    3D Game Studio derslerini yayınlamaya da başlayacağım...