1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

'2009 dönüm noktası oldu'


  1. EliteTurk

    EliteTurk Aileden rank8

    Kayıt:
    26 Ekim 2008
    Mesajlar:
    9.713
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Turist Rehberi
    Şehir:
    Antalya Beach
    '2009 dönüm noktası oldu'
    Vodafone Türkiye CEO'su Timuray, 2009'un kendileri için bir milat olduğunu belirterek “Servis gelirlerimiz yüzde 24 net büyüme kaydetti

    [​IMG]

    Vodafone Türkiye CEO'su Serpil Timuray, Türkiye'de Vodafone olarak 18 ay önce yeni bir sayfa açtıklarını ve 2009'un kendileri için bir milat olduğunu
    belirterek, "2010-2011 mali yılının ilk çeyrek dönemi olan Nisan- Haziran 2010 itibarıyla servis gelirlerimiz yüzde 24 net büyüme kaydetti. Ara bağlantı
    gelirimiz düşmese büyüme oranımız yüzde 42 olacaktı. Numara taşımada 1.8milyon net adetle lider durumdayız. Pazar payımızı yükseltmeye devamediyoruz. Servis gelirleri itibariyle tüm zamanların en yüksek rakamına ulaşmış durumdayız. Türkiye, global ölçekte Vodafone için toplam gelirlere yaptığı katkı itibarıyla stratejik ülke olmaya devamediyor" dedi. Serpil Timuray, göreve başladığı 5 Ocak 2009’dan bugüne kadar geçen sürenin bir değerlendirmesini yaptı.

    4 YILLIK ZARAR 1.8 MİLYAR LİRA

    Timuray, Vodafone'un 4.5 milyar dolarlık bir satın alma bedeli ödeyerek Türkiye pazarına girdiği Nisan 2006 tarihinden 31Mart 2010 tarihine kadar geçen dört yıllık sürede 10milyar TL düzeyinde yatırımyaptığını söyledi. Timuray 4 yıllık zararın ise 1.8milyar lira olduğunu açıkladı. Vodafone'un numara taşımada lider
    olduğunu söyleyen Timuray bu konuda şu bilgileri verdi: "Son verilerle abone sayımız 16.1milyona ulaştı. Geçen bir yılda faturalı abone sayımız 1milyon artarak 3.1milyon adede çıktı. Son çeyrekte 500 bin civarında yeni abone
    kazandık. Bir yılda numara taşıma uygulaması kapsamında net 1.8 milyon yeni abone kazandık. Gelen abone sayımız 6.4milyon iken, bizden giden abone sayısı da 4.6milyon adet oldu ve net abone kazanımı 1.8milyon olarak gerçekleşti. Biz esas olarak müşteri memnuniyetini artırma konusuna odaklandık. 3G abone sayımız 5.6 milyona çıkarken toplamiçindeki payı da yüzde 34 oldu. Bizimhedefimiz aktif abone sayısını artırmak. Kişi başı
    konuşma süresi artarak 17.4 dakikaya çıktı. Kişi başına gelir ise 16.1 lira." Timuray, Vodafone'un nüfus bazında 2G'de kapsama alanının yüzde 99.2 olduğunu, bu oranın 3G'de ise yüzde 70'in üzerinde bulunduğunu söylerken,
    toplambaz istasyonu sayısının da 16 bine çıktığını kaydetti.

    HALKIN YÜZDE 75'İ ORHAN GENCEBAY'I SEVİYOR

    Son dönemdeki Fazıl Say’ınbaşlattığı arabesk müzik tartışması üzerine reklam
    kampanyalarını değerlendiren Vodafone Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt, “Biz her kesime ulaşmaya çalışıyoruz. 60 milyonluk pazar ve 16 milyon
    müşterisi olan şirketiz. Yaptığımız araştırmada Türk halkının yüzde 97’si
    Orhan Gencebay’ı tanıyor ve yüzde 75’i de seviyor. Bizim markamıza önemli
    katkısının olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

    ARA BAĞLANTIDA MAKAS HALA AÇIK

    Büyümek isteyen operatörün regülasyon işlemeyince cezalandırıldığına, ara
    bağlantı ücretleri düşürülmesine rağmen şebeke içi ve şebeke dışı konuşmalar arasındaki marjın hâlâ yüksek olduğuna dikkat çeken Timuray, “Bir
    pazarda hâkim bir operatör varsa kendi abonelerini içerde tutmak için şebeke içi görüşmelerle şebeke dışı görüşmeler arasında büyük bir bahçe duvarı örüyor,
    aboneler dışarı çıkmasınlar diye. Bir de mahalle baskısı var. Burada makas hâlâ çok açık” dedi.